Man kunde ha teman och rum dedikerade åt ren musiklyssning mer av typen konsert…
Nyckelord: Dialog, kommunikation.
Den samlade genomsnittliga kompetensen och inte minst erfarenheten bland medlemmarna i Forumet, är hög.
Krav för rättighet att medverka (som företag) kunde vara att man ex.vis sponsrar annonser och bidrar med produkter som kan bedömas som intressanta, och som kan tillföra mässbesökarna något annat än det stereotypa iPod-”racet” och ”varuhus-stereo” om ni hajar vad jag menar…
Varför inte en afton med levande musik? Bara Uppsala, (den stad som jag råkar känna till) lär ha över 100 körer… Lägg därtill alla andra musikgrupper som nog gärna skulle ta chansen. En uppföljning skulle kunna presentera ”Live versus recorded” – endast fantasin sätter väl gränsen.
Mässans syfte skulle inte vara att ”kränga prylar” utan syftet skulle vara att verka som en katalysator för, och få upp människors ögon att det mitt i den kommersiella djungeln faktiskt finns mässiskor som vill dela med sig av kunskap och erfarenehter.
IÖ, Svante och Morello, (för att nu bara ta några exempel), skulle säkert kunna bidraga med sina erfarenheter
Jag vet att meningarna även bland forumets medlemmar går starkt isär vad gäller såväl teknik som musik, men det ser jag snarare som en tillgång än en brist.
Tror nog att man skulle kunna få med sig rätt många seriösa aktörer… Själv åtar jag mig att bidra med exempelvis linjeljudkälledemonstrationer typ vad som framgår av exemplet nedan.
Synpunkter?
//BB
(Bilden visar nya M3Pro i)