Mitt inlägg: Menar precis det, vi vet redan så det behövs inte. Istället för, tydligen är det svårt eller omöjligt att höra skillnad, men jag skall försöka höra om det går. Sedan kan "man" om man lyckats höra skillnad göra en LTS kopia av stenen för 50 spänn som funkar lika bra, och ni har vunnit nått.
Ditt: Jag fattar faktiskt inte vad du fiskar efter. Att LTS:arna skall bli mer positiva i största allmänhet och inte bry sig om att någon *ljudmässig* skillnad inte tycks föreligga? Och sedan ta fram en "bättre och billigare" shaktisten -- som inte heller kan detekteras i blindtest? Jag ser inte poängen med det faktiskt.
Har lagt till ett understrucket "man" som borde varit med ifrån början. Hoppas det nu är klarare.
Alltså:
Ni skall inte bli mera positiva till obefintliga skillnader utan till att det kanske finns en skillnad trots att man under en viss test långt bort av en representant ihop med tillverkarna vid detta tillfälle inte kunde höra skillnad. Tänk om man det kanske inte fanns någon skillnad just då, men att det i vissa andra tester skulle gått att höra. Räcker det då men en test av några andra vid ett tillfälle för att du skall vara nöjd?
Testar du en bil själv som du är intresserad av eller räcker det med att någon annan gör det? Menar bara det skulle kunna uppfattas som positivt att vara nyfiken istället för, "vi vet, redan testat en gång". Att jag tog Stenarna som exempel var bara ett exempel. Vet inte själv om dom funkar på min elektronik eftersom jag inte testat någon hemma. Och jag tycker dom är alldeles för dyra även om dom gör skillnad.
Sen skrev jag att man kunde ta fram en billigare sten typ DIY OM man lyckats höra en skillnad. Jag är fullt kapabel att själv förstå att LTS inte är intresserade av att ta fram en sten som inte funkar.
"Tycker du att språkbruk och hur man förhåller sig till andra personer är relevanta spörsmål här? För mig är det testresultaten som räknas, det vill säga om någon hör några skillnader eller inte."
Ja faktiskt tycker jag det.
Trevlig attityd är något som folk uppskattar. Saklig torrhet eller negativ attityd är inget plus hos mig. Att på ett nyfiket sätt diskutera utifrån sina tidigare kunskaper och ifrågasätta en sak eller vara kritisk är något annat. Men om jag har hört eller tror mig ha hört en sak blir jag inte överbevisad om att jag har fel av ett "dröm och glöm" Samma sak kan sägas på olika sätt.
Testresultaten är det som räknas men det är en felkälla att ha en förutfattad mening vid ett testtillfälle även vid typ blindtest. Typ "vi skall idag testa en sten" och då tänker folk undermedvetet "ok då skall vi inte höra någon skillnad eftersom vi har tidigare bevisat att det inte finns"
Säger inte nu att det är så ni testar utan detta är ett exempel.
"LTS har nog inte anammat någon av dina metoder utan har sin egen approach -- en mycket bra sådan om det är kunskap man eftersträvar."
"Om det är kunskap man eftersträvar"
Detta är ett exempel enligt min mening på ett olyckligt men ifs kanske inte ett helt felaktigt ordval. Det betyder för mig att LTS eftersträvar kunskap och det gör inte andra. Jag har aldrig eftersträvat ökad okunskap vid tillfällen då jag inte tyckt samma som LTS bara för din information. Även om jag lyckats uppnå det vid något tillfälle enligt Morello's bedömning

Jämför gärna med Morello's attityd i senare inlägg. Sakliga, neutrala och uppfattas därför som positiva och kreativa av mig även om dom skulle ha gått emot min kunskap. (vilket dom inte gör).
Det är inte så att jag anser eller tror att detta skulle kunna förekomma, men om man lite elakt tolkar din attityd i ämnet och nu gör den till en officiell LTS jargong vilket det ju förstås inte är så kan möjligen denna ytterlighet förstås av hur andra ibland uppfattar LTS.
Och läs den med ett leende.
Alltså liknelsen är inte perfekt men om LTS skulle testa wiskey så skulle man inte vara den enda klubben i världen som blindtestade drickat. Men jag lovar att om man visste att en leverantör vid en blindtest på en mässa i Scotland inte kunde skilja sin dyraste whiskey ifrån sin billigaste sort. Så skulle man försöka bräcka leverantören och faktiskt kunna skilja på sorterna eller verifiera i upprepade tester av olika medlemmar att det faktisk inte finns någon skillnad. Sedan skulle man kunna ha kul ihop och säga att vi kunde minsann känna skillnader som inte ens deras egna experter kunde eller vi har testat detta oändliga ggr och det är faktiskt ingen skillnad. Eller skulle ni säga " Vi vet att man vid en test inte kunde skilja dom åt så det finns ingen skillnad, jag var förvisso inte med men jag tycker alltid som vår ordförande. Därför kommer jag aldrig dricka någon whiskey ifrån den leverantören igen. Dessutom har vi genom mätningar avslöjat att 60% av whiskey'n är helt verkningslös.
[/u]