Felet med hififolket är väl att det finns för många kotterier som alla har RÄTT.
Att saker och ting kan betraktas från flera olika synpunkter föresvävar alltför få.
Och skriver sedan:
...varenda sk. debatt ter sig lika på detta forum.
Det består av skendebatter där de troende bekräftar sig själva inför varandra, och som GURUN mässar, ekar de små.
Försöker inte även du ha ganska så "rätt" i det du skriver? Du skriver inte att det är din åsikt eller något liknande, utan du skriver att det här forumet består av skendebatter där de troende bekräftar sig själv inför varandra.
Varför ger du inte bara din synvinkel på det hela istället?
Dessutom tycker jag att IÖ har varit noga med att påpeka att det här forumet inte är något som skulle kunna liknas vid ett väckelsemöte. Att det här forumet sedan jämförts med Scientologkyrkan är enbart löjligt tycker jag.
För som jag sa det finns många sätt att se på HiFi och sanningen bor i betraktarens ögon, men näppeligen utanför dennes ögon.
Min ideologi enligt musik och ljud är denna:
Det är kul som fan! Jag tänker fortsätta att ha kul, och försöker ständigt att hålla det minst lika roligt, och även göra det roligare! Detta genom att försöka åstadkomma det jag upplever som förbättringar. Huruvida det har med någon påstådd absolut transparens eller färgning - det spelar ingen roll! Är jag lycklig så är jag lycklig. Mata mig med hur mycket mätdata som helst, jag bryr mig inte. Däremot tycker jag enbart att LTS och IÖ framför allt enbart hjälpt mig att njuta mer av musik. Jag är inte medlem, bör tilläggas.
Hade jag inte sett utanför mina egna ögon hade jag aldrig haft den anläggning jag har idag, och framför allt inte de kunskaper jag har. Då hade jag fortfarande suttit med min gamla Kenwoodanläggning.
Om det här forumet bara är skendebatter som du säger, vad i hela friden gör du här? Låt oss sektmedlemmar, eller vad vi nu är, ha vårt lilla roliga, och fortsätt att njuta din musik någon annanstans. Du verkar vara väldigt missnöjd med detta forum. Varför fortsätta besöka det?
Med förhoppning om att vi musikälskare ska få fortsätta göra det vi är bäst på, nämligen älska musik, och detta utan att debattera som herrar i sandlådan
Vänligen,
David,
som hoppas att han inte stöter sig med någon iom det här inlägget, och dessutom får fram lite åsikter, som inte bara är en efterapning av vad någon annan redan har sagt.