Är att jag har vant mig vid att spela hela plattan och bara njuta musiken.
Alltså blir mycket i vinylhyllan bara stående.
Är det någon annan som haft liknande flashar?
Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Menar du att måste resa på dig och vända LP:n halvvägs? Var glad att du kör 78:or...
hifikg skrev:Är det så illa? Att lyssna på hela plattar? Vad jag förstår så lyssnar "folk" mer o mer på snuttar, inte ens på hela låtar, numera.
hifikg skrev:Att lyssna på hela plattar? Vad jag förstår så lyssnar "folk" mer o mer på snuttar, inte ens på hela låtar, numera. Läskigt kan jag tycka, men så e jag gammal och sannolikt på utdöende.
RogerGustavsson skrev:hifikg skrev:Att lyssna på hela plattar? Vad jag förstår så lyssnar "folk" mer o mer på snuttar, inte ens på hela låtar, numera. Läskigt kan jag tycka, men så e jag gammal och sannolikt på utdöende.
Det är rätt få album /CD/vinyl) där alla låtar håller hög klass/lyssningsvärdighet. Den längre speltiden som CD ger har få lyckats fylla ut annat än i genre som klassiskt eller jazz. Många artister har ju inte ens lyckats fylla en vinyl med musik som håller över tid. Själv har jag nog alltid varit "låtlyssnare" fast en "låt" kan i vissa genre vara rätt lång. Är väl i samma ålderskategori som hifikg? Sättet att lyssna har ändrats genom åren, vi som sätter oss ned i sweetspot är nog rätt få? Musik i bakgrunden, typ lounge, blir det aldrig hemmavid. Tycker bara det är störande. Att lyssna i lurar på bussen genom stan har heller aldrig varit aktuellt.
Användare som besöker denna kategori: 30Hzbone, Bing [Bot] och 29 gäster