Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Ja om man med "bäst" menar minst vibrationer i golv och högtalarkabinett så är det faktiskt så att enligt fysikens lagar så är då mjukfoten bäst. Inget konstigt med det.
Har man en annan definition på vad som är "bäst" så kan man ju självklart få ett annat svar.
Ingvar har dock vart mycket tydlig med vad hans mål är och varför han rekommenderar mjukfoten.
Jag ser inte riktigt vad problemet är eller vad det är som folk inte förstår i hans resonemang?
PerStromgren skrev:28 sidor! För att bevisa att de andra har fel när de gillar sin version bäst? Hur orkar ni?
Jag har inga fötter alls under högtalarna. Så. Färdigt.
Bill50x skrev:adzer skrev:Ja om man med "bäst" menar minst vibrationer i golv och högtalarkabinett så är det faktiskt så att enligt fysikens lagar så är då mjukfoten bäst. Inget konstigt med det.
Har man en annan definition på vad som är "bäst" så kan man ju självklart få ett annat svar.
Ingvar har dock vart mycket tydlig med vad hans mål är och varför han rekommenderar mjukfoten.
Jag ser inte riktigt vad problemet är eller vad det är som folk inte förstår i hans resonemang?
Återigen, mitt "bäst" handlade helt enkelt om orden många eller flera. Inget annat. Inget om ljudet eller någon teknisk förklaring till funktion. Utan bara en fråga/påstående om det verkligen är ALLA som enligt utsago är emot fysik och naturlagar. VEM har påstått det? IÖ tolkar det som att Harryup påstått så och responderar med ett superlångt inlägg.
Varför inte fråga om Harryup menade så?
/ B
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Harryup skrev:Mjukfotsförsvarare har nu i åtskilliga trådar trott att alla som ifrågasätter fötternas förträfflighet ljudmässigt är emot fysik och naturlagar.
Jösses vad du fabulerar! Din uppfattning om vad andra tror är pinsam!
Finns det någon enda människa (försvarare av valfri fotsort, eller helt fotointresserad för den delen, vi kan inkludera varenda människa på jorden!) som har sagt sig tro att ALLA som ifrågasätter mjukfötters förträfflighet är emot fysik och naturlagar?
Nä, inte alla.
Bill50x skrev:Men många/flera (välj vad du tycker är bäst). Det verkar vara en naturlag att mjuka fötter fungerar bäst - om man får tro vissa skribenter, däribland du själv.
Bill50x skrev:Fabulerande och pinsamhet slår tillbaka när man inte har torrt på fötterna
IngOehman skrev:Då hoppas jag ni framdeles tar bort varje IÖ, iö Ingvar eller Öhman som
Patrik skriver.
Det kanske dessutom kan hjälpa honom att komma över sin besatthet av
mig. Tror han skulle må bra av det.
IQ = stampad fiskmås, typ.
Harryup skrev:När det gäller bästa resultatet så är det förstås ljudmässigt. Det finns ingen bland vanliga lyssnare som jag känner är ute efter att minimera vibrationer i golvet ( utom dom som riskerar att störa grannar) utan man vill ha en bättre återgivning av musikinstrument när man spelar musik.
Nattlorden skrev:Harryup skrev:När det gäller bästa resultatet så är det förstås ljudmässigt. Det finns ingen bland vanliga lyssnare som jag känner är ute efter att minimera vibrationer i golvet ( utom dom som riskerar att störa grannar) utan man vill ha en bättre återgivning av musikinstrument när man spelar musik.
Amen... Inse hur jobbigt och dyrt det blir att blindtesta fram det bäst låtande golvet. Duh!
Bill50x skrev:adzer skrev:Ja om man med "bäst" menar minst vibrationer i golv och högtalarkabinett så är det faktiskt så att enligt fysikens lagar så är då mjukfoten bäst. Inget konstigt med det.
Återigen, mitt "bäst" handlade helt enkelt om orden många eller flera. Inget annat. Inget om ljudet eller någon teknisk förklaring till funktion. Utan bara en fråga/påstående om det verkligen är ALLA som enligt utsago är emot fysik och naturlagar. VEM har påstått det? IÖ tolkar det som att Harryup påstått så och responderar med ett superlångt inlägg.
Varför inte fråga om Harryup menade så?
/ B
single_malt skrev:Ok IÖ, om det du talar om som "de upplevelser som de som lyssnar rapporterar" handlar om öppna lyssningar så har jag inga synpunkter men jag hade förväntat mig mer när det används som stöd för "objektiviteter" kring mjukfötter. Jag har också ett intryck av att du försöker ge sken av att ha undersökt "lyssningsupplevelser av mjukfötters inverkan" under kontrollerade former men om så inte är fallet så är det ju bra om det blir klargjort nu.
Harryup skrev:Problemet är att mjukfoten redovisas som bästa valet och så bra att man inte ens behöver testa något annat. Skall man testa något annat så är det spikar och de är ju så dåliga att det behöver man inte testa.
Harryup skrev:När det gäller bästa resultatet så är det förstås ljudmässigt. Det finns ingen bland vanliga lyssnare som jag känner är ute efter att minimera vibrationer i golvet ( utom dom som riskerar att störa grannar) utan man vill ha en bättre återgivning av musikinstrument när man spelar musik.
MagnusÖstberg skrev:Harryup skrev:Problemet är att mjukfoten redovisas som bästa valet och så bra att man inte ens behöver testa något annat. Skall man testa något annat så är det spikar och de är ju så dåliga att det behöver man inte testa.
Du fokuserar enbart på vad som skrivs om mjukisfoten. Varför?
IngOehman skrev:Men självklart har jag också gjort massor av blinda lyssningar på fenomenen,
dock är det väl mest de hörbara effekterna av spikfotsuppställningar som har
undersökts eftersom det inte sällan uppstår hörbara effekter av de artefakter
man även kan mäta sig fram till från spikuppställda högtalare. Mjukfotsställda
högtalare ger däremot inte ifrån sig just några andra ljud än de som själva
högtalaren spelar, så det är mest bara det man kan notera.
Laila skrev:Alltid lika trevsent när intelligentian upplyser oss . . .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster