http://www.stereophile.com/content/mark ... asurements
Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Morello skrev:IngOehman skrev:Ja fi fan
Å det mest knasiga är att vansinnet icke går att stänga av i varken den BMW jag har nu eller den volvo jagde hade förut.
Möget går via CAN-bussen, så det går liksom inte att fimpa en enskild kabel som hade varit fallet om hastighetssignalen kommit analogt.
Köp en riktig bil (det vill säga en italiensk) så slipper du sådana där olägenheter.
Morello skrev:En till som missat att volym inte bara bör, utan skall justera medelst en vridratt.
Hur själva nivån regleras elektriskt är en annan fråga. Switchade motståndsnät är en bra lösning, men tryckknappar hör hemma på budget-hifi - allt enligt mitt ringa förmenande bör påpekas.
PerStromgren skrev:En brutal analogi kan vara på sin plats. Skulle två knappar kunna ersätta ratten på en bil?
Lazyworm skrev:Jag vill ha ratt men hur får man den där tunga gedigna känslan i ratten?
Man vill ju ha ett visst tröghetsmoment, hur åstakommer man det optimala tröghetsmomentet mekaniskt om man har
en vinkelgivare och en 50gram tung(lätt) ratt?
Riktigt bra mätdata, design, funktionalitet, fjärrkontroll och användargränssnitt. Bara priset jag har synpunkter på. Jag anser som sagt att det är idealet som alla andra ska mätas mot.Rydberg skrev:Mark Levinson no326 verkar vara ett mer eller mindre optimalt försteg, fixa nått liknande!
[ Bild ]
http://www.stereophile.com/content/mark ... asurements
Alexi skrev:Lazyworm skrev:Jag vill ha ratt men hur får man den där tunga gedigna känslan i ratten?
Man vill ju ha ett visst tröghetsmoment, hur åstakommer man det optimala tröghetsmomentet mekaniskt om man har
Kan man inte ha så att axeln har en slags propeller på sig som går genom en trögflytande olja?
Lazyworm skrev:Alexi skrev:Lazyworm skrev:Jag vill ha ratt men hur får man den där tunga gedigna känslan i ratten?
Kan man inte ha så att axeln har en slags propeller på sig som går genom en trögflytande olja?
Låter som att det kan bli en rätt stor "behållare" och Viskositeten på olja ändras en del från 15-20 grader upp till att ett diskret försteg är uppvärmt till +40 grader.
Sen behöver det vara en tät genomgång av axeln till behållaren m.m så det låter som en dyr lösning. Men det skulle säkert bli en volympot som jag skulle gilla känslan av.
Alexi skrev:Lazyworm skrev:Alexi skrev:Kan man inte ha så att axeln har en slags propeller på sig som går genom en trögflytande olja?
Låter som att det kan bli en rätt stor "behållare" och Viskositeten på olja ändras en del från 15-20 grader upp till att ett diskret försteg är uppvärmt till +40 grader.
Sen behöver det vara en tät genomgång av axeln till behållaren m.m så det låter som en dyr lösning. Men det skulle säkert bli en volympot som jag skulle gilla känslan av.
Kom på att det jag beskrev är ungefär samma som en elektrisk motor, kanske just därför försteg med motordriven volymkontroll ibland kan ha så där skönt motstånd.
Morello skrev:Även den saknar alla väsentliga reglage på fronten. Underkänt alltså.
Dessutom sitter strömställaren för kraften på fel sida.
Wolfie skrev:Ett lager med klämring kanske?
Ett sånt där som ger ett högre tryck mellan lagren och axeln beroende på hur hårt man spänner det.
Minns inte vad de kallas.
Morello skrev:Då utgår jag från att fjärren har ett adekvat vridreglage för volym?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster