Branchorganisation (Hifi-organisation) borde vi inte ha det?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-14 17:29

ett citat som fastnatt
"nu ska jag starta ett eget forum och där får ingen tycka illa om mina märken" :(
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-14 17:37

EngelholmAudio skrev:
ribbon skrev:EngelholmAudio:
Jag tycker just ni att dom flesta är är svansar till Ingvar och en bunt följare som inte tänker själv och absolut inte ser nått positivt. Tråkiga

Jag kan förstå att du tycker det är tråkigt att inte alltid få medhåll, men vad hade du väntat dig, tror du verkligen och på fullt allvar att forumets medlemmar, bara för att de inte håller med, är negativister som inte kan tänka själva?
Ingvar Öhmans välskrivna inlägg talar nog för de flesta av oss HIFI-konsumenter.

Jag behöver inte alltid få medhåll, jag vill inte ens ha det. Jag skriver explicit "just nu" (fast stavade fel till "ni") vilket ju inte betyder "alltid".

Mitt syfte är att upplysa allmänheten, skivbolagen och även hifihandlare om vad som är viktigt. Jag vill också ändra trenden som idag är sämre imspelningar, sämre hifianläggningar och även sämre lagringsformat (MP3).

På många sätt menar jag precis det som Ingvar skriver om fast Ingvar hänger upp sig på ordet BRANCH.

Jamen... Det var ju du som skrev bransch. :o

Och om du nu menar att det (på många sätt) faktiskt är som jag skriver - skall det tolkas som att du också svansar efter? Eller är det så att detta (till skillnad från de andras medsvansande inläggarnas inlägg) är din uppriktiga mening?

EngelholmAudio skrev:Det känns mer som att de flesta har förutfattade meningar att "företaget" (Engelholm Audio) minsann skall sälja mer skit till konsumenterna men det är LÅNGT från min mening.

?
Jag har inte ens tänkt tanken på att så kan vara falllet. Mina synpunkter var helt baserade på det som stod att läsa, nämligen att du förespråkade bildandet av en branschorganisation.

Hur kommer ditt företag in i bilden?

EngelholmAudio skrev:Det var direkt tråkigt att ingen såg mina intentioner. Men visst var jag kanske otydlig och ordvalet "branschorganisation" kanske var olycklig (större uppståndelse här än på HF förresten).

Det var "direkt tråkigt" även att för femtioelfte gången se den gamla dogmen poppa fram, om att "när folk är överens måste en vara ledare och resten svansar efter". Jag tycker det är rent lågt att sådana ryggskott skall avlossas i brist på argument i sakfrågorna.

Ge folk som säger något så mycket erkänsla att du tror på att de menar det de säger. Det är inte för mycket begärt.

Om jag skall tala för mig själv (och kanske andra) kan jag säga att nästan alla uppfattningar jag har givit uttryck för, är sådana som jag har både tänkt själv och hört från andra, och framförallt kontemplerat noga och väl. Att andra utan att tveka håller med är väl inget markligt, utan snarast ett tydligt tecken på att även dom har tänkt på dessa frågor i förväg. Att då utnämna dem till ja-sägare är ju direkt oförskämt. I normala fall brukar man ta folk på allvar när det är många som klagar tillsammans (därav alla listor till höger och vänster), inte beskylla dem för att svansa efter. Och under alla förutsättningar inte någonsin beskylla dem för att svansa efter utan att ens nämna vilket sakinlägg av framförda synpunkterna man motsätter sig.

EngelholmAudio skrev:Men en Branschorganisation är ju och blir ju vad man gör den till.
Synd att ingen här såg möjligheterna med en dylik organisation, utan istället bara nackdelarna.

Nej en branschorganisation är vad branschen gör den till. Det hörs på namnet. Jag kan lova att det inte finns en branschorganisation i hela världen som har på agendan att minimera sina kunders utgifter, annat än om det kompenseras av att ta marknadsandelar så att man ändå tjäna mera pengar.

EngelholmAudio skrev:
ribbon skrev:Att som konsument och på egen hand, försöka orientera i en djungel av smarta reklammakare är inte enkelt, därför behövs nog LTS, Sverker, Råd & Rön och konsumentorganisationerna.

Medhåll. Men det behövs mer och nån fler som når ut ännu bättre och inte minst bredare. LTS är mest synliga innom hifiområdet.

Var det inte hifi-branschen du tänkte på då avseende på organisationen? LTS verksamhet inbegriper huvudsakligen fonogram-, hifi- och hemmabio-branschen, det vill säga de konsumentinriktade avdelningar som i enlighet med namnet (LTS) har med ljudteknik att göra. Vilken bransch tänkte du på?

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-04-14 18:12, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-14 18:10

Sanoj skrev:Du Öhman som brukar ( :?: ) vara noga med fakta kan ju ta och kolla upp när jag senast yttrade mig om LTS annat än när det handlade om INO-kopplingen....

Jaha?

Ja, vi kan ju ta de två inläggen du gjorde på samma sida i samma tråd då...
Sanoj skrev:
..om lts skriver en possitiv recension om en apparat så kommer den att sälja avsevärt mer än om h&m skriver om den

1:a April har redan passerat...

// Jonas

Sanoj skrev:
Har inte LTS relativt stort inflytande inom både filmindustrin, sveriges radio, hifibranchen mm.

..men har inte 100000 läsare som sitter och letar efter testvinnare.

// Jonas

Inte en INO-koppling så långt ögat kan se. Jag är var noga med att kolla fakta, även denna gång... :wink:

Sanoj skrev:
Det är väl alldeles självklart att om inte LTS hade stor makt skulle inte Sanoj och Hotspur vara rädda för LTS, och vore de inte rädda för LTS skulle de inte lägga så mycket energi på att prata om LTS hela tiden.

...och ge f*n i att blanda in mig och (Identiteten skyddad enligt begäran /iö) i samma mening.

// Jonas

Ber om ursäkt, jag kände inte till dina aversioner mot Stefan.

För säkerhetsskull ber jag om ursäkt till Stefan på samma gång, om han har motriktade aversioner.

Min avsikt var bara att visa att det blir lite underligt att se någon spy häpnadsväckande mängder galla över en organisation, och sedan antyda att man inte anser att organisationen har någon makt. :lol:

Om ni båda verkligen (på riktigt) trodde att LTS inte har något inflytande skulle ni inte engagera er så starkt mot LTS.

Att detta dessutom är ett helt irrationellt beteende, orsakat av att ni inte känner till det ni kritiserar är måhända lustigt. Självklart ser ni inte att aktiva inom LTS faktiskt "vill väl" så länge ni hellre konsulterar varandra och gottar er åt myter spridda av andra okunniga, än att intressera er för att ta reda på hur det faktiskt är.
De som är insatta i verksamheten (LTS medlemmar) har ju inte direkt blivit imponerade när ni genererat de värsta hugskotten som med önskvärd tydlighet visar att ni inte har en aning om på vilka sätt som LTS agerat.

Nästan undantagslöst är ju de exempel på "LTS uselhet" ni hävt ur er varit baserade på myter ni snappat upp eller saker ni hittat på själva. Kort sagt sådant som LTS tagit avstånd från med emfas.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-04-30 01:22, redigerad totalt 3 gånger.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-04-14 18:35

Härligt! Kul!

För att få diskussionen vidare och att handla om det jag avser så kan vi säga såhär: Jag skrev fel ord, var ful som svans-talade personer igen, jag begriper inget om "branchen" som så, jag svansar säkert också efter (fast jag skrev först (jag som startade topicen)), jag gör fel i att anmärka på inlägg som inget tillför utan bara håller med, och allt annat är också mitt fel förresten! Jag tar gladeligen detta på mig om vi därigenom kan komma vidare i denna diskussion. Komma vidare så att inte frågan drunknar. För det är väl inte bra att frågan drunknar?

Det är det här jag önskar att tråden skall handla om:
En intresseorganisation som mer eller mindre lobbar in musik och ljudkvalite i dagens samhälle; en organisation som visar att:
* det behöver inte vara superdyrt (hellre "rätt" än "litet och snyggt")
* det behöver inte vara fult (sätta upp ett verkligt fungerande vardagsrum med bra musikdel)
* det är givande med musik - om man verkligen lyssnar
* alla hör skillnad på bra och dåligt ljud
* ljudkvaliten på skivorna/lagringsformatet spelar stor roll och alla hör skillnaden

Till detta kan man även läsa mitt första inlägg för att få en bättre förståelse av vad jag vill och frågar om.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-04-14 20:22

Pär!
Har inget emot tanken men frågan är väl om intresset finns bland allmänheten för en sådan organisation.
Hur når man tex ut med info om en vettig möblering av vardagsrummet för att kunna njuta av musik och film. På nätet är väl det enbart de intresserade som aktivt letar. Skall man nå en större krets av människor så är det väl dagspressen som gäller och hur intresserad är den?
Skall det enbart vara en organisation för konsumenter? Faller trovärdigheten om tex 2 st högtalartillverkare ingår i organisationen. Jag tänker på dig och IÖ. Kan nog lätt bli tal om egenintressen. OBS! Jag menar inte att ni kör den stilen.
Tanken är bra men jag tror möjligheterna och intresset är väldigt begränsat.

Användarvisningsbild
pinnen

Inläggav pinnen » 2005-04-14 21:37

Tyvärr visar den där Sanoj och Sladd med önskvärd tydlighet varför hifibranschen måste hållas utanför :evil:

Däremot borde det nog finnas en organsation som som tittade mera på mjukvaran, dvs inspelningskvalitet. Där håller jag med EA.

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2005-04-14 22:20

EngelholmAudio skrev:
Det är det här jag önskar att tråden skall handla om:
En intresseorganisation som mer eller mindre lobbar in musik och ljudkvalite i dagens samhälle; en organisation som visar att:
* det behöver inte vara superdyrt (hellre "rätt" än "litet och snyggt")
* det behöver inte vara fult (sätta upp ett verkligt fungerande vardagsrum med bra musikdel)
* det är givande med musik - om man verkligen lyssnar
* alla hör skillnad på bra och dåligt ljud
* ljudkvaliten på skivorna/lagringsformatet spelar stor roll och alla hör skillnaden

Till detta kan man även läsa mitt första inlägg för att få en bättre förståelse av vad jag vill och frågar om.

Kanske inte en klockren beskrivning av LTS, men sannerligen inte långt därifrån (imo).

Vh
11010000

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-04-14 22:33

hajen1 skrev:Hur når man tex ut med info om en vettig möblering av vardagsrummet för att kunna njuta av musik och film.
Min filosofi är att allt är möjligt.

Bjud in Plaza och vad den andra (inredningstidningen) tidning heter och var med å stötta en artikelserie i ämnet. Dra MED dom som kan, och bistå själv med det DU kan (akustik, hifi, uppställning, etc). Ge tips och stötta om placering och möblering. MYCKET kan göras snyggt - min flickvän har visat och övertygat iaf mig! :lol:
Sluta se fienden, starta knyta band!
Senast redigerad av EngelholmAudio_inaktiv 2005-04-14 22:37, redigerad totalt 1 gång.
vänligen
// Pär Engelholm

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-04-14 22:35

Mr_Ekan skrev:Kanske inte en klockren beskrivning av LTS, men sannerligen inte långt därifrån (imo).
Vh
LTS ja... På nått sätt lyckas dom inte nå ut och komma åt "Svensson" (sorry Rydberg) och är i detta avseendet inte lyckade (med det vanliga tillägget "men dom gör mycket annat bra").
vänligen
// Pär Engelholm

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2005-04-14 22:35

enda chansen är att få ljud och musik att bli mode (igen) först då kan det bli intressant för människor med högtalare
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-04-14 22:48

Kraniet skrev:enda chansen är att få ljud och musik att bli mode (igen) först då kan det bli intressant för människor med högtalare

Är det inte det som hembio håller på att ordna?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2005-04-14 23:03

EA, är det rimligt att Svensson (inte Ola) någonsin kommer att bli så galna i musik- och ljudåtergivning som vi (som sitter och ugglar framför faktiskt) är? Tveksamt.

Vh
11010000

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-04-14 23:14

är det önskvärt att svensson blir så galen. Det är ju trots allt ett specialintresse och inte en livsnödvändighet

vad är motiven för att du tycker att din granne ska ha riktigt bra ljud?
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-04-14 23:15

Tyvärr tror jag att Kraniet och Mr_Ekan slog huvudet på spiken där, även om jag gillar Pärs optimism. T.ex. är framtidens ljudformat nog varken SACD eller DVDA, utan MP3 eller något liknande. Däremot tror jag att "the loudness race" som alla andra modetrender kommer att ebba ut förr eller senare. Det finns ju en gräns för hur mycket dynamiken kan begränsas och när den är uppnådd måste man ju hitta på nåt nytt modesound, därmed inte sagt att det blir bättre... För övrigt tycker jag att den stora faran inte är bristen på ljudkvalitet, utan enkelriktningen av själva musiken. Den som i första hand lyssnar på musik via reklamradio går miste om ganska mycket...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-15 00:16

Jag måste säga att jag anser det synd att en så bra tråd som denna går upp i rök med tjafs o diskuterande om ingenting...

Jag tog mig friheten att ställa frågor just runt Inos högtalare och deras problem med dåliga inspelningar osv... Och har innan detta frågades sett flera just ta upp detta med inos högtalare. Och självklart finns flera med sådana problem. Så jag tar INTE upp detta för att bråka eller misskreditera.

Jag tar upp det då detta tyder på ett BEHOV.. Ett behov av BÄTTRE inspelningar..

EA´s tanke är god. Detta skulle man kunna ARBETA med mer konstruktivt och försöka sprida över våra olika åsikter..

Välj ut en eller två saker man ska jobba med. Inspelningar är självklart...med allt runt detta...

Och påtryckningar mot alla som har med musik att göra på alla fronter. ifrån siba till bernt karlson osv..

Om alla jobbar gemensamt mot saker o ting och skiter i om det står ino.. lts.. infinity. eller sladd på ryggmärket så KANSKE skulle man lyckas få det till INTERNATIONELLT också...

Så pojkar. Sluta tramsa om inget här och försök se detta som EA tar upp såsom bra.

Skippa petitesserna här nu om enstaka ord..

EA skrev brach ifrån start. Fan grabbar. Man tänker ju först ifrån den vinkel man är i själv. Men se bortom detta nu. EA har ju ändrat sin text.. TANKEN som är framme är kanon..

IÖ. Du borde jubla ju. Inte mota detta.. Du är EN av dom aktörer som skulle få en viktig roll i en sådan org du också..

Samt säkert fler ifrån LTS osv...

Så sluta käbla o fatta vilka möjligheter..

Och fatta att utan att ens prova så har man torskat direkt...

Jag brukar slåss INNAN jag förlorar till blodet sprutar. Inte fan lägger jag mig direkt inte... Så varför inte prova före man ger upp...

Man kan ju vinna också..

Tänkt på det??

Som jag fattar det så kan man snabbt räkna in dom stora butikerna här.. Med hificonsult osv i förgrunden.. OM Iö ser fördelarna o ger sig in så skulle där 1000 medlemmar trycka på...

Och alla forum skulle direkt backa upp detta garanterat...

Och detta kan jag svära på skedde int också. ingen tvekan alls...

Bra ide du har EA.. Hoppas verkligen man slutar med ormolja och hänger på här... :)

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-15 01:09

Mayro:
Jag är verkligen ingen motståndare till en intesseorganisation för musik, film och hifi/hemmabio-konsumenter.

Det som tror det misstar sig. LTS är ju just allt detta.

Det jag motsatte mig var det som omtalades från början, alltså det skulle startas en branschorganisation. Det har aldrig varit fråga om ordmärkning från min sida, det fanns ju inget skäl att tro att den som skriver branschorganisation menar det absolut motsatta, det vill säga en konsumentorganisation.

Epkpeng:
Hur som helst, jag vet fortfarande inte om du Epkpeng menar att branschfolk skall vara med i organisationen, men jag har förstått att du menar att en organisation bör bildas för att ta tillvara konsumenternas intressen. Sen säger du också att "LTS på nått sätt inte lyckas nå ut och komma åt Svensson".

Varför vill du inte hjälpa LTS med det då?

Jag undrar snarast varför två olika organisationer skulle vara bättre än en? Är två högupplösningssystem, SACD + DVD-A bättre än om vi skulle ha bara DVD-A? Jag tror inte det.

Snarare tror jag att man fördärvar alla förutsättningar att kunna påverka om man splittrar de särskilt intresserade i två halvor. Jag tror att söndring är nästan entydligt negativt. Det som vill göra en insats för välljudet har kunnat göra det och få stöd av LTS i många många år. Allt man behöver göra är att anmäla sitt intresse för att hjälpa till, och presentera lite vettiga idéer.

Vh, iö

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2005-04-15 04:10

Ett av grundproblemen i sammanhanget tror jag är arbetsinsatsen ! LTS är ju en entusiastförening som dessutom har ett par "eldsjälar" (beroende på hur man sätter definitionen), men ändå är det svårt ibland att hinna med föreningens föresatser (MoLt:en, byggprojekt etc.). Detta beror ju mycket på att de aktiva personerna har personliga projekt att arbeta på, levebrödet oräknat.

Här har vi ju knuten, antingen fixar man finansiering för en eller flera "fast anställda" (knappast troligt), eller också blir det en intresseorganisation, där var och en i regel bidrar bara lite (vilket iofs för våra entusiastintressen kan vara mycket), vilket inte räcker till för någon effektiv "kampanj" riktad utanför kretsen.

Nu kan ju förstås en eller flera som har energin och organisationsförmågan starta ett projekt för det här, men det förutsätter stor uthållighet misstänker jag.

För att det ska lyckas krävs både ett mycket klart mål och att veta precis vilken målgrupp man ska bearbeta (musikkonsumenter ? inspelningstekniker ? musiker ?).
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2005-04-15 08:50

Tanke, vilka klarar av att sköta informations skapandet?

Inspelningsteknik är mycket tvärvetenskapligt. Man ska kunna kritisera saker och det faktiskt ganska hårt och samtidigt ha det torrt om fötterna?

Någon som känner att de klarar av detta? :roll:

Allmän bespottning är nog tyvärr att räkna med. Om man inte tänker tassa fram och liksom inte säga något lite mera definitivt och i klartext!
"So many songs we forgot to play....."
Det vi inte kan föreställa i vårt inre, kommer med största sannolikhet aldrig att bli verklighet utanför vårt huvudet heller.

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-04-15 09:31

Jag börjar faktiskt tro att en väg att gå är att informera via tidskrifter inom heminredning och kanske till och med gratistidningen Vi i Villa. Man kanske kan få Ikea att sätta upp utställningsrum med en hyfsad anläggning snyggt integrerad i miljön.

Man måste nå Svensson och det gör man inte via H&M och liknande.

