Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Tycker det är synd att dom få branschpersoner som står ut ett tag här ändå tröttnar i längden.
Om nu popedh drar så är han ju inte ensam. Andra som förmodligen dragit eller minimerat sin insats är ju Jorma och Perka, kan säkert finnas flera.
Så att locka flera personer känns ju som bara en del av det hela. Det gäller att bemöta dom på ett sätt också som gör att dom orkar vara kvar också.
Hoppas minimi diskussionsnivåerna kan höjas så att fler uppfattar det som trevligt att vara här.
guldfisk skrev:En tänkbar förklaring:
De flesta hififöretag i Sverige är antingen små, få- eller enmansföretag, eller försäljningsorganisationer för storföretag. De senare håller sig i allmänhet till klassisk marknadskommunikation vad det verkar. Inget Cluetrain Manifesto (marknader som konversationer) där. De förra då? Ett problem är att diskussioner kring företagen och dess produkter lätt kopplas till personerna. De svarar för (och måste försvara) varje konstruktions- och marknadsföringsval. Det är i och för sig sunt på en marknad, men kan samtidigt vara påfrestande för den enskilde. Om en diskussion vänder mot ens åsikter måste man antingen ifrågasätta sina kunskaper och sin affärsplan, framhärda eller sticka. Osv.
(Fasiken, inte ens ett hyggligt stort företag som Bryston verkar vilja erkänna att de har gjort en konstruktionsändring till följd av återkoppling från sina kunder.)
Det kanske vore bättre - ehuru inte enklare - om branschmänniskor i förekommande fall använde två alias: Ett som kunnig privatperson med kopplingar till ett företag och ett som representant för företaget.
---
Vad gäller diskussionstonen och trollande anser jag inte att det påverkar branschmänniskor i synnerhet. Gör ni det?
Harryup skrev:Nattlorden;
om du inte har upptäckt det så finns det många gamla medlemmar här inne med en direkt otrevlig attityd i vissa diskussioner för att sedan vara trevliga i en annan diskussion. Jag tvivlar på att dessa medlemmar är lika otrevliga om man skulle träffa dom, så varför har dom ett behov att vara det härinne?
Så jag känner inte helt igen din beskrivning.
Kaffekoppen skrev:Det är när någon utrycker sina personliga upplevelser som om det är fakta som det reageras. Det gör du ofta.
Eftersom du själv nämner det, så är det dessutom extremt ogillande i mina ögon att skriva superlativ och föreslå produkter på det sätt som du gör. Du skriver alltid på ett sätt så det framstår som om du är objektiv. Du borde formulera dig på ett annat sätt, och skriva att det är dina produkter. Men helst fundera över hur det mottas.
Förövrigt är det inge medlemstråd du har. Det är en enda stor annons.
På de amerikanska sidorna jag varit aktiv på är väldigt mycket branchfolk involverade, men där är stämningen annorlunda. Det kan bero på att inga promotar sina produkter, utan deltar av personligt intresse.
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Nattlorden;
om du inte har upptäckt det så finns det många gamla medlemmar här inne med en direkt otrevlig attityd i vissa diskussioner för att sedan vara trevliga i en annan diskussion. Jag tvivlar på att dessa medlemmar är lika otrevliga om man skulle träffa dom, så varför har dom ett behov att vara det härinne?
Så jag känner inte helt igen din beskrivning.
Skulle tro att går du tillbaka och granskar det så är det nog inte "de gamla medlemmarna" som kastar första stenen i majoriteten av fallen... snarare så att de ilsknar till efter att han sagt "låt bli att kasta fler stenar" en tre-fyra gånger... tyvärr verkar inte de som står sidanom stenkastaren märka detta, utan enbart när det kommer en i retur...
Det är inte otrevlighet att påpeka hur den fysiska verkligheten fungerar.
guldfisk skrev:En tänkbar förklaring:[...]
Vad gäller diskussionstonen och trollande anser jag inte att det påverkar branschmänniskor i synnerhet. Gör ni det?
Kaffekoppen skrev:Jag uppfattar dig inte helt oprovokativ. Du talar ofta om att "man får ha sin egen upplevelse" på ett sådant sätt att du därmed insinuerar att någon annan är emot det. Det är både provokativt och osnyggt.
guldfisk skrev:JustAudioMagic och Kaffekoppen:
Nu är det läge att vända andra kinden till och återvända till trådens huvudfråga. Snälla?
guldfisk skrev:JustAudioMagic och Kaffekoppen:
Nu är det läge att vända andra kinden till och återvända till trådens huvudfråga. Snälla?
Du borde kanske se det lite konstruktivt och i skenet av hur det varit.JustAudioMagic skrev:guldfisk skrev:JustAudioMagic och Kaffekoppen:
Förlåt, tycker bara inte om omotiverade påhopp
Kaffekoppen skrev:Du får sista ordet:Däremot är det många som säger emot mig ...
JustAudioMagic skrev:Ingen kan väl säga emot någon när den eller den säger att ljud är individuellt???
JustAudioMagic skrev:Kaffekoppen skrev:Du får sista ordet:Däremot är det många som säger emot mig ...
Nu är du igång med precis det jag sa... Provucera. Ingen kan väl säga emot någon när den eller den säger att ljud är individuellt???
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster