Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Jag tycker att albumets sammansättning, låtordning och omslag är viktigt för totalupplevelsen. Hattande med filer är inte min stil, därav alt 2.
Nu när du skriver det i klartext så tycker jag det verkar ganska lockande. Tänk dig att du slipper bläddra bland plastiga/dammiga fodral och krypa intill apparaterna. Man behöver bara kliva in i musikrummet, sätta sig ner bekvämt och plocka upp fjärren. All musik du äger rätt till att spela (och lite till) finns någon knapptryckning bort...Vee-Eight skrev:perstromgren:
Jag menade mer i sammanhanget att hanterandet av en fysisk skiva, hellst originalet är en del av hifiupplevelsen. Ett rum utan skivor ser naket ut, speciellt om det är dedikerat åt musiken.
Vee-Eight skrev:perstromgren:
Jag menade mer i sammanhanget att hanterandet av en fysisk skiva, hellst originalet är en del av hifiupplevelsen. Ett rum utan skivor ser naket ut, speciellt om det är dedikerat åt musiken.
Martin skrev:Nu när du skriver det i klartext så tycker jag det verkar ganska lockande. Tänk dig att du slipper bläddra bland plastiga/dammiga fodral och krypa intill apparaterna. Man behöver bara kliva in i musikrummet, sätta sig ner bekvämt och plocka upp fjärren. All musik du äger rätt till att spela (och lite till) finns någon knapptryckning bort...Vee-Eight skrev:perstromgren:
- Jepp! Så är det! Och i hur många rum som helst! Man har hela skivsamligen i lyssningsrummet, och i sovrummet, och på jobbet, och på fickvännens jobb, när man är hemma hos en kompis, och... SAMTIDIGT!Martin skrev:Nu när du skriver det i klartext så tycker jag det verkar ganska lockande. Tänk dig att du slipper bläddra bland plastiga/dammiga fodral och krypa intill apparaterna. Man behöver bara kliva in i musikrummet, sätta sig ner bekvämt och plocka upp fjärren. All musik du äger rätt till att spela (och lite till) finns någon knapptryckning bort...
- Ett viktigt argument tycker jag! Har gått i - köpa LP-spelare - tankar hela sommaren.Vee-Eight skrev:Fö anser jag rent hifi-filosofiskt att det är dålig feng-shui att inte ha skivor i ett lyssningsrum. För mig är det rätt viktigt med pillet runtom, att ibland mysa över den befängda tanken att det inte finns en etta eller nolla på vägen från spår till membran.
Koffe skrev:Bara SB3 för mej- Jepp! Så är det! Och i hur många rum som helst! Man har hela skivsamligen i lyssningsrummet, och i sovrummet, och på jobbet, och på fickvännens jobb, när man är hemma hos en kompis, och... SAMTIDIGT!Martin skrev:Nu när du skriver det i klartext så tycker jag det verkar ganska lockande. Tänk dig att du slipper bläddra bland plastiga/dammiga fodral och krypa intill apparaterna. Man behöver bara kliva in i musikrummet, sätta sig ner bekvämt och plocka upp fjärren. All musik du äger rätt till att spela (och lite till) finns någon knapptryckning bort...
Strauss skrev:Numera endast Squeezebox. film däremot med plastskivor eftersom jag inte hittat något mediacenter som sväljer iso/img på ett bra sätt (tips mottages gärna).
Kevin_Mitnick skrev:Strauss skrev:Numera endast Squeezebox. film däremot med plastskivor eftersom jag inte hittat något mediacenter som sväljer iso/img på ett bra sätt (tips mottages gärna).
Jag tycker att Mediaportal sköter jobbet bra, har du provat den?
Själv så kör jag med Zoomplayer och ffdshow tillsammans till LCD-skärm med mycket bra resultat.
Grismannen skrev:Jag använder mig endast av medier man kan ta på rent fysiskt och kommer aldrig lyssna på något annat då jag verkligen sätter mig ner och lyssnar.
phloam skrev:Alltså, utan att vilja kritisera det ni och säkert många andra skulle uppskatta, så skulle det lika gärna kunna beskriva någon annans mardröm
Tänk om någon skulle komma på ett sätt att rationalisera bort allt hifi-utrustning - inte bara mediabiten - och därmed eliminera hela denna hobby från kartan. Hur kul skulle det vara?Kanske är det så att mediahanteringen är en viktig del av hifi-intresset?
Visst är mp3'or oerhört praktiska och bra på många sätt - men vilka mänskliga aspekter går förlorade?
Användare som besöker denna kategori: MrLeng och 55 gäster