Ny högtalare från Apple

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dewpo

Re: Ny högtalare från Apple

Inläggav dewpo » 2024-11-15 20:42

Ett par spionhögtalare mer eller mindre gör nog ingen skillnad när man "alltid" bär med sig en spion-/spårnings-"allt i allo" i fickan! Nä, när det gäller spårning så är nog samhället redan så urspårat att det bästa man kan hoppas på är att man har en "vän" på andra sidan...
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> Viktig information

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2024-11-15 23:34

ottovonkopp skrev:
Magnuz skrev:
ottovonkopp skrev:Dock så låter Spotify och SR Play inte så kul via Apple TV:ns appar. Bättre att köra Airplay från mobil. Då låter det alldeles utmärkt.

Det här var intressant. Min erfarenhet är den diametralt motsatta. Via äppeltevens appar låter det utmärkt, men airplay från mobilen låter illa.

Skumt, det är stor rabalder om det på Spotifys forum?

Varför det? Spotify försöker inte ens låta bra.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2024-11-16 09:40

ottovonkopp skrev:
Magnuz skrev:
ottovonkopp skrev:Dock så låter Spotify och SR Play inte så kul via Apple TV:ns appar. Bättre att köra Airplay från mobil. Då låter det alldeles utmärkt.

Det här var intressant. Min erfarenhet är den diametralt motsatta. Via äppeltevens appar låter det utmärkt, men airplay från mobilen låter illa.

Skumt, det är stor rabalder om det på Spotifys forum?

Är det? Måste kolla. Det var länge sedan jag jämförde men jag har inte upplevt att ljudet från apparna har blivit sämre.

Användarvisningsbild
ottovonkopp

Inläggav ottovonkopp » 2024-11-25 09:06

Mirage skrev:Funderade just på hur du fått in Touchen i den anläggningen, men det hade du alltså inte; än. :D

Ser snyggt ut annars! Jag har inte hört några Homepods än, men det vore roligt att göra. Känner inget behov av några för dagen, men det kanske kommer. Använder en del andra saker med äpplen på, så de kan komma till pass.

Labbade lite med detta då jag var hemma ett par dagar. Fick till det hyggligt.

Pluginen Group Players och Airply bridge behövs. Homepodarna dyker upp som stand alone i LMS, skapa en grupp och ställ in dem som v och h i pluginen. Än så länge verkar det funka bra. Volymen kan vara lite skum ibland bara.

Användarvisningsbild
ottovonkopp

Inläggav ottovonkopp » 2024-11-25 14:35

ottovonkopp skrev:
Mirage skrev:Funderade just på hur du fått in Touchen i den anläggningen, men det hade du alltså inte; än. :D

Ser snyggt ut annars! Jag har inte hört några Homepods än, men det vore roligt att göra. Känner inget behov av några för dagen, men det kanske kommer. Använder en del andra saker med äpplen på, så de kan komma till pass.

Labbade lite med detta då jag var hemma ett par dagar. Fick till det hyggligt.

Pluginen Group Players och Airply bridge behövs. Homepodarna dyker upp som stand alone i LMS, skapa en grupp och ställ in dem som v och h i pluginen. Än så länge verkar det funka bra. Volymen kan vara lite skum ibland bara.

Glömde, det går bra att kontrollera "gruppspelaren" med Touchen så det ser ut som den funkar som vanligt med fjärren osv.

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2024-11-27 22:28

OK, roligt att det går framåt för dig!
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
dewpo

Inläggav dewpo » 2024-11-28 18:49

Om man prompt vill ha smarta högtalare så tycker jag att dessa känns mer realistiska.

https://www.elon.se/harman-kardon-citation-tower-black-120205
Bild

Bra pris nu känns det som?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> Viktig information

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2024-11-28 23:59

dewpo skrev:Om man prompt vill ha smarta högtalare så tycker jag att dessa känns mer realistiska.

https://www.elon.se/harman-kardon-citation-tower-black-120205
[ Bild ]

Bra pris nu känns det som?

Visserligen betydligt bättre än Apple högtalarna som jag inte tycker låter något vidare speciellt om man jämför, men Hkna har jag haft hemma och de kopplade ifrån varandra på tok för ofta för att vara acceptabelt så jag lämnade igen mina. Mono var inte min grej :D

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2024-11-29 01:53

Föreslår dessa istället om man skall ha dem till TV etc.

https://www.hifi-punkten.se/produkt/kef-lsx-ii-lt

Inbyggd streamer oxå.
digital ing.
HDMI ing utg för sub

Låter riktigt bra
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi