Någon som har erfarenhet och åsikter pa Rotel RB-1070? Är det nåt att satsa på?
Specifikationerna ser bra ut, men låter det lika bra?
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Har inte erfarenhet från just 1070 men många av Rotel's slutsteg är bra och skillnaderna mellan t.ex. 870/970/1070 är väldigt liten om man tittar på innehållet. Överhuvudtaget är deras slutsteg lika till uppbyggnad, fast 1090 är mera komplex under huven.
1070 är lite effektsvag, i varje fall jämfört med en NAD 208.Tony skrev:RogerGustavsson skrev:Har inte erfarenhet från just 1070 men många av Rotel's slutsteg är bra och skillnaderna mellan t.ex. 870/970/1070 är väldigt liten om man tittar på innehållet. Överhuvudtaget är deras slutsteg lika till uppbyggnad, fast 1090 är mera komplex under huven.
Det ar val ungefar min uppfattning ocksa. Hade (har) en NAD 208 som har gatt sonder och det verkar vara svart att fa det lagat (radioreparatörerna sager att de inte vill ta sig an det for det ar for gammalt och de kan nog inte hitta delar), sa jag behover nat annat for att driva basarna. Och jag hittade ett begagnat RB-1070 for £200 (Ungefar 2200 SEK). Vilket jag tror ar ett bra pris... Och jag tror det matchar huvudforstarkaren skapligt ocksa. En Denon AVR 2808. Men jag far val se / höra snart...
At 130 watts per channel, the RB-1070 is more than
capable of meeting the challenges of even the least efficient loudspeakers. An internal bridge option provides truly prodigious
330 watt output capability
Vigor skrev:Jag har haft ett 1070 som drivit mina i14-toppar under många år och aldrig känt att jag varit kort om kräm.
Jag har väldigt svårt att se att 1070 inte kommer att räcka till vid normal lyssning. Även ganska stark sådan.
Har man extremt tungdrivna högtalare kan det förstås vara klokt att kika på något kraftigare. Samma sak om man finner det viktigt att vinna pissing comtests när man "kollar vad grejjerna går för"
Priset är för övrigt väldigt lågt, så du kan ju köpa steget oavsett och testa. Vill du inte behålla det så är det ju bara att sälja det vidare för dubbla det du betalade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster