Vilka fynd man kan göra där tex en:
NEC AUK 8000
900:-
Tillverkad (år)
1980 7000kr (uppsk. pris)
Information
Detta är NEC när de är som bäst, nämligen i proffs sammanhang. Denna 10-kg tunga pjäs är en riktig studiobandare som inte skämmer ut sig, ens i de mest kräsna hem, eller ens om den ställs mot en vettig CD. Du kan göra mer justeringar än normalt, ansluta mic och göra riktigt vettiga inspelningar. Denna maskin har tjänat som en trogen del av en hemstudio och det säger en hel den om kvaliteten. Så söker du en bandspelare som vill/kan göra mer en vad en standardapparat kan/gör är detta den perfekta maskinen. På skicket syns det att den använts men det förlåts av den oerhörda kvaliteten som maskinen presterar. Denna maskin räcker länge än och kommer att ge många roliga stunder till sin nästa ägare!
Wow! Jag köpte ett sådant kassetdäck 1977 och betalade då 1995 kr för det, gav det sedan till min bror. Han har kvar det fortfarande, hmm det har t ex endast Dolby B. Detta kassetdäck är knappast en proffsmaskin, det var dock ett helt okey däck på 70 talet.
Det vart t ex helt utklassat ljudmassigt av t ex min kamrats Revox B77:a. Detta var/är verkligen ingen studioprodukt utan en vanligt kassetdäck. Att påstå att den kan ställas mot t ex en cd-spelare är verkligen fantasifullt.
Är det någon på detta forum som handlat där?
Mvh
Kenth