Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Det är OK kan ju ändra den om du vill
meanmachine skrev:Det är OK kan ju ändra den om du vill
meanmachine skrev:Andra som jag hävdar att man inte kan få fram allt ljud på ett korrekt sätt genom en Dv-668. Det låter helt enkelt inte bra nog. Jämför jag med andra cd-spelare så är mitt intryck att mer och korrektare info ur högtalarna spelas med en bättre cd.
woland skrev:Hög detaljupplösning och enligt F/E test en ofärgad återgivning.
woland skrev:Nej det är rätt, jag menar förstås att man inte kunnat detektera någon färgning. Absolut frånvaro av färgning har så klart inte bevisats. Jag uttryckte mig väldigt slarvigt.
Mvh
meanmachine skrev:Det låter helt enkelt inte bra nog. Jämför jag med andra cd-spelare så är mitt intryck att mer och korrektare info ur högtalarna spelas med en bättre cd. Helt subjektivt då.
Lust skrev:Jag ser CD-skivan som ett recept, ljudanläggning/rum som ett kök/matsal och mig själv som kock/servitör.
Upplevelsen kan aldrig bli korrekt eller sann - den kan dock bli mer eller mindre tilltalande.
subjektivisten skrev:Lust skrev:Jag ser CD-skivan som ett recept, ljudanläggning/rum som ett kök/matsal och mig själv som kock/servitör.
Upplevelsen kan aldrig bli korrekt eller sann - den kan dock bli mer eller mindre tilltalande.
Ja, men om då CD spelaren lägger till curry på alla maträtter, kommer det låta bra då?
subjektivisten skrev:Va "bra" svar. Men det är ju så att om något påverkar så kommer den påverka allt. Bra som dåliga skivor, dåligt som bra ljud.
subjektivisten skrev:Nja, jag har ju faktiskt en apparat som medvetet påverkar ljudet, min förstärkare. Men jag inser ju också att ALL musik inte blir bättre av den påverkan heller.
Användare som besöker denna kategori: sammel och 9 gäster