Ear skrev:Mayro
Du får väl komma ner till Ystad och höra på mina Quad 63òr
Jag kan nog lova att du blir överraskad eller vad säger du Ranis

Du får väl komma hit under Cruisingen i Ystad den 14
Jag väcker upp denna tråd lite eftersom jag tittade in hos "ear" och lyssnade en snabbis den 14´de.. Men tyvärr ingen cruising blev av. Men väl en träff för hifi i Trelleborg... Så då tog vi en fika o lyssnade lite på quadarna....
Hmm Det slående är hur lika dom spelar med mina Infinty...

. Inte i hela reg naturligtvis. Men måste ändå säga att det som spelades var stort "släktskap" ljudmässigt till mina infinity reference standard4,5...
Så en som spelar dessa quadar kan nog känna sig "hemma" i ljudtypen direkt vid lyssning hos mig...
Självklart finns där skillnader. Men dom är mer av karaktären "fyllighet" i tonerna då jag ändå har rätt klart mer bas. Och att dom fyller i röster samt toner "lite" mer med tonal färg...
Kanske är mitt system lite mer "kling" i.. Men "ear" har rörstärkare och jag kör ju Jeff Rowland. Vilka har lite olika tonal karaktär...
Men i stort sätt kan man ändå bara säga en sak.. STORT släktskap ljudmässigt.....
Sedan hur dom spelar vid höga ljudtryck osv har jag ingen aning om.. Tror ingen som spelar med quad ser SPL såsom det man söker direkt

Där lyssnar man nog mer på musik bara...
Tack för jag fick titta in även om det enbart kunde bli helt kort...
Hoppas snart få ge en återbjudning med fika osv....