Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
schmutziger skrev:Det blev bättre med elefant öra hos mig med.
Lugnare o mer fokuserat samt att det låter betydligt bättre när man krämar på!
sätt skiva över under jämte inom en meter sen är elefantöron funktionen ersatt av allmän dämpning av lyssnar väggen om jag kommer ihåg rätt
Skorpio skrev:Vil sådan et øre også virke på en OA-52LE?
Et tæppe imellem højttalerne er ikke nogen god iden hos mig, men det har er jo noget andet....
kasper skrev:Jättetack V8 för beskrivning och fina bilder!
Så då är det bara att fixa på då, antar jag. Det viktiga är att dämpa vid sidan och ovanför högtalaren (utan att täcka för basrexlexen) som jag förstod det?
Det var klokt att använda en skiva med en "hård" sida. Den markskiva jag använder, är ett litet helsicke att fästa tyg på, men det ska nog lösa sig, så småningom.
/G
P5 skrev:Jag ska bygga ett par elefantöron under semestern. Jag tänker använda mig av plywood som jag sågar i rätt form och sedan limmar/fäster markskivan på. Då man man klä in elefantöronen genom att häfta fast tyget på baksidan.
Masonit eller liknande fungerar säkert också utmärkt.
Vee-Eight skrev:... Alltsammans klädde jag in i ngt trevligt glest stolstyg och gaffade upp på baksidan med tejp. ...
kasper skrev:hassez och P5!
Det låter som en vettig lösning med en skiva bakom. Men jag är ganska förtjust i att dämpningen inte är tjockare än den behöver vara. Hittills har jag löst det hela med att använda fållningsband och textillim och helt enkelt strykt på tyget. Det fäster i all fall hjälpligt.
Jag får se om jag kanske inte ska testa med en skiva bakom ändå. Blir ju även smidigare att sätt upp på väggen.
/G
kasper skrev:Tack så mycket!
F-n också, nu har jag inga ursäkter att inte sätta igång. Ingen rast ingen ro...![]()
/G
kasper skrev:kasper skrev:Tack så mycket!
F-n också, nu har jag inga ursäkter att inte sätta igång. Ingen rast ingen ro...![]()
/G
Jamen nu har jag äntligen fått tummen ur. Så här blev det. Jag valde radien på elefantörat efter högtalarens höjd. Ursäkta bildkvaliteten (det var mörkt och min blixt suger). Färgerna på tyget görs ej rättvisa.
Jag blev hemskt nöjd.
/G
hassez skrev:Jag förstår att du blev nöjd. Det ser jättebra ut.![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är det för tyg, är det specialgjort för det här?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster