- Låt skydden sitta kvar på högtalarna!
Jag vände mig överraskad om och såg en mobilpratande säljare som av någon anledning inte gillade att en potentiell kund titade närmare på en av "hans" produkter...
- Varför det? Svarade jag.
- Låt bara skydden sitta kvar, svarade den dryge typen och såg ut att vilja fortsätta sitt mobilsamtal.
Jaha, tänkte jag, lika bra att sätta tillbaks fronten då. Varpå jag söker upp säljaren som nu förflyttat sig tillbaks framför disken igen, fortfarande talandes i telefon. Ingen annan personal syntes till. Jag väntade tålmodigt några minuter, ett par meter ifrån honom, för att åtminstone kunna fråga honom om modellbetäckning. Tanken var liksom att kunna kolla in produkten på nätet istället...
Men säljaren ignorerade mig fullständigt, han tittade inte ens på mig och fortsatte tala i telefon som om jag vore totalt osynlig. Efter ett tag tröttnade jag till slut på att bli ignorerad och lämnade butiken, något mer irriterad än jag varit då jag klev in i densamma.
Ett par frågor tycker jag är befogade här:
1) Varför ville han inte att jag skulle titta på högtalarna?
2) Varför avbröt han inte sitt telefonsamtal och visade produkten för mig istället?
3) Varför ville han inte motivera sin uppmaning att låta skydden sitta kvar?
4) Varför låtsades han som att jag inte fanns då jag väntade på hans service?
5) Varför anställer NK/Sony folk som denne typ?
Någon som har nån kommentar?
Sony skrev:NK Sound & Vision är till för dig som har höga krav på hemelektronik. Vårt breda sortiment innehåller ett stort antal välrenommerade varumärken, där helhetslösningar med ljud och bild fungerar i harmoni med varandra. Hos oss får du professionell och personlig rådgivning att hitta rätt produkt till rätt ändamål. Vår höga servicenivå ger dig full servicegaranti. Vi bistår med både leverans, montering och installation hemma hos dig.
Välkommen.