Strmbrg skrev:IKEA sålde faktiskt stereoanläggningar en gång i tiden.
Jo, men han tänker tydligen på någon annan.
Moderator: Redaktörer
Panelguy skrev:bensnake skrev:Panelguy skrev:bensnake skrev:Panelguy skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Jag är definitivt inte missnöjd men med obegränsat med pengar så är ju förutsättningarna lite annorlunda mot idag![]()
Efter att Svanå byggt ett dedikerat rum skulle jag gå upp en modell till MG20.7 och driva dom med något större klass-A steg från Pass eller Lamm med matchande försteg. Sedan kunde man väl tänka sig en uppsättning MSB på digitalsidan och nå´n bra vinylsvarv, allt hopsnörat med idel dyrkablar. Man kanske skulle lämna in en rad eller två
Det där med dyrkablar... Undrar just hur många som skulle inkludera sådana i köpet...
Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
Men frågan är om man skulle köpa dyrast tänkbara bara för att man kan. Jag skulle som sagt satsa på Audio Notes egna kablar, som är snuskigt, och då menar jag snuskigt, dyra men inte bara för att de är dyra utan för att jag inbillar mig att det blir optimerat för hela systemet. Samma kablar sitter ju även internt i högtalarna. Tillsammans med elektroniken blir det en förhoppningsvis jäkligt väl fungerande helhet sett till samtliga parametrar. Jag tror alltså att det blir bättre än med EKK. Hade jag inte trott det, hade jag kört med EKK. Eller det vetifan, förresten...
Jag hade inte köpt Odin eller Opus MM bara för att de är dyrast. Jag hade köpt något mer "neutralt"... som nödvändigtvis inte behöver vara dyrast. Lägg märke till att jag inte suktar efter ett par Alexandrior utan efter ett par "billiga" 20.7, men med de slantarna kunde jag nog ha två system
.
NiklasF skrev:Skulle våga mig på en lyssning av Sonus Faber Fenice.
Krell, Mcintosh, Mark Levinson, Audio Research, Accuphase eller något annat skoj till drivning.
Eller varför inte MBL, dom små lät trevligt då jag lånade dom ett öra.
Då låter säkert bamsingarna än mysigare.
Sen så blir det nog aco-skum på väggarna... Öhh njeee
Adhoc får komma hem och bli bjuden på annat än pizza denna gången.
Sen gömmer vi hela fronten bakom ljudtransparent duk, mm det blir nog ett stort rum detta.
celef skrev:sonus faberhögtalarna ser verkligen ut som skit sedan franco serblin lämnade företaget, sonus faber lär tappa otroligt mycket marknadsandelar
JanBanan skrev:Borde inte denna tråd ligga i INO-avdelningen? Och döpas om till "Min våta dröm om Ingvars..."? Typ.
BPM skrev:Kan ha att göra med att Ingvars större grejer är så jäkla dyra att de kräver en högvinst för att bli ens egen verklighet.
Det bästa vore alltså att INGVAR vinner 200 millar.. Då har han råd att gå med brakförlust på högtalarna så att fler kan få del av välljudet. Snacka om att alla vinner...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster