pLudio skrev: ....
Står en 35 kg tung, 1 m hög golvhögtalare verkligen stabilt på SD-fötter? Jag vill helst inte se en högtalare braka in i TV-bänken bara för att någon råkat knuffa till den.
Mina är 1.30 höga och väger ung 50 kg och är utrustade med individuellt avpassade SD-fötter. Visst kan man vicka på dem men jag har aldrig haft någon incident där de ens varit i närheten av att välta.
pLudio skrev:
Är nyttan av SD-fötter även stor på en subbas? Går det bra med standardfötterna eller är audiofilfötterna med lägre resonansfrekvens att föredra till en subbas som går ned till 18 Hz vid -6 dB?
Jag tycker att förbättringen i återgivning märktes mest i mellanregister och uppåt, men en icke föraktfull nytta av mjuka fötter är ju också att man undviker att excitera golvet, vilket gör att ev. grannar, fruar,barn, kreatur m.m. så jag tycker absolut du ska utrusta din subwoofer också. I valet mellan standard- och audiofil-versionen har jag ingen personlig erfarenhet, men att köpa det bästa som finns har väl aldrig någon ångrat?
/Magnus
Life is hard and then you die.