Tack Ingvar.
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Kommer jag inte att vilja förstå?
Jag har gått 4-årig teknisklinje, svagström. Det var ju några år sen, men resonemanget ska jag nog förstå. Jag vill ju förstå principen, inte räkna ut något exakt resultat.
Vad har du själv för utbildning?
Edit: Det är helt ok att skicka pm om detta är fel form.
Det verkar ju på det stora intresset bäst att du skriver här och inte på PM. Kul att vi är fler som är intresserade!
dimitri skrev:Grattis Jorma till framgångarna.
Dimitri
Om du med "ni" menar mig med så har du fel.
OAS kör jag med kablar från Clas O. efter att ha misslyckats med att höra skillnader. Får skylla på åldern.
Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
Inställer mig inte i "ryggdunkar klubben".
mats skrev:Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
Nej men väl Nad 208 ryggdunkar klubben?
lasselite skrev:Fick en mental bild av en japan som virar plastpåsar runt en snordyr kabel, provlyssnar, nickar och tänker för sig själv; Jo detta val mycke sämle![]()
Tack för den jorma![]()
... fast patetiskt.
IngOehman skrev:Jag hoppas jag inte heller tillhör vargflocken?
Är klart intresserad av din redogörelse Jorma. Att jag skrev lite (baserat på mina erfarenheter) var bara som utfyllnad tills du skrev. Jag fick intrycket att många uppfattade effekterna som "icke existerande", så jag tänkte att det var bra att klargöra att allt det diskuterade har en fysikalisk inverkan. Jag uppfattade att du inte hade tid just nu att skriva om din bild av hur det hela yttrar sig, så då tänkte jag att jag kan gå igenom fysiken så länge, för den är vi väl förmodligen överens om?
Om det sedan är så att vi eventuellt gör helt olika bedömningar är en annan sak. Jag är säker på att vi accepterar varandras syn på saken.
Hursomhelst, jag hoppas jag inte skrivit något som du inte gillade.
Vh, iö
Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
Nattlorden skrev:Jorma - rasistisk? Det är väl snarast en överoptimistisk bild att medeljapanen skulle tala bra svenska med brytning?
Callisto skrev:mats skrev:Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
???
Knappast, då skulle jag inte spela på Krell hemma![]()
.
mats skrev:Callisto skrev:mats skrev:Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
???
Knappast, då skulle jag inte spela på Krell hemma![]()
.
Ok då Krelldunkarklubbenoch jag tillhör Arcam och Audiopro dunkarklubben
Morello skrev:Mja, Krell-steget ifråga kan väl knappast sortera under "effekt-enheter"?