Harryup skrev:Sen kan jag gott tänka mig att andra skrattar åt faktisktmedlemmar som tror att dom får ett helt neutralt ljud hemma vida överlägset icke godkända dyra apparater bara för att man köper godkända apparate
Blanda inte in Faktiskt i LTS lilla marginella lista med testade apparater
LTS är mer än testverksamheten och Faktiskt har inte nått med LTS att göra forutom att det finns medlemmar från LTS här på forumet, liksom på andra forum. Det gör inte att något av forumen måste tycka att LTS har rätt (eller fel)
Om nu någon på Faktiskt verkligen skulle tro att det är så som harry insinuerar, att man får en helt neutral anläggning bara för man använder en eller flera av LTS testgodkända apparater så vill jag bestämt påpeka att så är inte fallet. Det är bara delar av kedjan som kan vara neutral.
Nu tror jag ingen är så dum som påstås, iallafall hoppas jag det, för annars är LTS alltför dåliga att påtala hur ljudåtergivning går till.
Men visst har du rätt i att det finns mycket saker som påverkar ljudåtergivningen mer än de av LTS "godkända" apparaterna. Själv har jag aldrig haft en enda av de apparaterna och jag har funnt mig rätt så nöjd
Men skillnaden måste väl iallafall ligga i att apparaterna åtminstone påverkar ljudet (de finns i signalvägen) mer än många av de uppräknade prylarna
Sedan har jag ingen uppfattning för hur man bäst avkopplar tex skivspelare eller annan vibrationskänslig utrustning från ljudtrycksvariationerna i ett rum. Man kanske skall ställa den i en metallåda avkopplade från rummet med SD-fötter eller någon annan klurig metod.