Sanny_X skrev:6550 skrev:...myten lever vidare vilket jag bevisade med mitt inlägg.
Och mannen också tydligen. Över 50 inlägg på 2 dar, haft tråkigt Flint?
Av ren omtanke och medlidande. Tyckte att ni behövde livas upp lite.
Moderator: Redaktörer
6550 skrev:Frågan är om det är genialt eller idiotiskt?
6550 skrev:Sanny_X skrev:6550 skrev:...myten lever vidare vilket jag bevisade med mitt inlägg.
Och mannen också tydligen. Över 50 inlägg på 2 dar, haft tråkigt Flint?
Av ren omtanke och medlidande. Tyckte att ni behövde livas upp lite.
kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?
MichaelG skrev:kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?
Det är definitivt inte så att Patrick är den tokstolle han utger sig för att vara, men jag tror inte att det bara är ett skämt. Kanske bedriver han ett sociologiskt experiment. Eller också är han kanske konstnär där allt detta (inklusive denna post) är en del av en installation.
Det verkar litet för genomarbetat och tidsödande för att enbart vara ett practical joke. Men jag spekulerar naturligtvis bara.
Hälsn. Michael
6550 skrev:matereo skrev:Men snälla nån... killen säljer ju drycker som förbättrar hörselförmågan, och hävdar att vegan kost innebär att man kan träna upp hörseln ytterligare än annars.
Vitkål och morötter förbättrar synen - ett parallellsinne. Eller förbättrade - enligt piloterna i WW2. Myt? Testa (men helst utan att starta WW3).
Det vore förresten ett kul bt. Att kolla hur kosten påverkar hörsel och utfall.
paa skrev:MeaCulpa skrev:6550 skrev:matereo skrev:Men snälla nån... killen säljer ju drycker som förbättrar hörselförmågan, och hävdar att vegan kost innebär att man kan träna upp hörseln ytterligare än annars.
Vitkål och morötter förbättrar synen - ett parallellsinne. Eller förbättrade - enligt piloterna i WW2. Myt? Testa (men helst utan att starta WW3).
Det vore förresten ett kul bt. Att kolla hur kosten påverkar hörsel och utfall.
Morötter förbättrar inte mörkerseendet
http://www.faktoider.nu/cgi-bin/visa.cg ... markera=ja
Var det inte blåbär som förbättrar mörkerseendet?
MichaelG skrev:kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?
Det är definitivt inte så att Patrick är den tokstolle han utger sig för att vara, men jag tror inte att det bara är ett skämt. Kanske bedriver han ett sociologiskt experiment. Eller också är han kanske konstnär där allt detta (inklusive denna post) är en del av en installation.
Det verkar litet för genomarbetat och tidsödande för att enbart vara ett practical joke. Men jag spekulerar naturligtvis bara.
Hälsn. Michael
kris10an skrev:MichaelG skrev:kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?
Hälsn. Michael
Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir...![]()
Girls in blender
Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir...
Goldfinger skrev:kris10an skrev:MichaelG skrev:kris10an skrev:sajten heter "coconut" audio vilket väl betyder ungefär "dåraktig". Kan inte tro annat än att det måste vara ett skämt. Hur många prylar säljer han?
Hälsn. Michael
Är det någon som träffat killen på riktigt? Ju mer man hittar desto mer scary tycker iaf jag att det blir...![]()
Girls in blender
Jag tycker det är ganska scary att skriva ner folk i tredje person som dessutom inte har möjlighet att svara för sig, det har jag alltid tyckt.
soundbrigade skrev:Tror någon att ARN tar till sig detta?
bootstrap skrev:Nu hoppar jag bara in utan att ha följt tråden.
Rent vetenskapligt tycker jag verkligen att dessa produkter som inte kan bevisa sin egenskap definitivt har vilselett kund. Säljaren hittar på förklaringar till varför produkten funkar som den gör.
Spiritualistiskt kanske man kan jämför det med tarotkort, bibel, spåtanter och liknande. Det skulle vara en andligmakt, dom magiskastenarna är alltså välsignade via en ritual eller liknande. Och på ett gudomligt sätt förbättrar ljudet.
Likheten finns i att man inte kan bevisa och vart ska man dra gränsen?
soundbrigade skrev:Jag läste att en snubbe på ett prakmatiskt forum av teknisk karaktär anmält känd svensk försäljare av allehanda hifi-tillbehör till ARN för vilseledande marknadfsföring.
Jag undrar hur ARN ska kunna avgöra om grönmålade CD-skivor kan låta bättre än omälade eller om rhodiumaurathexafenilon-kontakter ger mer djupbas än Biltemas kontakter.
Tror någon att ARN tar till sig detta?
steveo1234 skrev:soundbrigade skrev:Jag läste att en snubbe på ett prakmatiskt forum av teknisk karaktär anmält känd svensk försäljare av allehanda hifi-tillbehör till ARN för vilseledande marknadfsföring.
Jag undrar hur ARN ska kunna avgöra om grönmålade CD-skivor kan låta bättre än omälade eller om rhodiumaurathexafenilon-kontakter ger mer djupbas än Biltemas kontakter.
Tror någon att ARN tar till sig detta?
Sååå.. Hur gick det med det här då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster