phon skrev:Dom har jag nog hört .... tror jag faktiskt.
Och jag skulle vilja göra det, nån gång.
Hur lät det?
Moderator: Redaktörer
phon skrev:Dom har jag nog hört .... tror jag faktiskt.
Ragnwald skrev:Vad är det för vits att jämföra en förstärkare på 2,5W med en på 300W?
Man behöver inte vara ingenjör för att förstå det löjliga.
Har man 150 rörwatt tillgängligt, behövs det minst 300 trisswatt för att få ett lika kapabelt ljud.
Nackdelen med riktigt kraftfulla rörförstärkare, är att de blir väldigt dyra att bygga och än dyrare i produktion, så köp Behringer EP3000 och njut i stället.
Flint skrev:Stämmer. Och jag tycker att det (live asså) oftast är orealistikt högt. Får jag göra det?
subjektivisten skrev:Nej, det finns inga styrkor hos rörförstärkare. Om du snackar om färgningar så kan man göra det via dator eller dyl. Vill man ha rörglöden så kan man köpa lampor och ställa över förstärkaren. Men sluta sprida myten att rör gör något bättre.
subjektivisten skrev:Jag bryr mig inte om massa färgningar eller kompression av ljudet. Faktum kvarstår, när vi snackar hifi, så fixar inte en rörförstärkare det bättre än en transistor.
Objektivisten skrev:subjektivisten skrev:Nej, det finns inga styrkor hos rörförstärkare. Om du snackar om färgningar så kan man göra det via dator eller dyl. Vill man ha rörglöden så kan man köpa lampor och ställa över förstärkaren. Men sluta sprida myten att rör gör något bättre.
Sucker.
MagnusÖstberg skrev:Varför är det aldrig någon som bara är glad åt nån annans lycka och skiter i vilken teknik som leder till det?
Själv vill jag bli nöjd och det blir jag liksom helt oberoende av er andra.
subjektivisten skrev:Magnus, se vad tråden heter. Man bör såklart ifrågasätta det på samma sätt som man ifrågasätter tweaks mm.
Vad vill du, ursäkta om jag inte förstår. Du kanske kan exemplifiera???????????????????????????Laila skrev:MagnusÖstberg skrev:Varför är det aldrig någon som bara är glad åt nån annans lycka och skiter i vilken teknik som leder till det?
Själv vill jag bli nöjd och det blir jag liksom helt oberoende av er andra.
Jaha . . . aldrig . . . ????
jag ser mest att du förnekar iof, inte utrönar.subjektivisten skrev:Magnus, se vad tråden heter. Man bör såklart ifrågasätta det på samma sätt som man ifrågasätter tweaks mm.
MagnusÖstberg skrev:jag ser mest att du förnekar iof, inte utrönar.subjektivisten skrev:Magnus, se vad tråden heter. Man bör såklart ifrågasätta det på samma sätt som man ifrågasätter tweaks mm.
subjektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:jag ser mest att du förnekar iof, inte utrönar.subjektivisten skrev:Magnus, se vad tråden heter. Man bör såklart ifrågasätta det på samma sätt som man ifrågasätter tweaks mm.
Förnekar inget. Vad jag vet så finns det redan pro-tool plugins med olika rörljud. Så exakt vad är det rör does då?
subjektivisten skrev:Men sluta sprida myten att rör gör något bättre.
Pettersson skrev:subjektivisten skrev:Men sluta sprida myten att rör gör något bättre.
Bättre än vad då? Ge mig en en bra musikupplevelse eller ge dig en bra musikupplevelse?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster