MP skrev:petersteindl skrev:MP
Vad sägs om Motvals
Det är inget fel i det. Jag är själv lite motvals då och då, precis som många andra

Jag vet dock inte om den Nicken är ledig?
Lycka till med Nickbyte
V-åttan fixar biffen. Han är allsmäktig på faktiskt.se
MvH
PS
Nja, tänkte först kalla mig Kaffeknoppen men ändrade mig. Du får se vad det blir.
Fast efter nickbyte kanske ingen känner igen mig så att dom kan bli arga redan innan dom läst mina inlägg? Knepig situation det här...Förresten,
vad anser du om Peter Belts produkter? 
Om de blir arga redan innan de läst dina inlägg så kan felet knappast vara ditt.
Peter Belt, Kejsaren i Ormoljistan

Som jag tidigare sagt, humbug anser jag. Och du, jag har provat massor med gånger. Speciellt då jag har åkt runt till folk och de-beltat d v s tagit bort varje beltmojäng, steg för steg. Ingen har då hört skillnad utom den där hemska bältkeramiska kondensatorn som skall läggas direkt över högtalarklämmorna på slutsteg. Det är en keramisk kondensator på 0,1 uF d v s ganska stort värde för att vara en keramisk kondensator. Denna lilla konding hade en liten beltferritpärla. Jättefiffig resonanskrets. Jag tror den kostade 600 kronor på 80-talet. 2 kanaler blev 1200 kronor. Fint va

Inköpskostnad? 1,50 kr för 2 kondingar kanske. Där var det en person som hörde förbättringen då jag slet bort beltotyget. Gudars vilka påhitt. Han fick ha kvar beltklistertajpen på fönstret. Vem det var. Jo det var en ordförande i en stiftelse d v s inte LTS. KK skulle aldrig gå på sånt skräp. Och det skall man vara glad för

Förresten tror jag inte heller att denne ordförande skulle gå på det idag. Man blir ju slipad med åren.
Vad gäller skärmad nätkabel så kan det inte skada och ibland troligtvis även ge nytta.
Men Kaffekoppen har en poäng där att nätspänningskabeln i väggen är oftast oskärmad, så, why bother? Jag kan tänka mig att en induktiv nätkabel med skärm kan kanske vara en fördel. Men grabben i GP har ju en särdeles stor makt och den kan missbrukas. Om han inte provat kabeln överhuvudtaget, så är det lite tveksamt att skriva om den som om han visste svaret. Kontentan av det han skriver är att Furutech gör ett gott försök att lura folk med sin Powertech kabel. Dessutom skriver han att priset på 12 000 kr är facilt. Det får väl anses som ironiskt.
Tja, jag tycker han sticker ut hakan lite väl långt. Att luras är väl att betraktas som lurendrejeri. Är inte det straffbart? I så fall är det nog också straffbart att offentligt beskylla någon för det. Om det i Amerikansk press skulle visa sig att de gillar kabeln och dyrfina nätkablar, så får ju GP en knepig bevisbörda om ärendet hänskjuts till domstol av Furutech.
Nej, summa summarum tycker jag kanske att han sticker ut hakan för långt med den position som han har. Om han talar sanning då? Ja, då måste han kunna bevisa det. Det är alltså GP-mannen som i så fall har bevisbördan. Man får ju hoppas att han har torrt på fötterna. Om han inte kan bevisa det och hänvisar till någon annan enligt honom behörig instans så borde han lämpligen ha hänvisat redan i denna text, men han hänvisar till Furutechs hemsida. Inte bra. Dessutom skriver han inte ner kabeln egentligen utan alla "flummiga" nätkablar och speciellt Furutech som enligt hans tycke kan rida på stackarna i denna naiva bransch och då blir han ju tvungen att gå i många svaromål och det tror jag inte han klarar. Nu har jag försökt analysera och tyckt till
Väl mött
PS