Klingan

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Nagrania

Klingan

Inläggav Nagrania » 2005-03-13 12:13

Nur är klockan 11 på söndag fm. Lyssna på P2 just nu på Klingan det är ett skivprogram med Lennart Wretlind. Massor med spännande musik tycker i.a.f jag.

woland
Semesterfirare

Inläggav woland » 2005-03-19 23:34

Ja klingan är inte helt fel, men DELTA kl.22.00 söndagar kam vara en höjdare också.

Mvh

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2005-03-20 02:58

Woland jag brukar också lyssna på Delta sedan kan man ju också kolla på deras spellistor. Ofta är det ju musik som man gärna vill ha. Egentligen så finns det väldigt mycket som är lyssningsvärt på radion synd bara att det inte låter lika bra som från en cd-skiva. Det finns också ett program i veckorna som heter "På hemväg" som sänds i P2 lokalt över Stockholm...inte så dumt det heller. Här om dagen spelade dom tema Irländsk musik som var mycket vacker. Det är från radion jag får mina input när det gäller mina nya skivor.

woland
Semesterfirare

Inläggav woland » 2005-03-21 14:59

Jepp, kan bara hålla med. Radion är mycket underskattad och förbisedd. Synd för på P2 så är det ju inte SÅ dålig ljukvalité.
Jag spelar ofta in och bränner till CD hela konserter om sådana sänds. Kan vara både jazz, klassikt, opera mm.

Helt rätt är också att man får en input till ny musik man inte visste fanns. Deltas spellistor innehåller ju fullständiga upplysningar om de fonogram som spelas.

Radion är ett måste i anläggningen.

Mvh

Återgå till Musikstugan