Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev: Uselt ljud = inget köp.
subjektivisten skrev:Max_Headroom skrev: Uselt ljud = inget köp.
Hmm...Så vad är viktigaste, musiken och känslorna eller bra ljud?
Max_Headroom skrev:subjektivisten skrev:Max_Headroom skrev: Uselt ljud = inget köp.
Hmm...Så vad är viktigaste, musiken och känslorna eller bra ljud?
Har du hört chromeo-skivan? Om inte så kan du ju koppla in en dist-pedal mellan CD och förstärkare, det låter ungefär likadant. Musiken är förstörd.
Vice/Warner har här visat sin ambitionsnivå när det gäller kvaliten. Och en så låg nivå betalar jag inte för. Då laddar jag hem via Nätet istället. Gratis.
Callisto skrev:Många av dagens ungdomar verkar inte bry sig om musiken och lära sig uppskatta den. Det är bara något som måste finnas där för att man ska kunna stuffa runt (disco) och samtidigt umgås med sina vänner. Mycket sorgligt! Tyvärr så är producenterna väl medvetna om detta och bryr sig inte om att lägga ner pengar på bättre inspelningar.
Det gäller företrädesvis den komersiella smörjan som florerar ute på marknaden.
Callisto skrev:Tragiskt!
Det är inte bara samhället som är på väg utför, musiken följer i dess fotspår
Callisto skrev: Det är bara något som måste finnas där för att man ska kunna stuffa runt (disco) och samtidigt umgås med sina vänner.
Morello skrev:Jag har nog tur. Gillar ju inte populärmusik(hit räknar jag sådant som kallas för pop, hårdrock, dödsmetall, hip/hop, grunge osv) och därmed slipper jag den värsta smörjan.
Bill50x skrev:Morello skrev:Jag har nog tur. Gillar ju inte populärmusik(hit räknar jag sådant som kallas för pop, hårdrock, dödsmetall, hip/hop, grunge osv) och därmed slipper jag den värsta smörjan.
Men... finns det någon annan sorts musik?
/ B
Hatoil skrev:Alexi, vilken skiva har han (José Gonzales) gett ut som låter bra? Mina låter bedrövligt! (Talar inte om musiken naturligtvis.)
Jag skulle välja honom som exempel på precis motsatsen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster