Flint skrev:jom8993 skrev:Har inte läst många inlägg där Ingvar gör direkt reklam köp Ino för det är världens bästa högtalare allt annat är skit.
Reklam handlar nog mer om att bygga upp ett namn eller som vi säger på Svenska "image" än rena tekniska detaljfakta. Det har Herr Öhman verkligen lyckats med.
Kanske det men han bidrar med en massa kunskap till små pojkarna i sandlådan,så dom lär sig lite grann så det inte flamsar iväg för mycket.
Om folk kunde uppföra sig så kanske fler kunniga än Ingvar skulle skriva och förmedla sina erfarenheter som dom har lärt sig genom livets skola.
Har en känsla av och det gäller alla forum att det finns en "besservisser atityd" man vill inte lyssna på dom som varit med några år!
Jag menar inte att man ska ha en ja sägar attityd att dom som kan alltid har rätt man måste mixtra lite själv men det jag menar är att det är heldummt att uppfinna hjulet på nytt.
Ingvar Öhman öppnade en uppropstråd "Perka kom tillbaka" han kommer alldrig tillbaka,jag känner Erik lite grann och har haft förmånen att prata med honom i sin hemmiljö vilket jag personligen är jävligt glad över!!!
Ett annat exempel Bo Hansson som är tror jag en bland sveriges duktigaste inom ljudåtergivning.
Han har spelat in massor med LP skivor som berikar våran hobby han kan bygga slutsteg,riia steg och högtalare som spelar musik så det mesta annat kan ställa sig i skamvrån.
Sen får vi inte glömma skivspelaren och arm och alla högtalarelement som han byggt och fortfarande utveklar.
Hur blir han bemött när han började skriva lite på faktist?
Jo,det var kom inte hit och tro att du kan något,klart som faan att det blir typ 10 inlägg sen försvinner han med.
Nä vi har de forum vi förkänar det blir inte bättre tyvärr!
Kan medela herrskap och tjänstefolk att jag har beställt ett par Dipoler av Bo Hansson till mitt stereosystem sen får vi se om det blir Ino till min hembio/flerkanal anläggning.