Det är tragiskt att flera på detta forum inte märker hur de&andra (inte bara i denna tråd) debaterar genom att skriva ned och förlöjliga andra, deras syn på saker och gör det med div mer eller mindra subtila personangrepp, samt klumpar ihop människor i grupper, där gruppen får mer eller mindre icke smickrande epitet.
Ett exempel är att ge (i detta fall) metoden egenskaper, som ingen av företrädarna ansett metoden har - för att sedan skriva ned dessa egenskaper.
Nu var inte denna person först att påstå detta men tar inlägget som exempel.
Jag ser inte att det hoppas så mycket på metoden, mer påståenden att den per auto leder till optimum. Metoden som sådan är ju mest sunt förnuft, med vissa tillägg.
På samma sätt påstås det att metoden är slumpmässig och ej metodisk.
Att jag skrev detta försöker man då helt bortse ifrån, trots att jag upprepat det en gång.
sportbilsentusiasten skrev:Du bortser från detta va, hehe...
Alla tre har oavsett utgångsplacering till slut placerat talarna på samma ställe.
För mig är det rätt ointressant att inte alla platser är testade, det är att resultatet blir bra.
I början litar man inte på metoden och testar om från scratch ett par gånger, men inser att det ändå ger samma position till slut - oavsett var man börjar.
Sedan är det ingen som inbillar sig att detta är den optimala placeringen, men "bra nog".
Sedan filar man vidare på andra saker, mattor, möblering mm och justerar talarnas position igen.
Så kan det hålla på för att komma närmare en optimal lösning.
Alla behöver inte tycka lika, men det vore bättre om man redogjorde för sin metod att justera in talare - om man klagar på andras metod.
Men trots flera uppmaningar, lyser dessa med sin frånvaro.