Moderator: Redaktörer
Style skrev:det är ju låmnga tanter med hattar och godisprasslet som är hela grejen med bio
Bamsefar skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag förmodar att frågealternativ 3 är ställt så att man även får ha högtalare fram.Bamsefar skrev:Ett fullödigt baksystem (minst 6 bakre högtalare, ett fullt frontsystem, dvs 3 högtalare fram)
![]()
![]()
Håller med Bill50x. Har aldrig heller hört ett multikanalsystem som fått mig att känna ett behov av att utvidga mitt tvåkanalssystem. Tycker helt klart att två riktigt bra frontar låter mer naturligt..
Style skrev:det är ju låmnga tanter med hattar och godisprasslet som är hela grejen med bio
Margaux skrev:Ofta under lyssningstest refererar man till att "ljudbilden gick långt utanför högtalarna" som om detta vore något positivt. Det skall inte högtalarna simulera fram det skall göras i mastringen!
En multikanalssystem kostar alltid mer än ett stereo-dito. Om man lägger mellanskillnaden på bättre stereo-prylar blir kvalitén på ljudet bättre, även om det inte kommer från alla håll och kanter. Vid en given budget tycker jag ljudet från en två-kanalsanläggning är bättre
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster