"nu ska jag starta ett eget forum och där får ingen tycka illa om mina märken"

Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:ribbon skrev:EngelholmAudio:
Jag tycker just ni att dom flesta är är svansar till Ingvar och en bunt följare som inte tänker själv och absolut inte ser nått positivt. Tråkiga
Jag kan förstå att du tycker det är tråkigt att inte alltid få medhåll, men vad hade du väntat dig, tror du verkligen och på fullt allvar att forumets medlemmar, bara för att de inte håller med, är negativister som inte kan tänka själva?
Ingvar Öhmans välskrivna inlägg talar nog för de flesta av oss HIFI-konsumenter.
Jag behöver inte alltid få medhåll, jag vill inte ens ha det. Jag skriver explicit "just nu" (fast stavade fel till "ni") vilket ju inte betyder "alltid".
Mitt syfte är att upplysa allmänheten, skivbolagen och även hifihandlare om vad som är viktigt. Jag vill också ändra trenden som idag är sämre imspelningar, sämre hifianläggningar och även sämre lagringsformat (MP3).
På många sätt menar jag precis det som Ingvar skriver om fast Ingvar hänger upp sig på ordet BRANCH.
EngelholmAudio skrev:Det känns mer som att de flesta har förutfattade meningar att "företaget" (Engelholm Audio) minsann skall sälja mer skit till konsumenterna men det är LÅNGT från min mening.
EngelholmAudio skrev:Det var direkt tråkigt att ingen såg mina intentioner. Men visst var jag kanske otydlig och ordvalet "branschorganisation" kanske var olycklig (större uppståndelse här än på HF förresten).
EngelholmAudio skrev:Men en Branschorganisation är ju och blir ju vad man gör den till.
Synd att ingen här såg möjligheterna med en dylik organisation, utan istället bara nackdelarna.
EngelholmAudio skrev:ribbon skrev:Att som konsument och på egen hand, försöka orientera i en djungel av smarta reklammakare är inte enkelt, därför behövs nog LTS, Sverker, Råd & Rön och konsumentorganisationerna.
Medhåll. Men det behövs mer och nån fler som når ut ännu bättre och inte minst bredare. LTS är mest synliga innom hifiområdet.
Sanoj skrev:Du Öhman som brukar () vara noga med fakta kan ju ta och kolla upp när jag senast yttrade mig om LTS annat än när det handlade om INO-kopplingen....
Sanoj skrev:..om lts skriver en possitiv recension om en apparat så kommer den att sälja avsevärt mer än om h&m skriver om den
1:a April har redan passerat...
// Jonas
Sanoj skrev:Har inte LTS relativt stort inflytande inom både filmindustrin, sveriges radio, hifibranchen mm.
..men har inte 100000 läsare som sitter och letar efter testvinnare.
// Jonas
Sanoj skrev:Det är väl alldeles självklart att om inte LTS hade stor makt skulle inte Sanoj och Hotspur vara rädda för LTS, och vore de inte rädda för LTS skulle de inte lägga så mycket energi på att prata om LTS hela tiden.
...och ge f*n i att blanda in mig och (Identiteten skyddad enligt begäran /iö) i samma mening.
// Jonas
En intresseorganisation som mer eller mindre lobbar in musik och ljudkvalite i dagens samhälle; en organisation som visar att:
* det behöver inte vara superdyrt (hellre "rätt" än "litet och snyggt")
* det behöver inte vara fult (sätta upp ett verkligt fungerande vardagsrum med bra musikdel)
* det är givande med musik - om man verkligen lyssnar
* alla hör skillnad på bra och dåligt ljud
* ljudkvaliten på skivorna/lagringsformatet spelar stor roll och alla hör skillnaden
EngelholmAudio skrev:
Det är det här jag önskar att tråden skall handla om:En intresseorganisation som mer eller mindre lobbar in musik och ljudkvalite i dagens samhälle; en organisation som visar att:
* det behöver inte vara superdyrt (hellre "rätt" än "litet och snyggt")
* det behöver inte vara fult (sätta upp ett verkligt fungerande vardagsrum med bra musikdel)
* det är givande med musik - om man verkligen lyssnar
* alla hör skillnad på bra och dåligt ljud
* ljudkvaliten på skivorna/lagringsformatet spelar stor roll och alla hör skillnaden
Till detta kan man även läsa mitt första inlägg för att få en bättre förståelse av vad jag vill och frågar om.
Min filosofi är att allt är möjligt.hajen1 skrev:Hur når man tex ut med info om en vettig möblering av vardagsrummet för att kunna njuta av musik och film.
LTS ja... På nått sätt lyckas dom inte nå ut och komma åt "Svensson" (sorry Rydberg) och är i detta avseendet inte lyckade (med det vanliga tillägget "men dom gör mycket annat bra").Mr_Ekan skrev:Kanske inte en klockren beskrivning av LTS, men sannerligen inte långt därifrån (imo).
Vh
Kraniet skrev:enda chansen är att få ljud och musik att bli mode (igen) först då kan det bli intressant för människor med högtalare
profbd skrev:...men där har dom bara jbl