Moderator: Redaktörer
Almen skrev: Vi andra som vet hur en flygel låter och har öron att höra med, däremot...
JustAudioMagic skrev:Almen skrev:Om inte du hör skillnad på oklippt och klippt uppspelning av en flygel så behöver du inte det, nej. Vi andra som vet hur en flygel låter och har öron att höra med, däremot...
*s*... att du orkar fortsätta
MichaelG skrev:Almen skrev: Vi andra som vet hur en flygel låter och har öron att höra med, däremot...
Även om du upplever att JustAudoiMagic inte förstår vad du (och andra) försöker säga, så kan ovanstående citat lätt uppfattas som mindre trevligt än vad du är i stånd att prestera.
Exakt vad jag upplevt också! Har gått precis samma väg som du, även om jag har högtalare som är ganska enkla att driva, och hamnade på ett steg på 2x250 W för 13 500:-.Ju mer jag reflekterade över det, desto mer insåg jag att jag faktiskt aldrig spelade så högt jag egentligen ville när jag spelade riktigt dynamisk musik. För när jag drog på så att medelnivåerna lät bra, så lät det oskönt om de kraftigaste partierna. Och när jag drog på så att de svagaste partierna lät lagom högt, så lät det litet ansträngt om medelnivåerna. Jag hade liksom bara inte tänkt på det förut. För jag upplevde att jag kunde spela så starkt jag ville.
Jag har precis slutat!JustAudioMagic skrev:Almen skrev:Nä, jag börjar inse det meningslösa.
varför fortsätter du då?
Almen skrev:Du har rätt, jag kände mig ovanligt otrevlig, men det är redan bättre. Det känns litet tröstlöst bara med människor som man upplever inte tycker det är intressant att lära sig nya saker.
meanmachine skrev:Almen skrev:Du har rätt, jag kände mig ovanligt otrevlig, men det är redan bättre. Det känns litet tröstlöst bara med människor som man upplever inte tycker det är intressant att lära sig nya saker.
Fick just ett anfall av ren snällhet så skall fatta mig kort innan det försvinner. Tror vi bara rent utsagt missförstår varandra. Ingen motsätter i grunden att mer effekt = bättre förutsättningar. Det är mer att det fungerar bra som en kompromiss med lite med kvalitativa watt = väl som många okvalitativa watt. Det helt kompromisslösa anläggningen är en enorm pjäs till kraftverk.
meanmachine skrev:Tror vi bara rent utsagt missförstår varandra. Ingen motsätter i grunden att mer effekt = bättre förutsättningar. Det är mer att det fungerar bra som en kompromiss med lite med kvalitativa watt = väl som många okvalitativa watt. Det helt kompromisslösa anläggningen är en enorm pjäs till kraftverk.
Almen skrev:Eventuella missförstånd är nog inte mellan dig och mig, jag tror också att vi har ungefär samma syn på det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster