Ja, jisses grabbar... här vänder man ryggen till
en enda kväll och så rasar det in 4 sidor diskussioner om LTS - snyggt jobbat Flint
Men för att lugna alla berörda; nej jag är inte någon chefsideolog, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Vad har jag sagt som skulle ge den tanken?
Men jag tycker det är kul att diskutera, ännu roligare om jag lyckas vända upp och ner på några ideologiska stenar. Det skulle vara kul att kunna röra om i grytan typ denna tråd, men just nu är Flint den okrönte konungen - hahaha!
En del av diskussionen handlar om vad LTS tycker och inte tycker. Och det baseras på några få av medlemmarnas inlägg här. Så jag hålla med denne någon som tycker att vi borde ta dessa inlägg som personliga åsikter och inte en deklaration av LTS´ officiella hållning.
Ni som läst tidigare inlägg vet vad jag tycker om f/e-testen. Men det hindrar inte att den är ETT verktyg bland många andra för att testa/utvärdera apparater. Men, i sådana här diskussioner blir det lätt svart/vitt av alltsammans. Till LTS´ och IÖ´s försvar kan jag berätta att jag läste en test av en Erik Andersson rörhäck (i en
gammal MoLT), IÖ ansåg den mycket bra och beundransvärt lågdistande. Jag tror inte att LTS/IÖ är generella motståndare till tex rörsteg, utan snarare företräder en nyktert teknisk hållning till återgivningen av diverse apparatur. Men det hindrar inte min åsikt att vi kanske ändå inte klarar av att mäta alla de parametrar vi tycker oss höra.
Jag tycker mig ha lika rätt att anse att en apparat låter naturtroget och "rätt"
trots närvaron av dist - inte "tack vare" som det ofta hävdas från teknikerhåll.
Nog om detta, nu är det dax för lite glögg, det finns fler sinnen än öronen som ska ha sitt
/ B[/i]