Moderator: Redaktörer
DorreN skrev:Dom äldre är väl riktiga REL, dom blev uppköpt för något år sedan. Ju äldre ju bättre?
bassman skrev:Den jag vet att du inte skall ha är en Rel Quake. Satan vilket mög !
steveo1234 skrev:Alla REL subbar jag hört har låtit dåligt. Alla (utom en) mätningar jag sett är dessutom riktigt usla. Undantaget kommre jag inte ihåg namnet på.
sportbilsentusiasten skrev:steveo1234 skrev:Alla REL subbar jag hört har låtit dåligt. Alla (utom en) mätningar jag sett är dessutom riktigt usla. Undantaget kommre jag inte ihåg namnet på.
På vilket sätt lät de dåligt?
Du vet om att REL tänker lite annorlunda och vill helst att subben bara delas lååååågt, långt under "INO-normen 80Hz" så om man kastar in en REL i ett INO toppsystem blir det säkert inte optimalt.
Nej REL vill helst att man kör frontarna i full range.
Hur ser en dålig resp bra mätning ut?
Kan du rent av länka till några?
Har du hört några BRA subbar då? Vilka?
sportbilsentusiasten skrev:På vilket sätt lät de dåligt?
Du vet om att REL tänker lite annorlunda och vill helst att subben bara delas lååååågt, långt under "INO-normen 80Hz" så om man kastar in en REL i ett INO toppsystem blir det säkert inte optimalt.
Nej REL vill helst att man kör frontarna i full range.
...
sportbilsentusiasten skrev:Tack bra feedback!
Börjar snegla på SVS istället. Är de bra subbar?
sportbilsentusiasten skrev:Intressant husa390, bor du i närheten av göteborg så man kan komma o lyssna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster