Moderator: Redaktörer
woland skrev:Jaja, vi har ju inte hört den ännu !!
wintersun skrev::?
Bara jag som inte är så himla upphetsad? Den där grunkan skulle inte göra någon nytta hemma hos mig.
phloam skrev:Instämmer, tror jag, skulle vilja veta vad dessa "slimdevices" egentligen är för nåt o.s.v. i sammandrag. Erfarenheter från användare...?
Audix skrev:Tycker den ser riktigt snygg och kul ut!![]()
Synd att den inte har en hdmi-ut också.
woland skrev:En sådan här apparat passar kanske i pojkrummet, men inte vill man ha den i musikanläggning. Inget för vuxna.
Koffe skrev:Jag tror inte att vare sig SB3 eller Transport är vägs ände. De är en fingervisning om hur HiFi kommer att se ut och fungera om några år. Personligen tror jag starkt på en client-server modell i hemmet. Möjlighet kommer inte serverdelen att finnas ikvar hemma. Vi kommer sannorligt att köpa den som tjänst. Det finns egenligen ingen anledning att jag själv skall drifta tjänsten "min skivsamling". Varför kan jag inte köpa mina skivor som strömmar när jag vill lyssna på dem?

Grismannen skrev:Hej.
För att det det ska funka lär man väll behöva ha en dator ett snabbt bredband?
Min erfarenhet av datorer är att dom är betydligt mer labila än min ljudanläggning.
Känns lite som att det skulle kunna strula ganska mycket och vara frustrerande när man vill lyssna och inte kan för att datorn har fått spel eller att det är nått vaj på internet.
Verkar enklare med en vanlig anläggning tycker i af jag.
Sen är det ju lite av charmen att pilla lite på cd-fodralen och sina vinylskivor också.
MEN det är kul att se och läsa att utvecklingen går framåt och att folk och tillverkare kanske börjar förstå att Mp3 inte är något vidare media iaf.
Blir datorer och internetuppkopplingar säkrare och mindre felkänsliga så är det ju en väldigt smart grunka.
Grismannen skrev:Hej.
För att det det ska funka lär man väll behöva ha en dator ett snabbt bredband?
...
Blir datorer och internetuppkopplingar säkrare och mindre felkänsliga så är det ju en väldigt smart grunka.
Koffe skrev:phloam skrev:Instämmer, tror jag, skulle vilja veta vad dessa "slimdevices" egentligen är för nåt o.s.v. i sammandrag. Erfarenheter från användare...?
Ehh--- Vad vill du veta? Det finns ett (kanske) 5-10 MYCKET enusiastiska användare på forumet. Jag gick med här för att prata om SlimDevices-grejor med andra likasinnade.
jonasp skrev:Är det bara jag som tycker att det är lite väl dyrt med $2000 för en MP3-spelarmanick med lite systemintegration? Vad är det som är så fantastiskt med denna apparat som motiverar priset?![]()
/J.
Tydligen sitter det en DAC i den som är i nivå med eller till och med spöar Benchmark DAC-1.
Sen kan du ju använda den som DAC till andra apparater... och som försteg om jag förstått det rätt.
jonasp skrev:Är det bara jag som tycker att det är lite väl dyrt med $2000 för en MP3-spelarmanick med lite systemintegration? Vad är det som är så fantastiskt med denna apparat som motiverar priset?
woland skrev:Strauss skrev:Tydligen sitter det en DAC i den som är i nivå med eller till och med spöar Benchmark DAC-1.
Sen kan du ju använda den som DAC till andra apparater... och som försteg om jag förstått det rätt.
Jaså det gör den !!
Detta börjar likna sådant som går att läsa på ett annat välkänt HiFi-forum.
Mvh
Strauss skrev:Tydligen sitter det en DAC i den som är i nivå med eller till och med spöar Benchmark DAC-1.
Ne, nu blandar du nog ihop det med SoundBridge produkterna.Koffe skrev:Skall vi försöka ordna med en provlyssning? Jag gissar att JoS (som jag tror är den svenska agenten) gärna skulle ställa upp.
Mich skrev:Snälla, jämför inte ett chip i en apparat med en annan komplett apparat. Går ju liksom inte. Bara för att dom använder AKM's top-of-the-line DA-chip betyder inte att produkten är bra.
Strauss skrev:Mich skrev:Snälla, jämför inte ett chip i en apparat med en annan komplett apparat. Går ju liksom inte. Bara för att dom använder AKM's top-of-the-line DA-chip betyder inte att produkten är bra.
Men gäsp... gå in på http://www.slimdevices.com/ ... där kan du bläddra dig fram till en del intressant läsning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster