F/E vetenskap eller Dogm

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

F/E. Vetenskap eller Dogm

Vetenskap
85
69%
Dogm (=lära)
38
31%

Antal röster : 123

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2007-04-28 09:36

subjektivisten skrev:MichaelG, Ifall du skulle behöva färska upp minnet om en viss persons ständiga kampanj mot en annan person så har du lite "trevlig" läsning här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=38008

Jag ifrågasätter inte dina känslor inför vissa personers beteende. Du tycker som du tycker och det kan mycket väl finnas goda skäl för detta.

(Du har säker noterat att jag vid flera tillfällen delar dina uppfattningar i sak.)

Däremot är jag tveksam till ditt sätt att hantera frågan. Om du enbart skulle bemöta allt med torr, nykter saklighet och helt lägga känslorna åt sidan, skulle du erhålla betydligt större effekt. Din sak vinner ingenting på att du hemfaller åt tillmälen och tråkningar. Det enda det leder till är att du uppfattas negativt. Och det är väl knappast ditt syfte.

Men, du väljer själv hur du vill utkämpa dina strider.

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 09:38

MichaelG skrev:Däremot är jag tveksam till ditt sätt att hantera frågan. Om du enbart skulle bemöta allt med torr, nykter saklighet och helt lägga känslorna åt sidan, skulle du erhålla betydligt större effekt. Din sak vinner ingenting på att du hemfaller åt tillmälen och tråkningar. Det enda det leder till är att du uppfattas negativt. Och det är väl knappast ditt syfte.

Hälsn. Michael

Det har försökts innan, både här och på andra forum. Det spelar ingen roll, personen i fråga fortsätter sin kampanj.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 10:02

Bild
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-04-28 10:19

subjektivisten skrev:Så jag frågar igen, är det okej att faktiskt är ett forum där vem som helst kan bara påstå exakt vad som helst och sen vägra svara varför?

Det står inget om det i policyn så då torde det vara ok.

Är det ett okej beteende?

Policymässigt är det ok som sagt. Man kan i princip inte kräva svar av någon som inte vill ge något men det kräver då att man själv får bedöma varför personen inte avlägger något svar. Där kan man ju internt i sitt huvud spekulera fritt och det är det är man säkert inte ensam om. Vem som får större eller mindre trovärdighet av det kan man ju gissa.

Är det något som är bra för debatten?

Nej.

Är det något som gör att stämingen blir bra?

Det behöver nödvändigtvis inte göra stämningen sämre. Det beror på hur alla andra hanterar det.

För jag trodde man starta faktiskt för att man SKULLE ha ett forum där ideer och vetenskapliga metoder inte hånades av voodoo folket, såsom det är på 95% av alla andra forum.

Nej det stämmer inte. Faktiskt.se startades för att man skulle ha ett forum öppet för fri debatt. Att det har kommit så många hit som är mer intresserade av vetenskapliga metoder än av andra grupperingar beror kanske på att de är vana att argumentera och att de passar bättre in på ett ställe där det tillåts en fri debatt. Vad vet jag. Det fanns inga hinder vid starten att det hade kommit hit människor från andra grupperingar.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 10:32

subjektivisten skrev:
MichaelG skrev:Min poäng är att jag inte hade gått igång på om mannen sagt "Fy fan, EKK är den djävla sämsta kabel jag vet". Även om jag inte delar åsikten.

Hälsn. Michael

Nej, men om stämningen på forumet blir dåligt p g a ständiga attacker med "triviala" påstående och påhopp, så kanske man skulle tycka annorlunda?

Tala om var jag gör påhopp. Var jag skitar ner LTS. nämn där jag går på FÖRST och startar bråk..

Alla dessa saker KAN ha hänt. Men under din undersökning kommer du nog OM du verkligen vill SE sanningen upptäcka att dina åsikter inte stämmer så bra då dom kontroleras..

Däremot kommer du finna att jag besvarar dumheter med svar passande dom. Exakt som om du träffar mig live och klappar till mig.. Då kommer du upptäcka att du får svar.. Så enkelt är livet om man subjektivt försöker se det objektivt en stund.. Samt kanske OM man har förmågan att se opartiskt samt objektivt utan blanda in nicknamstyckande i sakfrågan..

Så har du nu en helg att söka och lägga in trådar du hänvisar till. Sidangivelser.. Och hur många inlägg ner jag anses dra igånmg så skall jag efter detta ge dig exakt anvisning om vad jag besvarar med det du fann hårt osv..

Så kör på.. Har du rätt skall jag överväga att faktiskt ta till mig din kritik..

Jag misstänker du kommer få bekymmer att backa upp dina ord om mitt aggerande i stort.

Sedan om detta att jag är rakt på sak och inte orkar med att tramsa runt för att passa alla så är det en annan sak. Men det är ju inget du har med att göra mer än att hålla dig undan om du inte vill diskutera med mig.. Jag söker sällan svar hos dig eftersom du inga sådana någonsin uppvisat.. Dina inlägg är endast av typen åskådarkaraktären. Du sitter och hejar på din eller dina gladiatorer.. Jag söker inte bråka med dom. Men försöker dom sätta sig på mig får dom svar..

Men march iväg nu. Du har en helg full med läsande att utföra för att backa upp dina ord om mig och mitt deltagande.. Och starta en egen tråd om dina framgångar. Och ge anvisningen att den är för dig o mig att delta i så skall vi se ..

Tro du kommer bittert ångra du gav dig in på detta via diitt skitprat om mig då du söker..

Men men du bad om detta så bit i äpplet nu.. fram med fakta bakom dina påståenden om mitt aggerande här.. Att det ÄR jag som bär ansvaret och startar upp.. kör på.. :lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

magnus2

Inläggav magnus2 » 2007-04-28 10:36

Vad lycklig jag är som äger ett par 51:or!!!

//Magnus2
VA fan e det frågan om!!!!!
OA-51.N, OA-51.Purifi

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 10:37

subjektivisten skrev:
MichaelG skrev:Däremot är jag tveksam till ditt sätt att hantera frågan. Om du enbart skulle bemöta allt med torr, nykter saklighet och helt lägga känslorna åt sidan, skulle du erhålla betydligt större effekt. Din sak vinner ingenting på att du hemfaller åt tillmälen och tråkningar. Det enda det leder till är att du uppfattas negativt. Och det är väl knappast ditt syfte.

Hälsn. Michael

Det har försökts innan, både här och på andra forum. Det spelar ingen roll, personen i fråga fortsätter sin kampanj.

Vilken kampanj då?. Glöm inte ta med var den försigår ochså i dina eftersökningar... Samt i förklarande text så jag kan tolka HUR du tänker att jag har en kampang pågående. För med bara radanvisning blir det svårt att förstå dina tankar.. Jag har ju ingen kampang pågående som jag vet om själv. Så jag måste ju få svar på var och hur DU kommer till den slutsattsen..

editerade ord...
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

magnus2

Inläggav magnus2 » 2007-04-28 10:49

Hipp Hurra flest inlägg vinner.... jag gillar glass !!

//Magnus2
VA fan e det frågan om!!!!!
OA-51.N, OA-51.Purifi

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-28 10:55

Man skall kräva svar, annars så är det öppet mål för vem som helst att sänka forumet med trollande. Har fått PM av folk som sagt dom tröttnat på forumet och letar efter nya forum. Är det ett bra pris att betala för att låta folk säga precis vad som helst utan att kräva att dom kan styrka det som säger?

Och så här skrev V8a.
""- Ingen kan krävas på ett svar. Här är det diskussion och argumentation som gäller. Inte förhör. Diskussionen borde vara uppbyggt på trovärdiga argument, inte på att hytta med bevis; då klimatet snabbt antingen blir nihilistiskt, besserwissrigt eller bara tråkigt bistert och kyligt."""

Då vet du vad som gäller! :D

Ps. Kan också berätta att jag har fått flertal Pm där folk klagar över att en del kan skriva vad som helst utan att åka ut, inga namn nämnda :wink:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 10:56

magnus2 skrev:Hipp Hurra flest inlägg vinner.... jag gillar glass !!

//Magnus2
'

Jag med. Fått nån noja på en yougurtglass på sista tiden... Den är lättsamt smarrig och inte smetig... :)

Användarvisningsbild
skrutten

Inläggav skrutten » 2007-04-28 11:00

F/E lyssning rules (kan hålla sig on topic iaf) :wink:
Har inga svar på frågor, men frågor på svaren.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-04-28 11:20

subjektivisten skrev:Nej, jag bryr mig inte alls att han blir trött. Mannen har upprepade gånger hoppat på LTS och andra personer med påstående och jag anser man ska f*n inte låta sånt gå förbi. Man skall kräva svar, annars så är det öppet mål för vem som helst att sänka forumet med trollande. Har fått PM av folk som sagt dom tröttnat på forumet och letar efter nya forum. Är det ett bra pris att betala för att låta folk säga precis vad som helst utan att kräva att dom kan styrka det som säger?

Göd inte trollen. Mayro mfl skulle inte skrivit hälften så mycket om det inte varit för dina och andras krav på svar och allmänt trista bemötande.

Det är givetvis ganska trist att läsa Mayros långa och dåligt skrivna epos, men för mig var lösningen enkel. Jag läser dom inte längre.

Men, ett stort men. Det är precis lika trist att läsa långa inlägg där man spyr galla över Mayro. Överhuvudtaget är det synnerligen tråkigt att se hur mycket tid och möda flera av er här lägger ner för något så okonstruktivt som att käbbla och ösa invektiv över varandra.

Det är bättre att hålla sig till sakfrågan och ignorera trollen när dom dyker upp. Ibland kan det finnas saker av värde även i deras inlägg, svara eller kommentera detta och skit i resten.

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 11:39

Bill50x skrev:
subjektivisten skrev:Nej, jag bryr mig inte alls att han blir trött. Mannen har upprepade gånger hoppat på LTS och andra personer med påstående och jag anser man ska f*n inte låta sånt gå förbi. Man skall kräva svar, annars så är det öppet mål för vem som helst att sänka forumet med trollande. Har fått PM av folk som sagt dom tröttnat på forumet och letar efter nya forum. Är det ett bra pris att betala för att låta folk säga precis vad som helst utan att kräva att dom kan styrka det som säger?

Göd inte trollen. Mayro mfl skulle inte skrivit hälften så mycket om det inte varit för dina och andras krav på svar och allmänt trista bemötande.

Det är givetvis ganska trist att läsa Mayros långa och dåligt skrivna epos, men för mig var lösningen enkel. Jag läser dom inte längre.

Men, ett stort men. Det är precis lika trist att läsa långa inlägg där man spyr galla över Mayro. Överhuvudtaget är det synnerligen tråkigt att se hur mycket tid och möda flera av er här lägger ner för något så okonstruktivt som att käbbla och ösa invektiv över varandra.

Det är bättre att hålla sig till sakfrågan och ignorera trollen när dom dyker upp. Ibland kan det finnas saker av värde även i deras inlägg, svara eller kommentera detta och skit i resten.

/ B

hörrö du .. Kallar du mig för troll Bill50x? Helt ärligt trodde jag klart bättre om dig. Så därför ber jag om klargörande så jag vet hur du vill bli bemött av mig hädanefter här.
Välj själv..

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-04-28 11:48

Mayro skrev:hörrö du .. Kallar du mig för troll Bill50x? Helt ärligt trodde jag klart bättre om dig. Så därför ber jag om klargörande så jag vet hur du vill bli bemött av mig hädanefter här.
Välj själv..

Njae, det var kanske en lite felaktig benämning på dig. För att man ska vara ett 100 % troll så är man ute efter att röra till i debatten utan annan avsikt än just detta. Dvs man diskuterar inget, vill inget veta men man slänger in en massa snack för att hålla brasan vid liv och irritera andra.

Sådan är inte du.

Men det du skriver, och på det sätt du skriver, får ofta samma effekt som ett troll. Och dina inlägg är ofta väldigt pladdriga och substanslösa eftersom merparten av vad du skriver är försvar av tidigare pladder med diverse angrepp på andra personer. Varför ska jag bränna tid på att läsa sådant?

Din fråga till mig ovan är dock föredömligt kort, relevant och substansiell. Därför tar jag mig också tid att svara på den :-)

Mvh / B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 11:59

för det första. Pladder sysslas sällan med. Däremot exakt som du säger får man spendera mycket tid med besvara folk där sakerna man talar om sällan är ämnet.tex här med dig efter DU spårat ur totalt med pladdrande... Där har du med andra ord rätt. men pladder är nog ett ordval du inte skulle fälla om du ens kände mig det minsta lilla..

Att du sedan "tar dig tid" lite så där sjävgott får man väl tacka dig för.. Att nedlåtande låta som du gör här då du tar dig tid efter ha kallat mig för troll mm bill50 x är enligt mitt tycke exakt lika om inte klart värre än kalla folk troll.. För med din intiligens så har jag ansett dig inneha en viss intigritet samt stil. och därför har du haft min respekt..

men jag kan direkt här säga att OM du skriver så nedlåtande ton igen så kommer jag förflytta dig till exakt den låga nivå där dom du anser jag tvingas pladdra med.. Hoppas du hajar vad jag menar. Ta och läs dina sista inlägg.. Först ena och sedan nedlåtande tonen i andra.. Så hajar du nog varför jag blir synnerligen sur och besviken på dig..

Du har haft min respekt fast vi ibland anser olika. Samt ibland faktiskt lika vilket du vet.. Men nu min vän har du solklart passerat en gräns vilket jag är övertygad du kan se själv "om du tar dig tid" vill säga..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 12:10

FBK skrev:
Man skall kräva svar, annars så är det öppet mål för vem som helst att sänka forumet med trollande. Har fått PM av folk som sagt dom tröttnat på forumet och letar efter nya forum. Är det ett bra pris att betala för att låta folk säga precis vad som helst utan att kräva att dom kan styrka det som säger?

Och så här skrev V8a.
""- Ingen kan krävas på ett svar. Här är det diskussion och argumentation som gäller. Inte förhör. Diskussionen borde vara uppbyggt på trovärdiga argument, inte på att hytta med bevis; då klimatet snabbt antingen blir nihilistiskt, besserwissrigt eller bara tråkigt bistert och kyligt."""

Då vet du vad som gäller! :D

Ps. Kan också berätta att jag har fått flertal Pm där folk klagar över att en del kan skriva vad som helst utan att åka ut, inga namn nämnda :wink:

han fick även en öppen varning som han solklart utalade att han sket fullkomligt i och gick på igen.. Nada hände..

:lol: :lol:

Så skippa det FBK och inse att frisedeln ÄR oerhört fast spikad för en del..

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-04-28 12:24

Mayro skrev:för det första. Pladder sysslas sällan med. Däremot exakt som du säger får man spendera mycket tid med besvara folk där sakerna man talar om sällan är ämnet.tex här med dig efter DU spårat ur totalt med pladdrande... Där har du med andra ord rätt. men pladder är nog ett ordval du inte skulle fälla om du ens kände mig det minsta lilla..

Att du sedan "tar dig tid" lite så där sjävgott får man väl tacka dig för.. Att nedlåtande låta som du gör här då du tar dig tid efter ha kallat mig för troll mm bill50 x är enligt mitt tycke exakt lika om inte klart värre än kalla folk troll.. För med din intiligens så har jag ansett dig inneha en viss intigritet samt stil. och därför har du haft min respekt..

men jag kan direkt här säga att OM du skriver så nedlåtande ton igen så kommer jag förflytta dig till exakt den låga nivå där dom du anser jag tvingas pladdra med.. Hoppas du hajar vad jag menar. Ta och läs dina sista inlägg.. Först ena och sedan nedlåtande tonen i andra.. Så hajar du nog varför jag blir synnerligen sur och besviken på dig..

Du har haft min respekt fast vi ibland anser olika. Samt ibland faktiskt lika vilket du vet.. Men nu min vän har du solklart passerat en gräns vilket jag är övertygad du kan se själv "om du tar dig tid" vill säga..

Det är just sådana här inlägg från dig som är så onödiga.

1) Jag är inte och har inte varit nedlåtande. Läs igen. Vet du vad ordet "föredömligt" betyder?

2) Sådant som du skriver ovan är inte värt att läsa. Vad tillför det debatten i tråden?

3) Vad du tycker om mig kan jag inte göra något åt.

4) En massa snack om vad du tycker om mig och andra är inte kul.

5) Det är däremot intressant att läsa om dina synpunkter och erfarenheter av olika utrustning. Du har mycket erfarenhet av apparater av olika slag och du är öppen för även lite "speciella" grunkor. Det är kul!

6) Tyvärr var det mycket länge sedan jag såg dig delge dina erfarenheter om lyssningsutrustning.... Synd eftersom du verkar ha goda öron.

/ B

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-04-28 12:26

john buerbyn utväcklas stadigt
så mycket energi och tid gå och sätt på en skiva istället grabbar
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
olof

Inläggav olof » 2007-04-28 12:35

Tjena Tobbe!
Jag tror Bill50X menade att du författade dina inlägg på ett pladdrigt sätt (det finns en viss skillnad mellan tal och skriftspråk där du skriver likt det första vilket på ett textbaserat forum kan vara lite jobbigt) och kanske inte nödvändigtvis att du "pladdrar". Att skriva kortfattat men ändå informativt är en konst som få av oss behärskar.
ett bra rum!

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-04-28 13:04

Mayro skrev:
han fick även en öppen varning som han solklart utalade att han sket fullkomligt i och gick på igen.. Nada hände..

:lol: :lol:

Så skippa det FBK och inse att frisedeln ÄR oerhört fast spikad för en del..

Vem är 'han'?

Det är en ärlig fråga eftersom jag inte har läst 10% av alla inlägg i denna tråden ens och kan därför ha missat något.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 13:15

Om du nu TÄNKER till bill50x. Så vad gör jag. Jo jag besvarar ditt startinlägg. Exakt det DU skriver är skälet till dålig stämning mm.. Så sedan skriver du att JAG är den som inte tillför.. Ta och tänk nu.... Här finns substans så det ryker om det i mina ord. .. .

Om ämnet snacka apparater.. :cry:

Ja tyvärr har jag tappat lusten. och detta inte bara här. utan även totalt sett.
Dom OLIKA forumen är numera så satans inrutade så jag känner mig vilsen på dom allihopa egentligen. Och svärordet hör hemma där JA..Jag har egentligen mina rötter i synsätt i dom alla . men man får inte ha dom alla levande på ett o samma forum. Det har delats upp så hårt senaste året så nu går det inte att föra en öppen vettig hifidebatt eller diskution någonstans egentligen. Så detta dödar mitt intresse att delta med att visa saker jag ser och fotar.. Se bara exemplet att jag har flera bildtrådar liggande jag inte ens känner för att lägga ner jobbet på att visa...det är massor med roliga bilder. Massor..

Där är problemet för mig numera bill50x. Stimulansen att dela med sig i vår hobby har försvunnit.

Därmed har den tidigare feelingen att ha skoj försvunnit och ersatts med en stor skopa bitterhet helt ärligt ibland.. Samt kryddat med cyniskhet över hur folk beteer sig..Men mest en lesshet att ens försöka dela med sig.Samt en stor stor sorg.

Jag erbjöd tex nyss här på forumet att ha en BT för att ta upp lite hifisnack o skoj.. bemöttes i stort sett direkt med nåt man måste kalla för skitsnack enbart..

Bill50x. Du har nog mer innanför pannbenet om du bara använder det .. Så gör det nästa gång du skall söka tjafs och kalla mig saker.. Du gör dig inte direkt bra som den du här aggerar som.. och detta är det som gör jag anser du beteer dig nedlåtande.. hade jag varit i dina skor skulle jag inte bry mig om att lite tappa ansiktet utan faktiskt sagt direkt bara..

"ja du har rätt. jag utalade mig klumpigt"

Då hade JAG sluppit pladdra med dig såsom med dom du från början skulle säga åt fast du själv började kalla mig troll mem samt tydligt markerade du ansåg så. I alla fall i DET inlägget...
Så därmed har detta slutsnackats från mig. Om du sedan vill sitta o snacka vidare för att ha sista ordet är det ok för mig.. Men klädsamt vore om du faktiskt backade och bara erkände du faktiskt betett dig klantigt och slutade försöka rädda ansiktet via än "smartare" inlägg där du skall vinna fast du är den som faktiskt startade via ditt inlägg.... Men klart. Tjatar du vidare så får subektivisten en sak till att TRO jag drog igång eftersom det just är så här det sker...

Jag hade inte sagt ett enda ord till dig. Inte ett. Inte kallat dig för något. inte sagt ditt nick. inget... Nada.. inte ens tänkt på ditt nick i sambandet här med honom ens..

Jaja.. Gör bäst du vill.. Men för mig är mitt sagt. Slutpladdrat med dig denna gång. Hoppas slippa göra det igen..

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 13:17

Mayro skrev:Tala om var jag gör påhopp. Var jag skitar ner LTS. nämn där jag går på FÖRST och startar bråk..

Tror ingen går på att du inte startat bråk. Har redan i denna tråden länkat till en tråd som du starta på ett annat forum med den enda anledningen att svärta ner en förening och en person.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-28 13:22

en kommentar till varningen;

Varningen kom pga dåligt uppförande trots upprepade tillsägningar. Jag har inget intresse i att utreda vems fel det är. Som åtskilliga ggr tidigare skrivet; det finns aldrig ngn anledning till att bete sig illa pga att man är frustrerad eller känner sig förolämpad.

Ang att kräva svar så har jag inte ändrat mig en millimeter. Att behandla sina medmänniskor som idioter för att man inte är nöjd med svaret är även det förkastligt. Får man inte svar så är det bara att gå vidare. Blir man förbannad pga frustration så blir aldrig diskussionsklimatet bättre. Man lär inte få ngt vettigt svar då heller. Mao, den diskussionstekniken är sämre än sämst, för det löser inte ett smack och försämrar forumet även på längre sikt.

Dock skall man ha klart för sig att bara svara ytligt och svävande försämrar ens integritet som forumpersonlighet. Man får ingen tyngd i framtida inlägg.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 13:25

subjektivisten skrev:
Mayro skrev:Tala om var jag gör påhopp. Var jag skitar ner LTS. nämn där jag går på FÖRST och startar bråk..

Tror ingen går på att du inte startat bråk. Har redan i denna tråden länkat till en tråd som du starta på ett annat forum med den enda anledningen att svärta ner en förening och en person.

Länkar? Jag bad dig VISA var ditt snack kommer ifrån exakt. med vilken sida samt vilket inlägg av dom på den av dig påvisade sidan.. Så läs du noga noga och påvisa sedan var jag aggerar som du säger.. Starta en tråd om detta du finner. men utför noga din undersökning nu och med hänvisningar.. samt med ord om VARFÖR du anser jag vara den som drar igång.. mm mm... Så sök nu. och var saklig.. Samt nogrann.. Sedan så skall vi se hurvida du har rätt eller om du bara anser så utan egentligen ha underlag som stämmer med verkligheten..
blir skoj att se din lista efter helgen.

Sedan måste du ansöka om dispans från dekret också så jag ens kan svara på en del saker du kommer efterfråga kanske.. :wink: Glöm inte det.
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-04-28 13:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 13:26

Ge upp Mayro. Han muckar bara,.

Ingen som vill gå tillbala till trådämnet ? :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 13:29

FBK skrev:Då vet du vad som gäller! :D

En ärlig fråga, har du skrivit något mer på detta forum förutom bråktrådar?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-28 13:41

Bild
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Generellt om hifi