Har du verkligen velat älska...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Har du verkligen velat älska...

Inläggav Objektivisten » 2012-03-30 18:59

...en apparat eller pryl, men inte kunnat? Så här på rak arm kan jag förnimma bl a KEF referenceserien (ingen bas men välbyggda), TagMcLaren (grumlig hängmatta men coola), Lehman Black Cube (vass diskant men bra tanke), NAD silverline (färgade nåt brutalt men sexiga), Perreaux Reference (starka men presenceförhöjda), Carlsson (fylliga men svävande ljudbild), JMLab (rena men saknar värme). Fyll på!
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
robert293

Re: Har du verkligen velat älska...

Inläggav robert293 » 2012-03-30 19:19

Objektivisten skrev:...en apparat eller pryl, men inte kunnat? Så här på rak arm kan jag förnimma bl a KEF referenceserien (ingen bas men välbyggda), TagMcLaren (grumlig hängmatta men coola), Lehman Black Cube (vass diskant men bra tanke), NAD silverline (färgade nåt brutalt men sexiga), Perreaux Reference (starka men presenceförhöjda), Carlsson (fylliga men svävande ljudbild), JMLab (rena men saknar värme). Fyll på!

jag älskar med min tag mclaren varje kväll....den är allt annat än grumlig dock.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Re: Har du verkligen velat älska...

Inläggav Objektivisten » 2012-03-30 19:23

robert293 skrev:
Objektivisten skrev:...en apparat eller pryl, men inte kunnat? Så här på rak arm kan jag förnimma bl a KEF referenceserien (ingen bas men välbyggda), TagMcLaren (grumlig hängmatta men coola), Lehman Black Cube (vass diskant men bra tanke), NAD silverline (färgade nåt brutalt men sexiga), Perreaux Reference (starka men presenceförhöjda), Carlsson (fylliga men svävande ljudbild), JMLab (rena men saknar värme). Fyll på!

jag älskar med min tag mclaren varje kväll....den är allt annat än grumlig dock.

Pja, det är ju subjektiva åsikter som beror på väldans mycket runtomkring, tack för ditt bidrag men håll dig till ämnet tack.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-03-30 19:29

300 knutar och vaselin, så går det.
Den som vet mest, tror minst.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-03-30 19:32

Japp.

Naim SBL.
Roksan Ojan 3 och Attessa.
Cyrus 1an.

finns fler.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2012-03-30 20:06

Jansson skrev:
Naim SBL.

De där skulle jag vilja älska, köpa ohörda men jag har hört flera som dissar dom. :?

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-03-30 20:17

Objektivisten skrev:
Jansson skrev:
Naim SBL.

De där skulle jag vilja älska, köpa ohörda men jag har hört flera som dissar dom. :?

Svåra att få ordning på.
Gasket sealing, levelling, spiking, close to wall, crossover free hanging, somewhat restricted LF.
En del älskar dom.
Men snygga.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-03-30 21:53

Inte vad jag kommer på. Möjligtvis när jag gick ifrån min första förstärkare en 70-tals Rotel till en 90-tals Cambridge.
Jag hade hört att den var bättre på alla sätt men började snabbt ifrågasätta det.

Idag skaffar jag bara prylar jag älskar.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-03-30 22:13

Förälskad har jag definitivt varit i både Von Schweikert VR-4 och GamuT D-200.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Schull

Inläggav Schull » 2012-03-30 22:37

Jag älskade mina Naim för och slutsteg, innan slutsteget gick sönder, hade då haft dom 15 år :cry: RIP

/L
Rent, Djupt, Starkt ! Svenska Subwoofer & Rusdrycksförbundet....

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-31 08:34

Ett tag tyckte jag att Martin Logan gjorde feta, maffiga elektrostater. Så jag lyssnade på ett par sådana. Och jag blev fruktansvärt besviken!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

adagio

Inläggav adagio » 2012-03-31 09:10

ARC! Jag gillar ljudet, den traditionsbundna, konservativa labratorie-designen, allt!! Vad är det då för fel? Jo jag tycker att reglagen känns lite glappa, dessutom fungerar de lite som de vill. skyddskretsar som löser och måste återställas hit o dit, svindyra fjärrkontroller när dom går sönder.
Tyvärr, har flera vänner med ARC, som sagt dom är ljudmässigt mycket bra men vad fan! Byggda som en andravärldkrigs-tank, då ska det inte glappa!
Bidde inget nyköp, var på god väg, nej jag sitter nog med mina krellar ett tag till.

Mina gamla Nordost frey ht-kablar. Fan va bra dom var med mina sonus, men med magnepan, nej. Hur jag än ville få det att funka så slog det över.

Mina DIY, EKK med finstumpor, dyra furutechbananer samt skitsnygga splitt-hylsor i massiv polerad aluminium, lät bara för trist.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-03-31 15:25

Technics "MASH"-spelare, det var kanske inte så lyckat har jag läst :(

Återgå till Generellt om hifi