Moderator: Redaktörer
Jocke skrev: Sedan kan du ägna dig åt att klona dem med de nya elementen och utöka med PRO-varianten.
donjansson skrev:Jag sitter i detta nu och försöker läsa på lite i olika forum, däribland Faktiskt. Ett återkommande tema är drivningens inverkan på elementen; att vissa förstärkare är direkt "otrevliga" mot högtalarna. Kan någon vänlig själ förklara detta för en, som ständigt stirrar sig blint på antal watt osv?
Och fortsatt; om det nu är så att PM-84 inte lämpar sig för just Audiotronic CM3 (med tanke på den lilla olyckan), vad skulle vara mer passande?
donjansson skrev:Jocke skrev: Sedan kan du ägna dig åt att klona dem med de nya elementen och utöka med PRO-varianten.
Du får nog förklara det lite mer ingående, Jocke. Tänk på att jag kan noll om hifi.
Nämnde han inget om dom nya basarna med alumembran som skulle kunna användas i uppdateringssatser till gamla CM3?donjansson skrev:Jag har snackat lite mer med Bo Bengtsson. Han menar på att en "modifiering" till CM3 Pro är fullt möjlig, MEN kräver mycket arbete. Är det någon som är mer insatt på lådkonstruktion i allmänhet, transmissionslinjen i synnerhet; som närmare kan beskriva hur det skulle gå till?
Det fanns ett ersättningselement en kort tid men det gick av olika skäl ur produktion. Just nu finns inga element som passar utan modifieringar av lådorna.
jannedwr skrev:Har ett oxå par CM3.or med krassliga basar, finns det nån här som har nått vettigt liggandes. Eller som tidigare diskuterats, kanske nått liknande som passar!?
Mvh//Janne
jannedwr skrev:Kollade tråden och ser att jag nog har cm2 or, alltså 2st basar i varje högtalare. Tror dock att även dom ska vara kef b200 sp 1014 i dom oxå!?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster