Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Nu känns det som om du bara fredagsbråkar.
FBK skrev:Subjektivisten. Bara för att andra inte förstår dina argument eller kanske inte ens vill det så är det inte rätt att kalla dem idiot eller troll.
Men han får fortsätta med det i inlägg efter inlägg i tråd efter tråd....![]()
![]()
Men det är kanske som mayro påpekar att vissa är totalt fridlysta av admin här, ellerJag börjar klart misttänka att mayro har rätt...
Kaffekoppen skrev:Ut i solen med er!
Nefilim skrev:Nej, nej nej.....Då dör ju trollen!!!
FBK skrev:Men han får fortsätta med det i inlägg efter inlägg i tråd efter tråd....![]()
![]()
Men det är kanske som mayro påpekar att vissa är totalt fridlysta av admin här, ellerJag börjar klart misttänka att mayro har rätt...
subjektivisten skrev:MichaelG dominerar denna tråden med vädligt fina inlägg. Tackar.
MP skrev:Men varför inte övertala Subjektivisten att bli moderator istället ?
meanmachine skrev:Lasselite skrev:För i helvete mayro. LÄS! Vi har fattat att du tycker metoden ger orimliga resultat. Men vad i helvete är det som gör att du anser att resultaten är orimliga
Nu höjs den språkliga begåningen minsann.
subjektivisten skrev:Jag tog helt enkelt och sökte på både orimligt och orimliga och Mayro och INTE EN ENDA GÅNG så gav han svaret varför metoden är orimlig.
MichaelG skrev:Men Subjektivisten; Även om du (och många med dig) inte anser att Mayro har gett ens en anstymmelse till svar, så kanske Mayro faktiskt tycker att han har svarat och verkligen gett sina synpunkter i frågan!
MichaelG skrev:Om det är så; Kan du då inse att han blir trött på och provocerad av alla som hela tiden håller på och tjatar om detta? Och att hans något okontroversiella debattstil kanske är ett utslag av detta? Och inte primärt av att han vill retas. (Även om han verkar tycka det är kul också.)
MichaelG skrev:Om du kommer fram till att du faktiskt verkligen vill att Mayro skall inse det du själv tycker dig ha insett, så blir du nog tvungen att möta honom på ett helt annat sätt än hittills. Märk att du inte kan ändra på honom - bara på dig själv. Men ibland kan ett ändrat beteende hos en person även få andra att ändra sitt.
MichaelG skrev:Om du kommer fram till att du egentligen skiter i vad Mayro inser eller inte, men att du vill pressa honom att komma med ett svar som du accepterar bara för att han är "så djävla dum". Då bör du nog fundera över varför detta är viktigt för dig. För detta kommer du (nog) inte att lyckas med.
MichaelG skrev:Mitt råd till dig (som jag vet att du inte bett om) är att sluta att kommentera och svara på vad Mayro skriver. Den irritation hans inlägg skapar hos dig måste du få utlopp för på annat sätt. För den tycks ju inte bli mindre av att ni två pennfäktas. Och är det verkligen värt priset av en "semester" från Faktiskt för att få visa andra hur arg du är på Mayro?
MichaelG skrev:Men Subjektivisten; Även om du (och många med dig) inte anser att Mayro har gett ens en anstymmelse till svar, så kanske Mayro faktiskt tycker att han har svarat och verkligen gett sina synpunkter i frågan!
Om det är så; Kan du då inse att han blir trött på och provocerad av alla som hela tiden håller på och tjatar om detta? Och att hans något okontroversiella debattstil kanske är ett utslag av detta? Och inte primärt av att han vill retas. (Även om han verkar tycka det är kul också.)
Fråga dig själv vad du vill av Mayro och vad det är hos dig som gör att du låter dig provoceras av honom. (Alltså inte vad det är hos honom som gör det. För det kan du säkert lätt räkna upp.)
Om du kommer fram till att du faktiskt verkligen vill att Mayro skall inse det du själv tycker dig ha insett, så blir du nog tvungen att möta honom på ett helt annat sätt än hittills. Märk att du inte kan ändra på honom - bara på dig själv. Men ibland kan ett ändrat beteende hos en person även få andra att ändra sitt.
Om du kommer fram till att du egentligen skiter i vad Mayro inser eller inte, men att du vill pressa honom att komma med ett svar som du accepterar bara för att han är "så djävla dum". Då bör du nog fundera över varför detta är viktigt för dig. För detta kommer du (nog) inte att lyckas med.
Mitt råd till dig (som jag vet att du inte bett om) är att sluta att kommentera och svara på vad Mayro skriver. Den irritation hans inlägg skapar hos dig måste du få utlopp för på annat sätt. För den tycks ju inte bli mindre av att ni två pennfäktas. Och är det verkligen värt priset av en "semester" från Faktiskt för att få visa andra hur arg du är på Mayro?
Andra som eventuellt har läst ända hit inser säkert att detta inte bara handlar om Mayro och subjektivisten.
Hälsn. Michael
Lasselite skrev:Du som verkar förstå och hålla med myran. Kan du bringa lite klarhet i vad han egentligen menar?
Man skall kräva svar, annars så är det öppet mål för vem som helst att sänka forumet med trollande.
MichaelG skrev:Subjektivisten; OK. Jag hör vad du säger. Men jag håller det ändå inte för otroligt att Mayro faktiskt tycker att han varit tydlig med sina svar. Oavsett vad jag, du, eller någon annan anser.
MichaelG skrev:Du tycks ju anse att Mayro är ett forumtroll, men varför slänger du till honom dessa ständiga köttben? Genom ditt agerande ger du honom och hans åsikter större utrymme än vad han skapar på egen hand.
MichaelG skrev:Om du skulle tvingas ta semester så blir det på grund av ditt beteende. Oavsett vad som orsakar det. Men det botar nog ingenting. Mayro själv har ju fått semester ett par gånger när han blivit helt "rysk" och det står ju var och en fritt att bedöma i vilken utsträckning det påverkat hans beteende.
MichaelG skrev:Då tror jag du underskattar många av dina forumkamrater. Du är långt ifrån ensam om att uppskatta ett vetenskapligt förhållningssätt. Många har vittnat om att detta till och med är en av de stora styrkorna hos Faktiskt. Och det lär inte ett eller annat forumtroll rå på.
Bästa hälsningar, Michael
subjektivisten skrev:
Nej, det botar inget men känns bättre att inte lägga sig ner för destruktiva personer som bara är ute efter en sak. Lika mkt som jag tänker inte vara tyst om nasister spyr ut hat över judar.
MichaelG skrev:Min poäng är att jag inte hade gått igång på om mannen sagt "Fy fan, EKK är den djävla sämsta kabel jag vet". Även om jag inte delar åsikten.
Hälsn. Michael