MM kastar handsken.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-06-20 23:15

paa skrev:
meanmachine skrev:
paa skrev:Delningsfiltren är ju några rejält hala ålar att få grepp på, bara som ett exempel.

Det är sannerligen raketforskning på hög nivå. Endast några få kanske en enda klarar detta med väl godkänt? 8)

Har du läst trådarna om filtermoddarna för pK, så har du kanske sett att det inte är så lätt. Troligen är det lättare att få en raket att flyga dit man vill, än att få ett delningsfilter helt perfekt.

Hehe, det måste jag få citera. Tack! :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-21 10:57

paa skrev:
meanmachine skrev:
paa skrev:
MagnusÖstberg skrev:Men att olika högtalare använder samma element eller elementtillverkare är bara en liten del av slutreultatet.
Högtalarkonstruktion är mycket mer kompplext än så - så där har du fel, vilket du kanske förstår.
Ja, annars skulle vem som helst konstruera toppenhögtalare om man bara valde "rätt" element.
Så är det naturligtvis inte. Delningsfiltren är ju några rejält hala ålar att få grepp på, bara som ett exempel.

Det är sannerligen raketforskning på hög nivå. Endast några få kanske en enda klarar detta med väl godkänt? 8)

Har du läst trådarna om filtermoddarna för pK, så har du kanske sett att det inte är så lätt. Troligen är det lättare att få en raket att flyga dit man vill, än att få ett delningsfilter helt perfekt.

dom långa trådarna om pk beror nog på att få tycker sig veta vad de strävar efter, när målen väl är satta så tycker dom flesta att delningsfilter är väldigt enkla grejjor
Bikinitider

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-06-21 11:18

celef skrev:
dom långa trådarna om pk beror nog på att få tycker sig veta vad de strävar efter, när målen väl är satta så tycker dom flesta att delningsfilter är väldigt enkla grejjor

Ja, och det är nog därför det finns så få högtalare som är verkligt bra.
Jag vill dock påpeka att jag tror att just Harmans utvecklingsteam (och därmed även Revel), har några personer som vet vad dom gör.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-21 13:52

paa skrev:
celef skrev:

Jag vill dock påpeka att jag tror att just Harmans utvecklingsteam (och därmed även Revel), har några personer som vet vad dom gör.

jag håller med, dock verkar harman (jbl?) lägga ut tillverkning och utveckling på olika platser runt om i världen, är alla dessa prylar godkända av mästarhjärnorna tro?
Bikinitider

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-06-21 15:01

celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:

jag håller med, dock verkar harman (jbl?) lägga ut tillverkning och utveckling på olika platser runt om i världen, är alla dessa prylar godkända av mästarhjärnorna tro?
Det tror jag inte alls, det är nog blandad kompott och "life style" och allt vad det heter.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-06-21 15:16

Jag har hittat den! :)

Bild
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-21 15:22

paa skrev:
celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:

Det tror jag inte alls, det är nog blandad kompott och "life style" och allt vad det heter.

ja det är verkligen synd att de inte gör sitt bästa i alla lägen
Bikinitider

Användarvisningsbild
monsj

Inläggav monsj » 2010-06-21 15:30

phon skrev:Jag har hittat den! :)

Han vill nog inte ha tillbaka den, den var ju kastad.

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2010-06-22 00:33

celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:

Harman har ju flera varumärken, med flera målgrupper (läs pris/utseende/prestanda), och just Revel är high-end märket i familjen. Dock har JBL en del high-end hifi också kan man säga...

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-22 08:30

patjoh skrev:
celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:
paa skrev:
celef skrev:

Harman har ju flera varumärken, med flera målgrupper (läs pris/utseende/prestanda), och just Revel är high-end märket i familjen. Dock har JBL en del high-end hifi också kan man säga...

precis, dom har en spännvidd från sämsta skit till det bästa, å det är ett problem som jag ser det
Bikinitider

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-06-22 08:40

paa skrev:
celef skrev:

De på Revel lever nog en mer fri tillvaro än de som tillverkar dagens infinity. Det handlar om andra saker när man tillverkar hiend mot budget. Men vad som kan är marknadsföring och kostandseffektivisering vilket ger möjlighet att lösa vanvettigt ljud till lagom pengar i bästa fall men i sämsta fall blir tar de och brukar sitt knowhow och skapar höga marginaler.

Här ser jag en skillnad mellan Revel F30 och t.ex. Wilson Audio Sofia där den ena kostar en bråkdela av den andra men de är minst lika bra. Vem tjänar mest på sitt alster? :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-06-22 10:09

meanmachine skrev:Här ser jag en skillnad mellan Revel F30 och t.ex. Wilson Audio Sofia där den ena kostar en bråkdela av den andra men de är minst lika bra. Vem tjänar mest på sitt alster? :)

Skall du inte snarare fråga - vem är mest kompetent?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-06-22 11:19

Nattlorden skrev:
meanmachine skrev:Här ser jag en skillnad mellan Revel F30 och t.ex. Wilson Audio Sofia där den ena kostar en bråkdela av den andra men de är minst lika bra. Vem tjänar mest på sitt alster? :)

Skall du inte snarare fråga - vem är mest kompetent?

Nä det räcker med att det är båda kompetenta. Det har jag redan impririskt grundmurat.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2010-06-22 17:06

Har aldrig ens hört en revelhögtalare, men man blir ju sugen. Kanske borde börja med marknadsföring MM?

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-22 18:44

meanmachine skrev:
paa skrev:
celef skrev:

De på Revel lever nog en mer fri tillvaro än de som tillverkar dagens infinity. Det handlar om andra saker när man tillverkar hiend mot budget. Men vad som kan är marknadsföring och kostandseffektivisering vilket ger möjlighet att lösa vanvettigt ljud till lagom pengar i bästa fall men i sämsta fall blir tar de och brukar sitt knowhow och skapar höga marginaler.

Här ser jag en skillnad mellan Revel F30 och t.ex. Wilson Audio Sofia där den ena kostar en bråkdela av den andra men de är minst lika bra. Vem tjänar mest på sitt alster? :)

det borde det inte göra, hiend handlar ju om förfining, men grundidén eller ljudsignaturen ska ju vara lika mellan klasserna, nu verkar det som att man medvetet gör dom billigare klasserna sämre för att dom dyrare ska framställas som tydligt bättre, jag finner detta mycket märkligt och irriterande
Bikinitider

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-06-24 16:02

Jag fattar inte:

meanmachine skrev:Revel F30 kan vara världens bästa högtalare.

meanmachine skrev:NUMMER 1 och SEGRARE på tronen.

Wilson Audio Watt puppy 6
Breathtakeing experience. WOW faktor, WAF samt att den gör allt, det mesta rätt.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-06-24 17:23

paa skrev:Jag fattar inte:

meanmachine skrev:Revel F30 kan vara världens bästa högtalare.

meanmachine skrev:NUMMER 1 och SEGRARE på tronen.

Wilson Audio Watt puppy 6
Breathtakeing experience. WOW faktor, WAF samt att den gör allt, det mesta rätt.

Det är för att du är för snäv i skallen. :P Du vet att min fru kan vara världen bästa fru men den en het modell är kanske hetare ? Nä det kanske heller inte väcker en tanke.

Det är så att vi behöver drömmar och Wilson är dyr, exlusive och vacker. Inget en normal skulle närma sig och en produkt som inte är normal utan som är en killdröm. Någon dumskalle köper dem och då inte för att de är bäst utan de uppfyller mer kriterier än så. :) Men buddisterna på detta forum har som det förefaller varken heta sexdrömmar eller materiella habegär då ni är utsläckta från världens alla frestelser. Så att förklara för dig min vän är nog svårt. Kom talar inte riktigt samma språk. :) Men det är ok för jag gillar dig ändå.

Misstag inte för den som bor i en kommunlägenhet från miljonprogrammet och kör en volvo 240 och ekiperar sig på myrornas samt ser på nyheter med sin tjocktv utan att begära mer av livet är nog den som är lyckligast. :) Det är ett faktum och någon vi alla borde eftersträva.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2010-06-24 18:16

mm: har du lyssnat på saloon2?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-06-24 18:25

jeppe skrev:mm: har du lyssnat på saloon2?

Nope men en wetdream är det allt.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
monsj

Inläggav monsj » 2010-06-24 18:32

meanmachine skrev:Misstag inte för den som bor i en kommunlägenhet från miljonprogrammet och kör en volvo 240 och ekiperar sig på myrornas samt ser på nyheter med sin tjocktv utan att begära mer av livet är nog den som är lyckligast. :) Det är ett faktum och någon vi alla borde eftersträva.

Det där är ju bara prylar, jag måste få cykla för att må bra. Är ju förstås bra att ha en cykel då, men man kan ju låna den av någon.
Ropa inte nej innan du trillat ner i bäcken.

Användarvisningsbild
icko

Inläggav icko » 2010-06-30 12:12

Tack för ett underhållande läsning om testerna. Det låter som ni haft trevligt.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-06-30 13:22

Ja, speciellt testet mellan Wilson Watt Puppy 6 och Ino i32s med PY4 var intressant. Häftigt akustikfixat rum också. :)

Mer såna tester MM. :D
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-06-30 20:10

phon skrev:Ja, speciellt testet mellan Wilson Watt Puppy 6 och Ino i32s med PY4 var intressant. Häftigt akustikfixat rum också. :)

Var läser du detta?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-06-30 20:42

sprudel skrev:
phon skrev:Ja, speciellt testet mellan Wilson Watt Puppy 6 och Ino i32s med PY4 var intressant. Häftigt akustikfixat rum också. :)

Var läser du detta?

Han skojar ju bara med oss. :)

Användarvisningsbild
Joseppo

Inläggav Joseppo » 2010-06-30 20:52

celef skrev:
precis, dom har en spännvidd från sämsta skit till det bästa, å det är ett problem som jag ser det

Lite felformulerat för deras sämre högtalare går ju knappast att klassificera som sämsta skit.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-06-30 21:05

Joseppo skrev:
celef skrev:

Lite felformulerat för deras sämre högtalare går ju knappast att klassificera som sämsta skit.

det kan man visst, jag har hört ett par datorhögtalare som lät väldigt dåligt, skit faktiskt, och ett par golvhögtalare som var felkonstruerade, det lät skit det oxå

som sagt tidigare, det är ju önskvärt att allt från en tillverkare i det stora hela har samma filosofi men där budgeten av naturliga skäl kan sätta vissa begränsningar
Bikinitider

Användarvisningsbild
Joseppo

Inläggav Joseppo » 2010-06-30 21:10

celef skrev:
Joseppo skrev:
celef skrev:

det kan man visst, jag har hört ett par datorhögtalare som lät väldigt dåligt, skit faktiskt, och ett par golvhögtalare som var felkonstruerade, det lät skit det oxå

Antagligen p.g.a. felinställningar eller felplacering, men visst, de var säkert dåliga men knappast sämst du har hört.

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2010-06-30 21:29

- Det här elefantbajsen var inte alls lika äcklig som den du la igår, Gösta! Smakar rätt äckligt den här med, men knappast sämsta skiten.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-06-30 22:31

paa skrev:
sprudel skrev:

Var läser du detta?

Han skojar ju bara med oss. :)

Äh! Skit också!
Det är ju en drömutmaning att läsa om. MM kastar kalsongerna. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Goldfinger

Inläggav Goldfinger » 2010-07-02 13:00

meanmachine skrev:
Här ser jag en skillnad mellan Revel F30 och t.ex. Wilson Audio Sofia där den ena kostar en bråkdela av den andra men de är minst lika bra.

Vad menas med minst lika bra? Hur är bedömningen gjord? Är det bedömning från soffan eller är de vägda mot varandra mättekniskt?
Hur ser upplägget ut i så fall?

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino