Om ni svarar ja, vad tycker ni om högtalaren? Är det enligt er en god återgivare?
Jag har tyvärr inte hört dem.
edit: stavar som en kratta
/Jonas
Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:a. den bästa återgivare
b. den bästa musikåtergivare
fast alla snell mådde bra av kraft.. Dom var inte så lättdrivna som papperet sa anser jag...
JonasNilsson skrev:mayro skrev:fast alla snell mådde bra av kraft.. Dom var inte så lättdrivna som papperet sa anser jag...
Vad har du för belägg för ditt påstående?
I våra testbänkar på Hi-Fi klubben så visade sig resultaten annorlunda. Har du andra mätresultat? Givetvis har du bara lyssnat, och gör din egen bedömning. 99% av Snellhögtalare har en "trevlig" impedanskurva, inga "konstiga" fasförskjutningar osv en väldigt lättdriven högtalare om man jämför med konstigt konstruerade högtalare från Infinity.............![]()
![]()
![]()
/Jonas
Flint skrev:Man kanske ska fråga sig vad Mayro menar när han säger att det går åt kraft. Om det är för att spela högt eller för att få en viss känsla i ljudet. Berätta Mayro.
Kanske för jag haft en par olika av snellarna själv...om om infinity verkar du ha noll koll över det faktiska resultat dom gör som musikförmedlare..
Men jag ska vara snäll här...Din otroliga erfarenhet ska jag låta vara oemotsagd
Du har ju jobbat på hifiklubben ju...
JonasNilsson skrev:Kanske för jag haft en par olika av snellarna själv...om om infinity verkar du ha noll koll över det faktiska resultat dom gör som musikförmedlare..
Har också haft ett gäng.
Infinity?? Hänger inte med här mayro......du får nog förklara.Men jag ska vara snäll här...Din otroliga erfarenhet ska jag låta vara oemotsagd
Du har ju jobbat på hifiklubben ju...
mayro du är lika trevlig som vanligt. Vad vet du om min erfarenhet?
och vad har det med saken att göra?
/Jonas
Flint skrev:Mayro
Bra beskrivning på hur du ser det där med effektbehov och förstärkarval.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster