Moderator: Redaktörer
Jax skrev:Jag kommer i samband med pågående uppgadering av hemmabion skaffa en blueray. Det finns sådana som kan streama från lokala nätverket numera så det får bli en sådan.
Klurar på en av Philips BDP9600 och Oppo BDP93.
JAT skrev:Ni som använder iPad som nätverksspelare, hur har ni "snott ihop" det?
Är ute efter en lösning där jag kan sitta i soffan och njuta både Spotify, WiMP samt flac från NAS i högsta kvalitet och styra detta otrådat.
Extern DAC finns...
//Johan
petersteindl skrev:Jax skrev:Jag kommer i samband med pågående uppgadering av hemmabion skaffa en blueray. Det finns sådana som kan streama från lokala nätverket numera så det får bli en sådan.
Klurar på en av Philips BDP9600 och Oppo BDP93.
Mitt tips är Oppo BDP93 eller 95.
http://www.component.se/forum/index.php?s=9ca8658dd7591aed897b01be1194407b&showtopic=9402&st=525&p=166154&
MvH
Peter
JAT skrev:Ni som använder iPad som nätverksspelare, hur har ni "snott ihop" det?
Är ute efter en lösning där jag kan sitta i soffan och njuta både Spotify, WiMP samt flac från NAS i högsta kvalitet och styra detta otrådat.
Extern DAC finns...
//Johan
Jag använder en mac som spelare, men om jag inte gjorde det skulle jag nog skaffat mig en sonos produkt.
De är i grunden en spelare för filer lagrade i nätverket. Från din nas tex. och de klarar de flesta filformaten inkl flac.
Inbyggt i sonos finns dock stöd för internetradio, spotify och massor av andra musiktjänster.
Allt detta styrs från en enda app på valfri ios/osx eller windows enhet.
De har både analog och digital ut.
De kan köras trådlöst eller trådat. ifall du nu inte har nätverkskablar vid din stereo.
Naqref skrev:I jämförelsen med SB Classic så skulle jag valt Sonos men i jämförelse med SB Touch så väljer jag hellre den. Jag vill inte behöva ha en dator igång någonstans i hushållet för att lyssna på musik.
MagnusÖstberg skrev:tja, spelaren är ju tuch och lagringen är en USB-ansluten disk/internet/NAS
Kan inte bli smuttare.
Vee-Eight skrev:Naqref skrev:I jämförelsen med SB Classic så skulle jag valt Sonos men i jämförelse med SB Touch så väljer jag hellre den. Jag vill inte behöva ha en dator igång någonstans i hushållet för att lyssna på musik.
Om inte spelaren i sig är en dator.
Som min Sture, ION-baserad skapelse med Ubuntu och XBMC som enkelt styrs från mobilen eller nätet om man inte vill ha projjen igång. Det går att spela cd/dvd/bd också om man nu vill det.
Richard skrev:Hur är det med snabbheten hos touch ? Det jag har hört är att den är långsam- i jämförelse med dator eller iPad, då man ska byta låt.
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:tja, spelaren är ju tuch och lagringen är en USB-ansluten disk/internet/NAS
Kan inte bli smuttare.
...fast fjärren till touch är kass, ju.Ingen info- skärm på den.
....och skärmen på själva spelaren är för liten för att du ska kunna se vilken skiva som spelas på tre meters avstånd.
Naqref skrev:Richard skrev:...fast fjärren till touch är kass, ju.MagnusÖstberg skrev:tja, spelaren är ju tuch och lagringen är en USB-ansluten disk/internet/NAS
Kan inte bli smuttare.Ingen info- skärm på den.
....och skärmen på själva spelaren är för liten för att du ska kunna se vilken skiva som spelas på tre meters avstånd.
Går väl att köra med annan fjärr.
Om man inte ser vad som spelas på 3 meters håll kanske man får hoppas att man hör det.Skämt å sido så skulle den gärna kunna vara lite större men å andra sidan är det incitament att gå till optikern igen.
Naqref skrev:Richard; Hur stor hårddisk finns det på iPaden?
Naqref skrev:Hur stor hårddisk finns det på iPaden?
Man kan använda såväl iPod som Android-telefoner till att styra även Classic 3. I singelhushåll funkar det alldeles utmärkt med att använda telefonen, är man en familj är det kanske smidigare med en iPod/iPad (och motsvarande Androider) som är tänkt att vara i samma rum som ljudanläggningen.Naqref skrev:M a o så är iPaden inte bättre än den iPod (gen 3 med 64GB) jag redan har. Däremot kan man använda iPoden som fjärr till SB Touchen.
Naqref skrev:M a o så är iPaden inte bättre än den iPod (gen 3 med 64GB) jag redan har. Däremot kan man använda iPoden som fjärr till SB Touchen.
Bill50x skrev:Man kan använda såväl iPod som Android-telefoner till att styra även Classic 3. I singelhushåll funkar det alldeles utmärkt med att använda telefonen, är man en familj är det kanske smidigare med en iPod/iPad (och motsvarande Androider) som är tänkt att vara i samma rum som ljudanläggningen.Naqref skrev:M a o så är iPaden inte bättre än den iPod (gen 3 med 64GB) jag redan har. Däremot kan man använda iPoden som fjärr till SB Touchen.
/ B
2-ch skrev:Richard skrev:Hur är det med snabbheten hos touch ? Det jag har hört är att den är långsam- i jämförelse med dator eller iPad, då man ska byta låt.
Låtbyte går snabbt. Byte från lokal musik till spotify tar några sekunder, men väl där så går låtbytet snabbt igen.
Håller i övrigt med om att displayen inte är mycket att ha. I alla fall inte om den måste stå framme vid stereon.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster