Moderator: Redaktörer
matson skrev:Ja, är det något att ha egentligen? Tänker på Ice och Tripath i första hand, men finns det någon annan som är okej så får någon gärna tipsa om den.
Låg dist(under 0,1%) genom hela audiobandet samt rak frekvensgång(även i översta oktaven med varierande impedans) får vara minimikrav.
Finns det några som klarar dom kraven?
matson skrev:Tacten har inte rak frekvensgång och ganska hög dist. Tyvärr.
Linn är väl uppbyggt av TDA7293 eller vad dom heter. För klena är dom nog om jag minns rätt.
rhenrics skrev:Att påstå att tekniken ligger i sin linda och ännu enbart är användbar i lågfrekvensområdet är rent dravel. Då har man uppenbarligen inte lyssnat på (eller läst specen för) Tacts heldigitala förstärkare.
besan skrev:rhenrics....
Efter som att jag inte orkar att leta själv så kanske du kan ge en länk till dennna spec som är så bra ??
Jag har iaf aldrig sett en sådan stärkare ge bra mätvärden högrt upp men det kanske du har gjort ??
Att sen säga att man tycker att den låter bra är en helt annan sak, alla tycker om olika saker.
//jonas
Slartibartfast skrev:Är det en sådan som HIFIklubben har? Kan inte säga att jag blev vidare värst imponerad av den. Fast den hade ju vill ha faktor med utseendet iaf!
rhenrics skrev:Slartibartfast skrev:Är det en sådan som HIFIklubben har? Kan inte säga att jag blev vidare värst imponerad av den. Fast den hade ju vill ha faktor med utseendet iaf!
Hifiklubben säljer Tact, men vilken av dem du lyssnade på är ju svårt att svara på.
Vee-Eight skrev:Rhenrics:
Kan jag få be om lite mer ödmjukhet i inläggen. Vore trist med ytterligare tråd med dumförklaringar och gliringar, och här måste jag dra lite i bromsen så det inte rusar iväg igen. Vi vet alla vart det slutar isf.
Glad påsk!
/Daniel
Slartibartfast skrev:
De har alltså inte bara heldigitala förstärkare?
besan skrev:Jag kan fortfarande inte hitta något om 0.01 20-20khz ??
Inte för att jag är superkung men det där verkar vara otroligt att en digital stärkare skulle kunna prestera något sådant. Sen att man kan tycka att den låter bra är ju helt klart upp till var och en....
//jonas
Slartibartfast skrev:Den jag måste hört var 2175, lustigt hur de har blandat och givit med siffrorna på hifiklubbens hemsida. Har du haft den hemma/har du den hemma nu eller?
Jag har ju hört den med mer okänd övrig utrustning.
rhenrics skrev:Slartibartfast skrev:Den jag måste hört var 2175, lustigt hur de har blandat och givit med siffrorna på hifiklubbens hemsida. Har du haft den hemma/har du den hemma nu eller?
Jag har ju hört den med mer okänd övrig utrustning.
Hörde den hos en kompis tillsammans med ett par goldenage-högtalare med Thiel&Partner element och en Pioneer dv-515 transport, som köpts beg för 400 spänn.
Slartibartfast skrev:
Konstigt det känns att inte behöva någon DAC... Galet! Nåja jag kan inte disskutera dem då jag inte hört dem, men om du gillar dom är det bra! Men jag kan väl bara inflika att deras specar kanske är glädjespecar och man kanske ska mäta själv för att vara litet på det klara med vad de gör... finns ju många glädjemätningar i denna bransch som du mkt väl vet!
Mvh Jocke
rhenrics skrev:Att påstå att tekniken ligger i sin linda och ännu enbart är användbar i lågfrekvensområdet är rent dravel. Då har man uppenbarligen inte lyssnat på (eller läst specen för) Tacts heldigitala förstärkare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster