Svensk hifitillbehörsförsäljare anmäld till ARN

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

6550
fd "Flint"

Inläggav 6550 » 2010-10-21 10:50

Sanny_X skrev:
6550 skrev:...myten lever vidare vilket jag bevisade med mitt inlägg.

Och mannen också tydligen. Över 50 inlägg på 2 dar, haft tråkigt Flint? :lol:

Av ren omtanke och medlidande. Tyckte att ni behövde livas upp lite. :P

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-10-21 11:31

Efter otaliga sträckkörningar på dryga 100 mil med bil under tre decennier, kan jag med bestämdhet hävda att födan före och under resan, har en avgörande betydelse för hur jag orkar fokusera på uppgiften.

Helst inga tunga kötträtter och absolut inte äta sig riktigt mätt.
Små intag vid fler tillfällen av lättsmält föda, håller sinnena konstant skärpta.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-10-21 11:31

6550 skrev:Frågan är om det är genialt eller idiotiskt?

sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?

"The move to 3D circuits
Other manufacturers use 2 dimensional flat circuit boards which leads to 2 dimensional and flat sound. We have taken audio to another dimension which you can hear from our products.

We don't use any circuit boards at all, this greatly shortens the signal path because you can build a smaller and more powerful unit in the shape of a sphere.

Coconut-Audio is the first and only company in the world to have stepped up to 3D circuit technology. But unlike Intel and AMD, we are only focusing on improving the audio system.
"

Han värderar sin arbetstid på samma nivå som en kirurg. :lol:

"The Paypal transaction limit is $10,000.00 and that's why we can only accept Paypal for our GroundHanger and VibraPortal. It's recommeded that the customer first purchases either of them to see that we are legit and the product actually works, and later when purchasing our other products, IBAN bank transfer is used."

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-10-21 11:44

länk

:lol:

Audiofilernas Borat?

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2010-10-21 11:48

6550 skrev:
Sanny_X skrev:
6550 skrev:...myten lever vidare vilket jag bevisade med mitt inlägg.

Och mannen också tydligen. Över 50 inlägg på 2 dar, haft tråkigt Flint? :lol:

Av ren omtanke och medlidande. Tyckte att ni behövde livas upp lite. :P

Tack :)
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2010-10-21 11:50

kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?

Det är definitivt inte så att Patrick är den tokstolle han utger sig för att vara, men jag tror inte att det bara är ett skämt. Kanske bedriver han ett sociologiskt experiment. Eller också är han kanske konstnär där allt detta (inklusive denna post) är en del av en installation.

Det verkar litet för genomarbetat och tidsödande för att enbart vara ett practical joke. Men jag spekulerar naturligtvis bara.

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-10-21 11:54

MichaelG skrev:
kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?

Det är definitivt inte så att Patrick är den tokstolle han utger sig för att vara, men jag tror inte att det bara är ett skämt. Kanske bedriver han ett sociologiskt experiment. Eller också är han kanske konstnär där allt detta (inklusive denna post) är en del av en installation.

Det verkar litet för genomarbetat och tidsödande för att enbart vara ett practical joke. Men jag spekulerar naturligtvis bara.

Hälsn. Michael

They are evil

ThePreTor1aN

Inläggav ThePreTor1aN » 2010-10-21 12:51

6550 skrev:
matereo skrev:Men snälla nån... killen säljer ju drycker som förbättrar hörselförmågan, och hävdar att vegan kost innebär att man kan träna upp hörseln ytterligare än annars.

Vitkål och morötter förbättrar synen - ett parallellsinne. Eller förbättrade - enligt piloterna i WW2. Myt? Testa (men helst utan att starta WW3).

Det vore förresten ett kul bt. Att kolla hur kosten påverkar hörsel och utfall.

world of warcraft 2?, har det kommit ut??
Jag gjorde som vi gör för det mesta på Faktiskt.se, tog det helt ur luften bara.

6550
fd "Flint"

Inläggav 6550 » 2010-10-21 13:18

paa skrev:
MeaCulpa skrev:
6550 skrev:
matereo skrev:Men snälla nån... killen säljer ju drycker som förbättrar hörselförmågan, och hävdar att vegan kost innebär att man kan träna upp hörseln ytterligare än annars.

Vitkål och morötter förbättrar synen - ett parallellsinne. Eller förbättrade - enligt piloterna i WW2. Myt? Testa (men helst utan att starta WW3).

Det vore förresten ett kul bt. Att kolla hur kosten påverkar hörsel och utfall.

Morötter förbättrar inte mörkerseendet
http://www.faktoider.nu/cgi-bin/visa.cg ... markera=ja

Var det inte blåbär som förbättrar mörkerseendet?

Man kanske skulle bli en sån där ekstrem HiFi-vegan och springa omkring och välta HighEnd-butiker. Låter väl konstruktivt, va?

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2010-10-21 13:35

Lust skrev:
i skrev:Ingen föda förbättrar kroppen.

Då är det inte föda utan doping ...

Då är det inte förbättring utan suboptimering.
Mundus Vult Decipi

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2010-10-21 16:28

Nu hoppar jag bara in utan att ha följt tråden.

Rent vetenskapligt tycker jag verkligen att dessa produkter som inte kan bevisa sin egenskap definitivt har vilselett kund. Säljaren hittar på förklaringar till varför produkten funkar som den gör.

Spiritualistiskt kanske man kan jämför det med tarotkort, bibel, spåtanter och liknande. Det skulle vara en andligmakt, dom magiskastenarna är alltså välsignade via en ritual eller liknande. Och på ett gudomligt sätt förbättrar ljudet.

Likheten finns i att man inte kan bevisa och vart ska man dra gränsen?

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-10-21 17:25

MichaelG skrev:

Hälsn. Michael

Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir... :?

Girls in blender

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-10-21 17:36

Om man googlar så ser man att det bara är på Faktiskt som man "knäckt" hans Youtube-nick, "kraftkabel" baklänges. Är det märkligt eller not so much?

Goldfinger

Inläggav Goldfinger » 2010-10-21 17:54

kris10an skrev:
MichaelG skrev:

Hälsn. Michael

Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir... :?

Girls in blender

Jag tycker det är ganska scary att skriva ner folk i tredje person som dessutom inte har möjlighet att svara för sig, det har jag alltid tyckt.

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2010-10-21 18:06

hmm
Det ingår i Patrick82:s disp. till Proffessor inom Psykoakustik och beteenden relaterat till det. Överhörning ingår också mellan forum.

Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir...

MVH
Lech :wink:
Senast redigerad av lech 2010-10-21 18:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
kris10an

Inläggav kris10an » 2010-10-21 18:14

Goldfinger skrev:
kris10an skrev:
MichaelG skrev:

Hälsn. Michael

Girls in blender

Jag tycker det är ganska scary att skriva ner folk i tredje person som dessutom inte har möjlighet att svara för sig, det har jag alltid tyckt.

Har han inte kvar sitt användarkonto här och kan gå i svaromål om han nu känner för det? Lägger man upp så j-vla sjuka videor på youtube så lär man ju räkna med att bli ifrågasatt, om han nu inte är helt störd på riktigt förstås.. :roll:

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-10-21 19:02

jag gillar verkligen denna hemvideon, synd bara att ljudet är så störigt, han borde kunna få till det med tycker jag

http://www.youtube.com/watch?v=-UhQK0Ad ... re=related
Bikinitider

Användarvisningsbild
snerik

Inläggav snerik » 2010-10-29 14:43

Killen är ett geni!
:lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av snerik 2010-10-29 15:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2010-10-29 20:31

kris10an skrev:länk

Audiofilernas Borat?

Han finns för sådana som dig 8)

ThePreTor1aN

Inläggav ThePreTor1aN » 2010-11-09 00:51

Ja,då kan man utgå att fallet är löst.I stundens hetta då nån blir blåst kan ju personen bli arg och starta korståg mot kvacksalvare men det glöms bort ganska snart.Tror intresset hos ARN är lika svag som i tråden sista veckan tyvärr.Dags att anmäla nån ny!,ja för er som inte kan leva med detta dvs.:)
Jag gjorde som vi gör för det mesta på Faktiskt.se, tog det helt ur luften bara.

ThePreTor1aN

Inläggav ThePreTor1aN » 2010-11-14 22:29

någon som hört något om det här bisarra fallet*?, även fast tråden platsar bättre på flashback så är man ju lite nyfiken.

ThePreTor1aN

Re: Svensk hifitillbehörsförsäljare anmäld till ARN

Inläggav ThePreTor1aN » 2011-01-01 14:25

soundbrigade skrev:Tror någon att ARN tar till sig detta?

Nu i efterhand kan man nog säga att det blev som förväntat.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2011-01-02 18:23

bootstrap skrev:Nu hoppar jag bara in utan att ha följt tråden.

Rent vetenskapligt tycker jag verkligen att dessa produkter som inte kan bevisa sin egenskap definitivt har vilselett kund. Säljaren hittar på förklaringar till varför produkten funkar som den gör.

Spiritualistiskt kanske man kan jämför det med tarotkort, bibel, spåtanter och liknande. Det skulle vara en andligmakt, dom magiskastenarna är alltså välsignade via en ritual eller liknande. Och på ett gudomligt sätt förbättrar ljudet.

Likheten finns i att man inte kan bevisa och vart ska man dra gränsen?

Ett enkelt sätt att dra gränsen, är att titta på vad den som
marknadsför ett tweak av det ena eller andra slaget anför.

Om det är andliga eller metafysiska egenskaper som man
hänvisar till, så är det ju tydligt och det finns inget skäl att
ifrågasätta något som bara är baserat på tro. Det som inte
går att bevisa går ju inte heller att motbevisa. Det är i själva
verkat alltid svårare att påvisa en frånvaro än en närvaro.

Å andra sidan kan man ju ändå påstå att den som menar att
sådana inte kan mätas - men ändå har betydelse, sagt något
rätt så intressant...

För då kan man ju fråga sig hur det är möjligt att något som
inte kan mätas kan ha betydelse?

Ändras upplevelsen så ÄR det ju mätbart, även om man inte
har några mätinstrument just, att hänvisa till, men upplevel-
sen som sådan är en effekt som ändå går att undersöka, och
om den är knuten till tweaket.

Däremot kanske det inte är värt besväret? Ibland är det ju
både lättare och kanske rent av vänligare att låta den som
inte vill veta, sväva vidare i ovetskap. Det vill säga - det finns
inget skäl att aktivt söka upp dem och "hjälpa dem". Men om
de själva söker upp andra i något offentligt sammahang, t ex
ett diskussionsforum, så är ju situationen en helt annan. Då
är det ju uppenbart att de inte vill sväva vidare i okunskap.

Men det är ju liksom en fråga för sig, skiljd från den filosofiska.

Sett filosofiskt så kan allting som har någon betydelse även
mätas - genom att man undersöker de fall där en betydelsen
upplevs!

Kort sagt - den som predikar en tro (något som inte bygger på
mätbara saker eller logiska resonamang induktion - kort sagt
saker som är framtänkbara med hjälp av en kombination av
iakttagelser, induktion och deduktion) i en kyrka får gärna fort-
sätta göra det för mig.

Men om någon person går ut offentligt och vill ersätta/förbjuda
vetenskapsutbildning (må vara bristfällig som det är idag) i skol-
orna med en massa religiösa trosföreställningar som inte får
ifrågasättas, så kan de inte gärna hävda att de vill slippa bli
utsatta för motargument och sväva vidare i sin okunskap.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2012-07-22 17:02

soundbrigade skrev:Jag läste att en snubbe på ett prakmatiskt forum av teknisk karaktär anmält känd svensk försäljare av allehanda hifi-tillbehör till ARN för vilseledande marknadfsföring.
Jag undrar hur ARN ska kunna avgöra om grönmålade CD-skivor kan låta bättre än omälade eller om rhodiumaurathexafenilon-kontakter ger mer djupbas än Biltemas kontakter.

Tror någon att ARN tar till sig detta?

Sååå.. Hur gick det med det här då?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-07-22 17:28

steveo1234 skrev:
soundbrigade skrev:Jag läste att en snubbe på ett prakmatiskt forum av teknisk karaktär anmält känd svensk försäljare av allehanda hifi-tillbehör till ARN för vilseledande marknadfsföring.
Jag undrar hur ARN ska kunna avgöra om grönmålade CD-skivor kan låta bättre än omälade eller om rhodiumaurathexafenilon-kontakter ger mer djupbas än Biltemas kontakter.

Tror någon att ARN tar till sig detta?

Sååå.. Hur gick det med det här då?

De lyssnade och insåg att skillnaden var så stor att de inte hade något case. Fallet lades ner i hemlighet. 8)

Eller det kanske gick till på annat sätt, jag vet inte riktigt.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Goldfinger

Inläggav Goldfinger » 2012-07-22 19:03

Tydligen skall prylarna sitta i rättssalens högtalarsystem nu.. 8)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi