JB skrev:Har själv en Teac A-H01 (som är en klass-D) till datorn eftersom jag behövde något som tog mindre plats och har både digitala ingångar samt 6,5 mm hörlursutgång (köpte ett demo ex för halva priset)
[ Bild ]
Den låter helt underbart med högtalare, och det lustiga är att det är främst i diskanten jag hör en förbättring (Yamaha AX-492 förstärkaren jag körde med innan är lite mökare i karaktären, och Monitor Audio RS1 högtalarna har ju också en lite mörkare ljudbild, så man ville ofta EQa upp diskanten lite med både mörk förstärkare och mörka högtalare)
Men nu med Teacen så låter högtalarna väldigt neutralt och fint, däremot när det gäller hörlursutgången tycker jag nog att Yamaha'n hade liiite mer OUMPF i basen och kunde spela lite högre (måste vrida upp volymen högre med HD650 lurarna jämfört med högtalare på Teacen, medans outputen blev ungefär samma med både lurar och högtalare vid samma volymnivå med Yamaha'n)
Men krutet räcker och blir över på hörlursutgången såvida man inte vill spela väldigt dynamisk musik väldigt högt.
Men det bästa av allt är att kunna få riktigt bra ljud från inbyggda ljudkortet i datorn genom att köra optiskt och låta förstärkaren D/A omvandla, hade mycket problem med störningar och brus med förra förstärkaren som bara hade analoga ingångar, nu är det knäpptyst när det ska vara tyst
Snygg apparat !