Moderator: Redaktörer
Trodde det skulle vara Fujitsus diskar med vätskefyllda lager till det... de tystnar ju som rena döden..nolimitsoya skrev:Till dödmetall ska det vara Hitachi.
Strauss skrev:Jag tänkte höra vad ni har att säga om detta:Det är ljudmässig skillnad mellan olika externa hårddiskar och enligt min reskamrat Torkel låter ministack från Newertech som René rekommenderade mjukare än den externa hårddisk som han först använd
MagnusÖstberg skrev:En musik-CD levererar data med 150kb/s
Johan_H skrev:Lite omsändningar här och där, och 1.5 Mbits/s blir snart lägre än 1.4 Mbits, och det uppstår korta korta fördröjningar i ljudet härovar som möjligen kan gå att uppfatta?
MagnusÖstberg skrev:En musik-CD levererar data med 150kb/s
soundbrigade skrev:En liten fundering:
Läser man Eufåniatråden noterar man referenser till någon René. Är det så att folk är så fåvitska att de låter sig charmas av självutnämnda men föga upplysta gurus som hittar på alldeles egna teorier om världen omkring oss och sedan med dårars envishet upprepar dessa "sanningar" och inte drar sig för att dra ut i krig för att visa ("Jo, men du måste ju lyssna ...") att alla vi andra idiotdjävlar med några poäng i kvantfysik och OSI-modeller har en lite mer pragmatisk syn på universum.
NejFlint skrev:Tycker du att Faktiskt.se går fri från liknande "gurus"?
Flint skrev:Tycker du att Faktiskt.se går fri från liknande "gurus"?
i skrev:Att de sedan kanske kan ha sina besvärliga sidor ibland är för mig relativt oväsentligt.
i skrev:De jag har problem med är de som håller fast vid egenartade verklighetsuppfattningar och inte kan sluta prata om dom.
soundbrigade skrev:Där finns ett litet problem ... det finns vad gäller hårddiskar och ljud en hel del fakta som inte låter sig störas av trista saker som subjektiva tyckanden.
(Fast det finns det gällande religion också ...)
MagnusÖstberg skrev:jaja, tänkte mer på nått gammalt minne av att data-cd levererar nått sånt vid 1ggr hastighet ooch det är det som cd-levererar. Hur som helst är det småpotatis. KB skall det vara.
Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:jaja, tänkte mer på nått gammalt minne av att data-cd levererar nått sånt vid 1ggr hastighet ooch det är det som cd-levererar. Hur som helst är det småpotatis. KB skall det vara.
Nja, om du vill ha KB (den gamla beteckningen för kibibyte, KiB) så får man räkna så här:
44100*2*16/8/1024=172,27 KB/s. Men det är ju nästan samma.
Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:En musik-CD levererar data med 150kb/s![]()
Nädu.
44100*2*16= 1411200, dvs 1,4 Mbit/s = 1,4Mb/s
Eller om man vill
44100*2*16/8=176400 eller 176 kByte/s = 176 kB/s
nolimitsoya skrev:Finns det sådana bitar på en ljud-CD?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster