Hotspur skrev:Nej hörrni bästa faktiskt-medlemmar! F/E-lyssning... blablabla...
(Känns som jag sagt de här sakerna minst 100 ggr.. Sökfunktionen grabbar!)
Dags att döpa om faktiskt.se till Ingvar.se?
Eller Hotspur.com?
Moderator: Redaktörer
Thomas_A skrev:Hotspur skrev:Nej hörrni bästa faktiskt-medlemmar! F/E-lyssning... blablabla...
(Känns som jag sagt de här sakerna minst 100 ggr.. Sökfunktionen grabbar!)
Dags att döpa om faktiskt.se till Ingvar.se?
Eller Hotspur.com?
Men du ligger på en god 8:e plats i ligan...
Bernt,
om en DAC inte kan "höras" med med den lyssningsmetodik så är den transparent under de förutsättningarna. Man kan nog alltid hitta lyssningstillfällen då en spelare/DAC inte är transparent, som exempelvis att lyssna till väldigt svagt inspelade signaler. Frågan är om de är relevanta för den enskilde vid lyssning av musik.
Exemelvis om man lyssnar på allskön olika musik och INTE kan höra någon skillnad mellan 668 och DiAna, eller om man lyssnar på en mycket svag signal (och vrider upp volymreglaget på stereon på max) och hör en skillnad till 668ans fördel.
I all denna diskussion så måste det understrykas att F/E-lyssning sker under blinda sessioner för att konfirmera att det man hörde var något hörbart. Jag tycker det är rätt meningslöst att diskutera lyssningstester vs LTS F/E-lyssning, då ingen här har ens redovisat resultatet från EN ENDA blindtest (dvs uppställning, antal lyssningsomgångar, antal rätt etc).
T
Det ni beskriver kallas AB-test. Alltså att jämföra två apparater med varandra.
OK Dimitri.dimitri skrev:Bernt,
Tack för att du har bidragit med dina intryck. Jag värderar dem, som du vet, högt. Det var också jag som ville veta dina intryck.
Beträffande LTS DAC så, och nu är jag på alldeles för djupt vatten, har det sagts i någon (några) av trådarna tidigare att man har övergivit Dianan som referens till förmån för 668-an.
Det är alltså dags att uppdatera LTS texterna så att ordet "DAC" nyanseras.
Och det är (väl?) helt naturligt att aldre tekniska texter uppdateras allt eftersom.
Dimitri
Användare som besöker denna kategori: Lundarn och 12 gäster