Moderator: Redaktörer
smile skrev:Jag tycker det är roligare att bygga saker än att lyssna på musik.
När jag byggt något som blivit riktigt bra så är det roligt, men samtidigt så har jag köpt på mig prylar för att bygga nästa pryl som intresserar mig.
Det är väl något typ av nyfikenhet som är drivkraften hos mig.
smile skrev:Jag tycker det är roligare att bygga saker än att lyssna på musik.
När jag byggt något som blivit riktigt bra så är det roligt, men samtidigt så har jag köpt på mig prylar för att bygga nästa pryl som intresserar mig.
Det är väl något typ av nyfikenhet som är drivkraften hos mig.
FBK skrev:Röstade på
5. Kommer aldrig fram, har inte ekonomin för det jag vill ha.![]()
Körde sönder fälg och däck häromkvällen och med dryga 3000kr i månaden så kommer man inte fram en millimeter utan flera meter bakåt istället = ska sälja ett slutsteg och kanske högtalarna också.![]()
Köra med ett sommardäck under vinter går ju inte att chansa på = ingen försäkring gäller då.
matssvensson skrev:Har varit framme sen 1987, när jag hade sommarjobbat och skramlat ihop till min första LP12a. Därefter har jag bara bytt och byggt grejer när tillfälle har givits samt för att ytterligare öka glädjen och bekvämligheten i musiklyssnandet.
Trots att hifiprylarna och projekten slukat en hel del pengar genom åren har alltid musikinköpen konsekvent fått kosta mer. Ungefär sen samma brytpunkt - 1987.
Strmbrg skrev:Framme.
Åtminstone om jag syftar på:
Att jag lyssnar på musik utan att distraheras av hur anläggningen och rummet "presterar".
Enbart kvaliteten på fonogrammen påverkar min distraktion.
Det där betyder självklart inte att min anläggning och mitt rum är "tekniskt perfekt". Det betyder endast att min upplevelse av det jag lyssnar på är såpass god att jag inte distraheras av presentationen. Förutsatt att även fonogrammet uppfyller det kravet.
hifikg skrev:FBK skrev:Röstade på
5. Kommer aldrig fram, har inte ekonomin för det jag vill ha.![]()
Körde sönder fälg och däck häromkvällen och med dryga 3000kr i månaden så kommer man inte fram en millimeter utan flera meter bakåt istället = ska sälja ett slutsteg och kanske högtalarna också.![]()
Köra med ett sommardäck under vinter går ju inte att chansa på = ingen försäkring gäller då.
En välsorterad skrot kan se till att du får en ny fälg och ett däck i klass med övriga tre så du klarar dig hela vintern för under tusen spänn.
Kermit116 skrev:2!
Så länge som inte avr7000 eller Juanth hittar ytterligare nåt nytt rackarns element som innebär en game-changer för någon av Stig Carlssons konstruktioner så "sitter jag nöjd", men ska "bara fixa några grejor". Huvuddelen av dessa grejor är, eller borde vara, vissa akustikanpassningar av mina lyssningsrum. Å så är det detta med dsp också, Juanth sagt nåt o stil med; "Hehe, det är bara att inse, Du hamnar där förr eller senare".
RogerGustavsson skrev:Jag lutar lite åt det där som Strmbrg skriver. Visst kan jag tänka mig att göra lite mera med DSP och några förändringar på högtalarsidan men fokus har länge legat på vanlig musiklyssning.
FBK skrev:Jag kommer ifrån Fredag inte ens ha högtalare till min riggmen killen som köper dem kommer blir mycket nöjd så man glädjer i alla fall någon annan., så man kan säga att jag är lååååångt ifrån framme.Så det blir sig till att köra med hörlurar, men så är det när det är ont om pengar,
Användare som besöker denna kategori: pLudio och 21 gäster