Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Det var intressanta iaktagelser ! Mac mini bättre än SB touch och transporter !
Jag är själv inte förvånad, eftersom jag upplevt en annan appleprodukt, Ipad v.1 , som låtande bättre än både touch och duet.
Är det månne en slump att 95% av alla inspelningsstudios använder apples logic- system vid inspelning ?
Överlägsna produkter med bra ljud.
( Nu blir jag säkerligen schavotterad av pc- ligans giljotinanhängare) .
.....väntar på reaktioner nu...
Richard skrev:Det var intressanta iaktagelser ! Mac mini bättre än SB touch och transporter !
Jag är själv inte förvånad, eftersom jag upplevt en annan appleprodukt, Ipad v.1 , som låtande bättre än både touch och duet.
Är det månne en slump att 95% av alla inspelningsstudios använder apples logic- system vid inspelning ?
Överlägsna produkter med bra ljud.
( Nu blir jag säkerligen schavotterad av pc- ligans giljotinanhängare) .
.....väntar på reaktioner nu...
Richard skrev:
Efter min egen upplevelse av Ipad och dess bättre ljud än touch och duet, så är det säkerligen ( kanske ? ) så att den överlägsna digitalhanteringen utan buggar och dålig programvara från pc- baserade produkter visar vart skåpet ska stå.
Det blir helt enkelt mera saft och kraft bakom ljudet med apples produkter, vare sig vi pratar servers eller rena players...
KarlXII skrev:http://soundcheck-audio.blogspot.com skrev:NOTE: I'll launch TT.30 and the new description
as a Beta release first. You never know.
I'll make 3.0 official at the 4th.
Nu är det nära!
Jansson skrev:Jag är på om ni vill ha ett par x- tra öron.
Harryup skrev:Jansson skrev:Jag är på om ni vill ha ett par x- tra öron.
Tack för erbjudandet men är du inte tandläkare? Skulle ett par extra öron kunna kompensera för stereosystemsfelet om dom är riktade rätt?
Ytterligare en grej att testa på förslagsvis Magnus.
Men annars så är det ju klart att Toolbox 3.0 måste testas. Precis just nu är dock tapetsering och golvläggning prioriterat av min arbetsledare hemma.
Men om en dryg vecka eller så borde det gå att testa vidare. Kanske Toolbox 3 kan få en Touch att närma sig Transportern ytterligare? Är lite sugen på en Touch med nya klocka också.
mvh/Harryup
Jansson skrev:Harryup skrev:Jansson skrev:Jag är på om ni vill ha ett par x- tra öron.
Tack för erbjudandet men är du inte tandläkare? Skulle ett par extra öron kunna kompensera för stereosystemsfelet om dom är riktade rätt?
Ytterligare en grej att testa på förslagsvis Magnus.
Men annars så är det ju klart att Toolbox 3.0 måste testas. Precis just nu är dock tapetsering och golvläggning prioriterat av min arbetsledare hemma.
Men om en dryg vecka eller så borde det gå att testa vidare. Kanske Toolbox 3 kan få en Touch att närma sig Transportern ytterligare? Är lite sugen på en Touch med nya klocka också.
mvh/Harryup
Ja som du nog vet är jag inkompetent på datorer och jag vill inte springa ivägen för dom stora grabbarna när dom jobbar.
Harryup skrev:Fast om du känner dig en aning osäker på hur du skall göra så tycker jag att det är bäst att vi prövar på Magnus först.
mvh/Harryup
KarlXII skrev:http://soundcheck-audio.blogspot.com skrev:NOTE: I'll launch TT.30 and the new description
Nu är det nära!
TCM skrev:KarlXII skrev:http://soundcheck-audio.blogspot.com skrev:NOTE: I'll launch TT.30 and the new description
Nu är det nära!
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=667176
KarlXII skrev:Jag skiter väl i vad den där snubben tycker.![]()
Har han problem med att det blivit mer klart och detaljerat så får han väl tycka det.
Strmbrg skrev:Undrar om den här tråden innehåller nåt spännande.
Undran baseras på att den nu är uppe i sjutton sidor, och jag ids inte plöja igenom den utan att få ta del av en sammanfattning.
Jag spelar av mina datafiler med ett program som heter 1by1 och petar därefter in digitalsignalen i en Benchmark DAC 1, som ju saknar USB-ingång.
USB till digital RCA sker via en liten plupp jag köpte för några hundringar på Kjelle.
Är det ingen bra lösning?
![]()
Jag menar, den är ju ganska otillkrånglad...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster