Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Det är Watt och bas som kostar pengar, men ger minst i musikutbytet.
MichaelG skrev:Objektivisten skrev:Det är Watt och bas som kostar pengar, men ger minst i musikutbytet.
Och det känns som en logaritmisk skala. Från 50 watt och bas skuren vid 70 Hz kostar det inte så hemskt mycket att gå till 100 w och bas från 35 Hz. Och det ger riktigt mycket i musikutbytet. Men varje ökning av effekten och sänkning av basfrekvensen utöver detta kostar snabbt mer och mer och ger allt mindre och mindre.
Hälsn. Michael
Ps. Därför kan vi väl alla enas om tumregeln att 100 w och 35 Hz är good enough. "Bättre" än detta är för nördar, eller rika människor.
Strmbrg skrev:Jag kan njuta av musiken bara genom att läsa partituret.
Nattlorden skrev:phloam skrev:Ingen ide att uppgradera, eller så måste man överuppgradera! High End, here i come!
Nej, du måste till Past-high-end.
Alexi skrev:Kul, jag har själv sneglat på Bose och andra livstils producenter, för just enkelheten, jag är trött på att det är så superkomplicerat att använda anläggningen.
Så ska bli mycket intressant att höra dina åsikter efter en tids bruk.
meanmachine skrev:Så likt en åsna driven av piska har jag nu handlat igen. Väntar bara på ett paket innehållande lifestyle 28 i påstått perfekt skick![]()
Vem trodde detta? Bose i vardagsrummet med Tivoli i köket
.
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Så likt en åsna driven av piska har jag nu handlat igen. Väntar bara på ett paket innehållande lifestyle 28 i påstått perfekt skick![]()
Vem trodde detta? Bose i vardagsrummet med Tivoli i köket
.
Jag.
Det är ju liksom nästan det enda ställe det kunde sluta, givet kombinationen
av den väg som du var ute och vandrade på, i kombination hur du ville se på
dig själv och det du sysslade med + din grundläggande mentala konstitution.
Då finns liksom inte den andra vägen tillgänglig.
Och om du har varit lycklig längs vägen så är det ju inget dåligt med det.
Vh, iö
IngOehman skrev:Du ställde en fråga (som jag men inte du hade svaret på), och
jag svarade på den. Mitt svar var riktigt.
IngOehman skrev:Är det okej om MM lägger ut ditt PM så alla får se det?
Vh, iö
IngOehman skrev:Mitt svar har ingenting med vilka apparater du har kvar att göra.
Du ställde en fråga (som jag men inte du hade svaret på), och
Det kan jag bedöma, eftersom svaret handlade om vad som för-
vånar eller inte förvånar MIG. Saker som du inte kan bedöma.
Det jag talade om i det, var ju just saker som du inte kan känna
till. Eller hur?
- - -
Om du själv hade vetat svaret på frågan så;
1. Skulle du nog inte ha ställt den.
2. Skulle du inte ha varit förvånad över dina egna inköp.
Så att du försöker "recensera" svaret visar bara att du nog inte
förstod det. Inget fel med det, men vad kan det komma sig att
du inte förstod det? Uttryckte jag mig för svårt? Jag tycker inte
att jag gjorde det.
Vh, iö
meanmachine skrev:För en Tivoli sett hifimässigt är ju dålig men jag gillar den och spisar på den mer än min gigantiska 2kanalare och kanske mest just för att det är enkelt.
meanmachine skrev:Min fundering är om andra gör det med? Det känns som att man med alla år av erfarenheter och kunskapsinlärning borde ta avstånd från sådant om är dåligt.
meanmachine skrev:IngOehman skrev:Mitt svar har ingenting med vilka apparater du har kvar att göra.
Du ställde en fråga (som jag men inte du hade svaret på), och
Det kan jag bedöma, eftersom svaret handlade om vad som för-
vånar eller inte förvånar MIG. Saker som du inte kan bedöma.
Det jag talade om i det, var ju just saker som du inte kan känna
till. Eller hur?
- - -
Om du själv hade vetat svaret på frågan så;
1. Skulle du nog inte ha ställt den.
2. Skulle du inte ha varit förvånad över dina egna inköp.
Så att du försöker "recensera" svaret visar bara att du nog inte
förstod det. Inget fel med det, men vad kan det komma sig att
du inte förstod det? Uttryckte jag mig för svårt? Jag tycker inte
att jag gjorde det.
Vh, iö
Läs gärna 1:a posten igen och begrunda mian formuleringar och var jag åsyftar med tråden. Jag inser förutsättningslöst att jag helt enkelt nu uppskattar rätt kass återgivning rätt ofta. Min fundering är om andra gör det med? Det känns som att man med alla år av erfarenheter och kunskapsinlärning borde ta avstånd från sådant om är dåligt. För en Tivoli sett hifimässigt är ju dålig men jag gillar den och spisar på den mer än min gigantiska 2kanalare och kanske mest just för att det är enkelt. Detta betyder inte att jag lämnat allt annat bakom mig eller bara nu väljer det enkla. Jag vågar göra och se på saker på ett annat sätt.
meanmachine skrev:IngOehman skrev:Är det okej om MM lägger ut ditt PM så alla får se det?
Vh, iö
I vissa fall från vissa personer skulle jag göra det men eftersom Magnus har både integritet och ett stort hjärta skulle jag inte göra det ens om han medelade ok.
KarlXII skrev:meanmachine skrev:För en Tivoli sett hifimässigt är ju dålig men jag gillar den och spisar på den mer än min gigantiska 2kanalare och kanske mest just för att det är enkelt.
Vad är det som är enkelt? Är tvåkanalaren svårstartad?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster