zapanasta skrev:Erik verkar vara en ödmjuk inoägare som kan gilla andra högtalare utan att säga att dom låter fel och så vidare
Erik är mycket trevlig och ödmjuk samt seriös. Klart vass skalle för välljud och inte vetgirig eller dum.
Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Erik verkar vara en ödmjuk inoägare som kan gilla andra högtalare utan att säga att dom låter fel och så vidare
LasseA skrev:Han är inte så intresserad av att lära sig nya saker alltså?meanmachine skrev:Erik är mycket trevlig och ödmjuk samt seriös. Klart vass skalle för välljud och inte vetgirig eller dum.
När ska du ge dig?
_________________Nämn en Ino-ägare som påstår att inget annat låter bra.
zapanasta skrev:_________________Nämn en Ino-ägare som påstår att inget annat låter bra.
Inoägare tycker säkert att det finns annat som låter bra (nåt annat har jag inte påstått)
Men sen finns den lilla klicken som skriker rakt ut om nån påstår (hemska tanke) att nåt låter lika bra eller bättre. Det är väl klart att det är roligt att småretas lite då, är bara att läsa den här tråden så förstår säkert folk va jag menar
zapanasta skrev:Jag är ingen person som är anti mot ino överhuvudtaget, har tom manifestet här. Tycker han har en sund framförhållning och förklarar för folk att man behöver inte ha svindyra förstärkare/kablar för att det ska låta bra. Tycker själv att det är bra grejer men som sagt det finns annat ochså som är bra och det är där det skär sig tydligen, finns som sagt en liten klick som i mina ögon ställer till så en del blir anti mot ino genom att komma med diverse predikningar direkt nån säger att ett par högtalare låter lika bra. Det är min syn på det hela
zapanasta skrev:_________________Nämn en Ino-ägare som påstår att inget annat låter bra.
Inoägare tycker säkert att det finns annat som låter bra (nåt annat har jag inte påstått)
Men sen finns den lilla klicken som skriker rakt ut om nån påstår (hemska tanke) att nåt låter lika bra eller bättre. Det är väl klart att det är roligt att småretas lite då, är bara att läsa den här tråden så förstår säkert folk va jag menar
Du har aldrig förstått det finns dom som har mycket högre krav än dig och som inte anser CV, QRS, Luxor eller vad som helst är lika bra? Om du blir sur för jag är ärlig när jag dissar junk så får du faktiskt växa upp och inse att alla är inte "hockeyfarsor" som säger allt är lika bra.
Om du blir sur för
jag är ärlig när jag dissar junk
m_persson79 skrev:Jag tycker det är häftigt när någon via "riktiga" test omvärderar sin syn på hobbyn och förklarar varför. Värre med vissa som trots överväldigande "bevis" håller kvar vid sitt ideal. Ungefär som vilken partipolitiker som helst.
eriken skrev:Då var man hemma igen efter en mycket givande dag hos MM. Det var som förra gången mycket trevligt och givande. Kul att få komma hem till någon som är mycket trevlig väl bevandrad inom allt vad hifi heter.
Det blev prat om både musik och hifi såklart kaffedrickning (kaffe är ju som alla vet snudd på viktigare än mat)
Jag kan säga att det kliar ibland mer än lovligt i fingrarna när jag gick runt och botaniserade bland mr välljuds "lilla" lager av otroligt fina högtalare
shifts: Ja, det är betydligt trevligare såhär att lyssna på musik med andra likasinnade musikintresserade än att sitta hemma och tråka framför datorn
Vi har som sagt idag lyssnat både på QRS Neptunus och Revel F30.
Nu är ju dessa rejäla pjäser, QRS på 70 kg med isobarikkopplade 10 tummare i basen så de kan leverera bas i skapliga mängder i det rummet.. De blir ju egentligen för stora men de spelade ändå väldigt bra med en imponerande fasthet i basen trots rummets storlek. Dessa tingestar skiljer sig mot revel genom att vara mera "laidback" och inte lika utsträckt i toppen som m20 och F30. De drar mera åt pi60 hållet än Revel skulle jag säga. De är mycket behagliga att lyssna på med bra upplösning och en diskant som inte alls blir vass, tror det var en av scanpeaks bättre element om jag inte minns fel?
Jag skulle inte ha några somhelst problem att äga denna högtalare men skulle inte kunna ha den framme som det är lite för MM med för litet rum då de gärna vill ha runt 30 kvadrat.
Och så skickade vi in F30 igen: Och ja, ni får väll ta det för vad det är, en subjektiv recension, vill ni tro att jag hör fel eller har dassig smak så får ni mer än gärna göra det.
Dessa högtalare är så hiskeligt bra, det är verkligen spelgläjde. Om jag ska ta till diverse hififloskler så skulle jag säga att stampataktenfoten gick jämnt och ständigt i takt med ett otroligt öppet (men aldrig vasst) ljud som har en riktigt fin och fast djupbas som fundament.
Jag upplevde ljudbilden som otroligt fast klar med mycket bra precision. Det var inte alls en överdriven ljudbild utan en helt realistisk bild som inte var "in your face" eller för laidback.
Jag vet inte riktigt vad jag egentligen ska skriva mera om dessa tingestar..? Jag skulle kunna beskriva små detaljer och så men det känns lite ointressant liksom med pi60 då de presterar en mycket bra helhet och skapar längtan efter att bara mata på med mera skivor.
Jag har hört dyra uppsättningar med bla thiel cs3.7 och detta kanske låter lite överdrivet eller konstigt då jag nog skulle föredra Revel över dessa just för helheten. Inget sticker ut, de kan spela rejält med bas när de ska och med god kvalitet.
Helt enkelt skitbra! Om ni får chansen att lyssna till dessa så släng dem gärna ett öra och en lyssning och se vad du tycker.
Slutligen vill jag ge tummen upp för fikalyssningar generellt och till MM för trevligt sällskap och inbjudan.
meanmachine skrev:m_persson79 skrev:Jag tycker det är häftigt när någon via "riktiga" test omvärderar sin syn på hobbyn och förklarar varför. Värre med vissa som trots överväldigande "bevis" håller kvar vid sitt ideal. Ungefär som vilken partipolitiker som helst.
Tänker du på någon specifik?
m_persson79 skrev:meanmachine skrev:m_persson79 skrev:Jag tycker det är häftigt när någon via "riktiga" test omvärderar sin syn på hobbyn och förklarar varför. Värre med vissa som trots överväldigande "bevis" håller kvar vid sitt ideal. Ungefär som vilken partipolitiker som helst.
Tänker du på någon specifik?
Öhh, vad tror du - när man skriver mer om en hobbytillverkare än kunder som handlar av detta enskilda bolag. I rest my case. Jag hoppas du hittar något du kan leva med, så slipper du även konka ut med skiten i skogen! Samt Ino är übersegt att handla från, man måste åka dit och så. Det suger. Men ju färre kunder = kortare lev.tid från oss som handlar.
m_persson79 skrev:Inget alls. Jodå, såklart men jag tycker för den sakens skull inte att (oinkopplad) hifi hör hemma där.
shifts skrev:meanmachine: Har du haft någon nyfikenhet kring Von Schweikerts
konstruktioner? Du har kanske lyssnat på några?
Varje gång jag ser de lite äldre toppmodellerna ligga ute på Hifimagasinet
önskar jag att jag hade 15000 kronor att leka med.
meanmachine skrev:Dock skall det nämnas att Revel F30 är så pass bra att det inte känns nödvändigt att byta på länge än.Inget normalt hittills har närmat sig dessa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster