Moderator: Redaktörer
Stranne skrev:Man stoppar den i väggen, laddar ner en programvara till en dator i nätverket och konfigurerar den till att ansluta till befintligt nätverk.
...
Glasklart?
Bill50x skrev:Stranne skrev:Man stoppar den i väggen, laddar ner en programvara till en dator i nätverket och konfigurerar den till att ansluta till befintligt nätverk.
...
Glasklart?
Mjae, möjligen för den som hanterar/konfigurerar datorer men för en vanlig användare är det mer mjölkigt
/ B
Stranne skrev:Bill50x skrev:Stranne skrev:Man stoppar den i väggen, laddar ner en programvara till en dator i nätverket och konfigurerar den till att ansluta till befintligt nätverk.
...
Glasklart?
Mjae, möjligen för den som hanterar/konfigurerar datorer men för en vanlig användare är det mer mjölkigt
/ B
Mjölkigt?
Om det är syftningsfelet du anmärker på så är det nu tillrättat i mitt inlägg ovan...
Eller menade du att det inte är så enkelt att konfigurera Airport Express?
zidanefromhell skrev:Ursäkta om jag lånar tråden lite, hoppas det är ok!
Är inte så insatt i det här, men funderar på att köpa en begagnad airport express och streama spotify via airfoil från min pc.
Kan det finnas några kompatibilitetshinder? Funkar airfoil med alla expresser eller bara nya?
Sämre ljud tack vare konvertering eller liknande?
Har nätverk sen förut med netgear router och tv, ps3, datorer och telefoner kopplade mot det. Kan man skapa ett nytt nätverk på expressen som bara airfoilen pratar med? Utan att det stör det andra nätverket eller vice versa?
Eller kan man rentav koppla ihop expressen med netgearen med nätverksladd så dom jobbar på samma nät?
(Vart många dumma frågor)
/Thomas (tror aldrig jag presenterat mig förut )
mx skrev:celef skrev:mx skrev:Och så kan man bara sända från en enhet, eller?
jo, men det är ju inte så bara tycker jag
Det tycker jag. Jag vill kunna sända från alla mina enheter, beroende på
vilken jag använder för tillfället.
Fjonkalicious skrev:mx skrev:celef skrev:mx skrev:Och så kan man bara sända från en enhet, eller?
Men det kan du. Jag kan sända med min telefon och sedan går över att sända från datorn utan problem. De behöver bara vara på det nätverket airporten har. Men kan inte sända samtidigt, då blir det bara dubbelprogram:
http://www.youtube.com/watch?v=qDdO6m_5 ... ata_player
Fjonkalicious skrev:Hur missuppfattade jag dig? Skriv så jag kanske kan ge ett bättre svar
Anders: enkla svaret:nä. Mer insnurrat svar: mjaa,du kan med vissa appar men det är ingen som stödjer fritt val av uppspelare mot airporten och det är synd för du missar spunkify. Det finns ju nexus q, som göggel släppte men sedan drog tillbaka, en ny skall vara på gång eller är redan släppt. Men vet, dom gör ju inte mongostora hypade presentationer som äpple.
sprudel skrev:Airport har ju en USB-port. Kan den skicka digitalt via den, eller hur är det tänkt att USB-porten ska användas?
Min tanke är att då kunde man nyttja en U-dac till Airport.
sprudel skrev:Airport har ju en USB-port. Kan den skicka digitalt via den, eller hur är det tänkt att USB-porten ska användas?
adzer skrev:sprudel skrev:Airport har ju en USB-port. Kan den skicka digitalt via den, eller hur är det tänkt att USB-porten ska användas?
Skrivare och lagring endast tror jag.
Fjonkalicious skrev:zidanefromhell skrev:Ursäkta om jag lånar tråden lite, hoppas det är ok!
Är inte så insatt i det här, men funderar på att köpa en begagnad airport express och streama spotify via airfoil från min pc.
Kan det finnas några kompatibilitetshinder? Funkar airfoil med alla expresser eller bara nya?
Sämre ljud tack vare konvertering eller liknande?
Har nätverk sen förut med netgear router och tv, ps3, datorer och telefoner kopplade mot det. Kan man skapa ett nytt nätverk på expressen som bara airfoilen pratar med? Utan att det stör det andra nätverket eller vice versa?
Eller kan man rentav koppla ihop expressen med netgearen med nätverksladd så dom jobbar på samma nät?
(Vart många dumma frågor)
/Thomas (tror aldrig jag presenterat mig förut )
Hade jag varit dig så hade jag satt ihop AE med ditt befintliga nätverk med en nätverkssladd. Sedan hade jag skapat ett nätverk på AE som man loggar in på. Inget sämre ljud med konvertering, airfoil funkar med gamla men jag rekommenderar AE med N-konfig eller nyare. De allra första hänger inte med.
Jag är väldigt nöjd med min, det är inte en garanti att alla andra blir det. Men jag är det. Det funkar fanimej klanderfritt......... alltid. Älska äpplet. När gjorde Samsung en lika tajt grej för sina användare..? Eller nä, just det, den skulle ha 17 Gb cache och ram i onödan och det är för dyrt just nu.
mx skrev:celef skrev:mx skrev:Och så kan man bara sända från en enhet, eller?
Fjonkalicious skrev:Tjena eksund,
Jag är mac-användare och iphone-användare och mina instruktioner/hjälp tar stöd ifrån de världar, jag vet inte hur det funkar på pc.
1. Koppla din Airport express till ett vägguttag.
1b. Koppla en sladd från din Airport express till din stereo. Du kan göra detta antingen med en vanlig 3,5mm till 2xRCA eller med en optisk sladd om du har optisk ingång på din stereo. Det är samma hål sladden skall in i.
1c. Koppla in en nätverksladd från din operatörs modem.
2. Konfigurera ett trådlöst nätverk via Airport-verktyg i mac:en.
3. Välj det trådlösa nätverk du gjort i din dator.
4. Installera ett program som heter Airfoil.
5. I Airfoil välj antingen att du skall spela upp hela datorns ljudutgång eller lägg till Spotify som program.
6. Välj musik i Spotify - Lyssna!
Alt.
4. Välj ditt nätverk med en Iphone.
5. Starta Spotify, kräver premiumkonto. Spela upp en låt, när låten spelar tryck en gång i rutan(där albumets omslag visas). Väl där så leta efter en symbol som ser ut som en fyrkant med en pil som kommer ur fyrkanten, vid sidan om står det share. Välj din Airport Express.
Det finns en hel del konfigurationsdetaljer utlämnade, för enkelhetens skull.
Brasklapp: Vet inte hur det är i nyare OSX än jag har, om man löst uppspelning av Spotify osv. Jag tror det.
Fråga om det är något du undrar över.
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: doppler och 15 gäster