Det behöver inte ens vara dyrt att få bra ljud. För 3000 får man betydligt bättre ljud än vad dessa förvuxna bergsprängare från lastpallarna ger. Inte ljud på vår nivå men en väldigt bra bit på väg. Många har nog en DVD hemma idag, de flesta av dessa fungerar bra som CD-spelare.

Hembio tycker jag inte visar vägen heller, Svensson köper lite för gärna dessa billiga paket med 5 datorhögtalare och en sketen liten sub. Fick bara Svensson lyssna (eller se och lyssna i hembiofallet) på en lite bättre anläggning och samtidigt bli informerad om att det inte behöver kosta skjortan för att komma i närheten så tror jag Svensson får upp ögonen.

Jag tror det är så här en intresseorganisation ska arbeta. Har vi tur så upptäcker Svensson problematiken med dagens inte alltför bra musikutgåvor och börjar kräva kvalitet. Jag tror inte man ska inkludera företag i branschen i denna organisation, enligt min åsikt kan detta skrämma iväg Svensson.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-15 09:58

själv upptäckte jag lts genom en artickel i expressen
dom hade en bilaga som handlade om ljud
nackamichi stig karlsson raunahögtalare samt lts och en bruce springstenfantast avhandlades
någon gång i början eller i mitten på åttitalet tror jag det var
:wink:

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-15 10:06

när jag kör hemmabio över min inorigg är folk helt slagna
fyfaen det är mycket grymmare än på kosmonova(men där har dom bara jbl)
ps2 är också en höjdare att köra på hemmabion
i usa föregångslandet nr1 för man på epcot center smaka på två hemmabioanläggningar
nr1 bosejunk med rumpskakare
nr2 en riktig med proj och dom högtalarna johan testade i molten för ett tag sedan
folk va impade av bosejunket men blownaway av den ricktiga bion

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-15 13:30

profbd skrev:...men där har dom bara jbl

Nu ligger'u illa till om NN e inne å läser... :wink:

/iö

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-15 14:03

"Nu ligger'u illa till om NN e inne å läser... "

:lol:

tack för svaret till mitt inlägg Iö..
Trevligt svar Iö.... Så ska det låta då man är öppen i synen.. Så varför inte resolut att göra nåt radikalt av det? Menar att dom som HAR inflytande ses på ett möte där man "bråkar" sig fram till en målsättning :?:

Det torde va enkla saker att enas runt..

Skippa saker som ormolja o sånt. Gå på ett ensa mål såsom starter inför flera.. Slå mot inspelningar och att man INTE avkräver att artister behöver göra mer än en bra låt på skivorna o resten rent skräp såsom utfyllnad......

Där lär INGEN gå emot den nya "org" som tar upp frågan. En enad Hifi press lär nog stödja detta också utan problem. Samt en hel värld av skivköpare ,nerladdare ,osv...

Detta att "vi är så få" blir en sanning om JAG ringer o gnäller..

Men om denna mängd rör på sig så skapar det debatt.. Och denna debatt ses av MÅNGA. Då vaknar folk o börjar fråga.. "VA?? är min microstereo ifrån XXXXX inte hifi? Säljaren sa ju det ju" OSV.. snöbollen rullar....

Vi är faktiskt en jäkla massa folk som har denna hobby. Jag tror vi OFTA underskattar vår KRAFT därför vi träter om ditt o datt...

Så ös på Iö.. EA.. Hificonsult.. o andra som är i brachen.. Och använd vårt bakomliggande stöd i ert arbete...

Detta är det bästa som JAG sett på mycket länge där det också FINNS substans för resultat....

Internett har gjort oss starka numera... Så idag KAN en sån här sak få spridning över ALLA forumsgränser...

Iö.. Betänk dina egna ord om LTS kraf o makt på marknaden.. Tänk dig detta fast i STOR uppslutning..

BARA en sak.. GÅ INTE IN I MASSA tjafs om kablars vara eller inte. Gå på BREDA frågor där vi ALLA går på samma gata...

För annars kommer det endast bli rent skit av det.. Men så länge det hålls på dom bredare frågorna så är alla med. Iö säljer högisar. detta gör hificonsul o EA också..

Så ni är samma i detta fallet. Ni har alla era "adeptrar" som lirar era prylar. Inköpta i konkurans mellan er..

Men detta som här talas om GYNNAR alla.. Er samt oss. För en gång skull går säljande i samma spår som köparens. OM ni håller detta som målsättning ett..

Jag är den första att sätta in pengar till detta via mitt medlemskap.

Så jag anmäler mitt intresse att stödja detta. och anmäler mig såsom medlem här o nu...

Kom igen nu. Vi har inget att förlora... :) :)

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-04-15 15:04

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
NN

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-04-15 15:07

:cry: :cry: :cry: :cry:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
NN

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-15 15:17

har killen lyssnat på jbl????????

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2005-04-15 16:23

profbd skrev:har killen lyssnat på jbl????????

Klockrent :lol: :lol: 8)

edit; råkade få fel "gubbe"

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-04-15 17:36

Ja, faktiskt, det va jätteroligt !

8)

hehe
NN

Maarten

Inläggav Maarten » 2005-04-16 17:10

Det som jag tycler är intressant med denna tråd är att en del inte upplever att LTS verkar för flera av de frågor som EA tog upp, att de inte ser LTS som ett självklart val att stödja om man vill påverka i dessa frågor.
Kanske har detta att göra med det som Mayro skrev, att det har pratats förhållandevis mycket om ormolja istället för de mer vanligt förekommande felkällorna, såsom inspelningar, rum mm? Visserligen har många LTS-medlemmar länge hävdat rummets betydelse och det är ju vardagsmat idag på forum, så där har ett genomslag skett i folk medvetande ur min synvinkel. Även inspelningarnas generellt dåliga kvalitet nämns ofta och verkar vara mer medvetandegjort, men dessa frågor verkar ändå ha passerat lite väl obemärkt?

Själv tycker jag att det rent mentalt är enkelt och tacksamt att prata om ormolja, just för att de är extema exempel och tydliga på hur galen branschen kan vara. Men när då vissa personer hittills har reagerat kraftigt och andra mer utomstående betraktare inte alls har sett betydelsen i dessa exempel utan instinktivt bara noterat reaktioner och pajkastning, så har argumentationen fallit platt och LTS har avfärdats utan närmare granskning även av mer vettiga människor? Är det av dessa skäl som LTS inte ses som självklar välljudsivrare?
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-17 00:18

Jag tror att vissa fattar direkt, och går med i LTS, och ser att det var som de fattade. 8)

Andra fattar inte direkt, men efter en stund. De kan gå och tveka i månader eller år innan de kanske kollar upp MoLt på något bibliotek, och efter några nummers genomläsninng och kanske lite egna experiment för att undersöka om det ligger något i det som påståtts i tidningen, så fattar man och går med för att stödja verksamheten. :)

Sen finns det dom som inte fattar alls, varken direkt eller senare, inte alls kort sagt. :cry: De fattar inte det de får berättat för sig av LTS-folk, och vad värre är fattar de inte ens att vissa saker de får berättat för sig av andra än LTS representanter (om LTS) är myter, lögner och saker som inte har med LTS att göra alls. Inte ens när LTS-folk berättar att myterna inte överensstämmer med vad LTS strävar efter, så förstår de. De förstår nämligen inte att det är klokare att fråga LTS om LTS uppfattningar, än att fråga någon som själv bara gått på en massa myter... :roll:

Sen finns det förstås dom som är kloka, och som förstår, men som inte är intesserade. LTS är inte för alla. 8)

I själva verket är LTS idag valet för drygt 0,01 % av alla i Sverige. Alltså bara en tiondels promille - men det är den bästa tiondelen! :wink: :P

Vh, iö

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi